|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47For så små barn ville jeg aldri valgt å be bare noen av jentene i klassen. Bursdager er viktig sosialiseringsarena og trygt når alle vet at de blir invitert til alle. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47V har slått oss sammen med både en og to andre unger i klassen, og hatt det ute på bowling f.eks - mye billigere og mange flere voksne.
|
|
|
#23 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47
Ok, 17 barn av begge kjønn ;-) Vi har hatt bowlingbursdag, og med ca 5 barn
|
|
|
#24 |
|
ej ikke møjkets heije
|
I prinsippet enig i at det er viktig sosialiseringsarena, men er bursdagen til for bursdagsbarnet som vil feire med vennene sine eller er det en sosialiseringsarena for unger som er puttet ganske tilfeldig sammen?
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Hvis det er sosialiseringsarena for klassen tenker jeg at spleisebursdag med flere av barna i klassen er en finfin ting |
|
|
|
|
|
#26 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Men er det slik de fleste steder? Jeg vet at frøkna her ikke har vært i burdag til alle i klassen. Ikke til alle jentene heller.
|
|
|
#27 |
|
Off the map.
|
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Jeg er enig med de som sier at barnebursdag er for alle. Hvis ikke må hun jo i alle fall regne med at hun ikke blir bedt i de andre sine bursdager. 'Alle' inviterer alle jentene/guttene i den alderen - det skulle mye til for min del at vi var de som brøt det mønsteret.
|
|
|
#28 |
|
anglofil
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Har omtrent samme situasjon og vi inviterer alle jentene pluss de 3-4 andre. Blir omtrent 15 barn totalt. Det er sommerbursdag som gjør det noget mer lettvindt da vi er mye ute i bakgården. Sist gjorde jeg det alene, gikk helt fint det også. Man kan jo også "lage kino", dvs se film med popcorn så blir det ikke riktig så mye tid igjen til å herje rundt i ei leilighet.
|
|
|
#29 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sånn helt på siden: et av de andre barna som i så fall inviteres er i så fall "kjæresten" hennes. De har vært kjærester i over ett år nå. De er innmari gode venner, og aller mest det. Men jeg vet at de også tidsvis kysser. Det kommer ikke på tale at han skal overnatte.
|
|
|
|
#30 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Jeg ser dilemmaet ditt, og skjønner ønsket om å tenke utenfor boksen i forhold til vanlig bursdagskotyme på barneskolen.
|
|
|
#31 |
|
Nå også i farger
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Jeg tror det er ganske ufarlig å ha en syv år gammel gutt på overnatting altså. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#34 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Hvilket annet rom? Mitt?
|
|
|
|
#35 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Madrass på gulvet???
|
|
|
#36 |
|
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg mener sosialiseringsprinsippet kommer først, og tror at for de aller fleste bursdagsbarn vil dette også være en hyggelig måte å feire på, selv om det kanskje ikke er det aller, aller hyggeligste. Det kan man jo også løse med egen feiring for de nærmeste. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Jeg synes flere skoler burde legge til rette for å leie ut lokale billig og muliggjøre å invitere mange. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Erfaren nok
|
Snuppa var i bursdag i går, i den gamle gymsalen på skola. Det virket jo veldig ok.
|
|
|
#40 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47Som mamma til to barn som ofte ikke blir invitert hvis ikke alle i en naturlig gruppe blir invitert så slår jeg et slag for inkludering når ungene er så små. Det er veldig sårt for de som ikke blir invitert (og nesten enda mer sårt for foreldrene til den som ikke blir invitert).
Ikke vet jeg, men 12 åringen min får ha venner av motsatt kjønn på overnatting. Kjærester har det ikke vært snakk om enda.
|
![]() |
|
|