Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Yndlingsdyr? Og skrekkdyr!

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-12, 01:40   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yndlingsdyr? Og skrekkdyr!

Jeg er utrolig glad i - store - hunder. Jeg har katt sjøl, men kunne jeg valgt på øverste hylle, ville jeg hatt hund, aller helst type Gran Danois eller Irsk Ulvehund.

Jeg syns rotter, altså type kjælerotter, og marsvin er morsomme og hyggelige dyr, men kunne ikke tenke meg ha det sjøl, da jeg ikke er glad i små "dilledyr."

Hamstere, mus og kaniner syns jeg er totalt intetsigende vesner.

Hest er greie dyr, for all del, men jeg har aldri vært hestejente. Hyggelig å klappe hest når jeg treffer en, men ikke noe savn i hverdagen.

Jeg er kjempeglad i kyr - kan knapt tenke meg noe finere enn ei stor, snill og varm ku å legge halsen inntil og bare kose på.

Geit er artige - jeg skulle ønske svigers fikk seg geit. De troner høyt på favorittdyrlista mi.

Jeg er pissredd fugler - de er fine på fuglebrettet, men takke meg f(piip) for å ha dem innendørs.

Edderkopper - ekle kryp, men jeg putter en kopp over dem og slipper dem ut, slik jeg gjør med veps.

Slanger... Ser jeg en slange, stopper jeg å puste og kroppen blir stiv som en stokk - total, fullstendig fobisk panikkreaksjon. Det rareste jeg har opplevd noensinne var hva som skjedde med meg første gang jeg så en slange, da i en alder av 31 år. Jeg hadde ikke den fjerneste ide om at jeg har fobi mot slanger, før jeg så en for første gang og friket totalt ut.

Ellers har jeg en forkjærlighet for øgler, og ble barnslig lykkelig forelsket da jeg fikk lov å klappe den digre, grønne iguanen de har på reptilparken i Oslo.

Og jepp - siden jeg sterkt misliker edderkopper, og nærer en fobisk frykt for slanger, måtte jeg selvsagt innom reptilparken. Man utfordrer jo sine fobier.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.