Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva mangler jeg?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-12, 14:47   #41
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mangler jeg?

Dressing:
3 ss rødvinseddik
1 1/2 glass Mirakel Whip (kjøpes på Ica)
1/2 dl sukker

Salat:
2-3 buketter brokkoli
2-3 rødløk

Brokkolien kan deles opp i små eller store buketter, etter hva du selv ønsker. Jeg liker salaten med STORE buketter. Rødløken hakkes i små biter.

Alt dette blandes lett sammen og står kaldt til neste dag.

1 pk bacon i skiver
Solsikkekjerner (brunes lett i baconfettet)

Bacon og solsikkekjerner stekes og tilsettes rett før servering.

Gammel 12-06-12, 15:03   #42
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Tusen takk!

Det må være miracle whip, altså?

Gammel 12-06-12, 15:05   #43
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen bruker også majones, men kan ikke forestille meg at det smaker like godt. Skal jaggu forsøke neste gang.

Gammel 12-06-12, 15:38   #44
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du bruker bare toppene og skjærer bort stilken? *må ha alt med teskje*

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 16:38   #45
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Standard

Jeg har de omtrent som dette:

Men gjerne med litt lengre stilk.

Gammel 24-11-12, 16:23   #46
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rå Broccoli i dansk broccolisalat?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:00   #47
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Rå Broccoli i dansk broccolisalat?

Ja.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 18:48   #48
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Standard

Det er nydelig, Frost. Men det bør blandes dagen før det serveres, for da mykgjør dressingen brokkolien.

Gammel 24-11-12, 22:19   #49
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tusen takk nabojenta. Hva slags retter lagde du til slutt utenom lista di?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 22:41   #50
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Standard

Uæææ! Skal jeg huske så langt tilbake også nå?

Jeg tror jeg hadde en frisk tomatsalatsalat, og en skål med store, salte sorte oliven.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.