Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tapasrett. Hva skal jeg lage?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-12, 13:43   #1
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Tapasrett. Hva skal jeg lage?

Vi er invitert til en sosial sammenkomst på skolen i morgen, førsteklassinger med foreldre.
Det står "tapas" i invitasjonen så jeg regner med at de mener enkle småretter/fingermat og at det ikke trenger å være spansk.

Jeg har elendig fantasi når det gjelder mat og trenger tips til noe enkelt å ha med.

Blir det feil med eggerøre og bake noe brød til?

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 14:23   #2
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapasrett. Hva skal jeg lage?

Pizzasnurrer kanskje?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 14:38   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville stekt kyllingvinger.

Gammel 24-11-12, 16:02   #4
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er jo vrang og mener at tapas kun er tapas om det er spanske retter, så jeg ville nok laget noe spansk. Hva med tortilla, spansk omelett med poteter og grønnsaker

Gammel 24-11-12, 17:28   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Dersom jeg skulle holdt meg til de spanske, ville jeg gjort det enkelt og tatt med serrano skinke og melon.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:28   #6
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Jeg er jo vrang og mener at tapas kun er tapas om det er spanske retter, så jeg ville nok laget noe spansk. Hva med tortilla, spansk omelett med poteter og grønnsaker

Ja, jeg har jo lest det i en annen tråd.
Men siden de skriver "tapas" så regner jeg med at de mener en eller annen form for fingermat. Jeg tror ikke de mener at alle skal komme med spanske tapasretter.

Jeg er så kjip at jeg stiller med pizzasnurrer, tror jeg.

Gammel 24-11-12, 19:30   #7
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Dersom jeg skulle holdt meg til de spanske, ville jeg gjort det enkelt og tatt med serrano skinke og melon.

Æsj, at jeg ikke så innom her litt tidligere. Det hadde jo vært enkelt.

Takk for tips.

Gammel 24-11-12, 19:30   #8
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

For meg er også tapas "spansk tapas".

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:47   #9
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

For meg er også tapas "spansk tapas".

Jepp, men "tapas" kan jeg være med på at er mer fritt. Selv om jeg ikke skjønner hvorfor i alle dager man ikke kan kalle det fingermat når det er fingermat man mener? Men det er meg, da.

Gammel 24-11-12, 20:09   #10
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Standard

Jepp, men "tapas" kan jeg være med på at er mer fritt. Selv om jeg ikke skjønner hvorfor i alle dager man ikke kan kalle det fingermat når det er fingermat man mener? Men det er meg, da.

Ja, det er jeg enig i.
Jeg får stå der som en tulling i morgen da med pizzasnurrer mens alle dekker opp med tapas.
Uff, nå blir jeg stressa.

Gammel 24-11-12, 20:12   #11
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har fått servert minipizzaer sammen med tapas hos ei venninne som er kokk om det er noen trøst. ( Trenger jo ikke si høyt at pizzaene ble laget fordi hun var redd det ikke var nok mat ). Og hadde jeg vært vert hadde jeg vært strålende fornøyd uansett hva gjestene mine tok med seg!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 20:13   #12
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Patsy, her.

Ja, det er jeg enig i.
Jeg får stå der som en tulling i morgen da med pizzasnurrer mens alle dekker opp med tapas.
Uff, nå blir jeg stressa.

Jeg ser i krystallkula at pizzasnurrene blir borte på et blunk.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 20:23   #13
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg ser i krystallkula at pizzasnurrene blir borte på et blunk.

Jeg er temmelig sikker på at du har rett. Det er bare jeg som er teit, sikkert. Men jeg syns det er rart.

Gammel 24-11-12, 20:32   #14
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det er jeg helt enig i altså. Man kan kalle det fingermat/alle tar med noe til et felles matbord.

Men i mange sammenhenger betyr nok 'tapas' nå nettopp fingermat.

Pizzasnurrer faller sikkert i smak uansett

Gammel 24-11-12, 20:39   #15
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Tapas i voksenselskap er spansk mat, ja. "Tapas" for førsteklassinger tipper jeg er fingermat av alle slag.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 20:52   #16
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Tapas i voksenselskap er spansk mat, ja. "Tapas" for førsteklassinger tipper jeg er fingermat av alle slag.

Jah, jeg overså visst at det dreide seg om førsteklassinger. Da hadde jeg nok tenkt i gata pozzasnurrer

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.