Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg trenger å bli opplyst om barn og foreldre uten lovlig opphold

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-12, 08:38   #11
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger å bli opplyst om barn og foreldre uten lovlig opphold

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Å ja, sånn. Jeg tror ikke det er noe sjakktrekk å få enda flere barn til å knytte seg til en person som kanskje utvises.

Jeg mener jo at nødvendig sosialhjelp bør knyttes til barnet, og at det langt billigere å forsørge også barnets illegale forelder slik at denne kan ivareta barnet fremfor å skulle lønne en fosterfamilie for å gjøre det samme.

Jeg tror ikke det blir voldsomt utbredt at innvandrere i fare for utvisning skaffer seg barn med en norsk statsborger og får hovedomsorgen for barnet for å få bli i landet, liksom. Samvær med barn teller uansett som selvstendig grunnlag for å søke opphold, og det skal en hel liten smule til for å få hovedomsorgen om man er uten bolig, inntekt og personnummer.

Jeg tolker også sosialtjenesteloven dithen at slik må det være, men er usikker på om min tolkning er riktig.

Litt bedre tastatur nå;
da tenkte jeg videre at denne personen som ikke har lovlig opphold, men har adekvat omsorgsevne, kan tilby sin arbeidskraft mot å få lovlig opphold, og staten Norge og vedkommende kan komme til en enighet om at denne personen kan få lovlig opphold i en periode f.eks. til barnet blir myndig, og jobbe som fosterforelder, eller i en barnelandsby, på den måten kan også flere barn få hjelp.

Jeg aner ikke om det på noen måte er realistisk, eller gjennomførbart, men her er jo flere ulike behov som kanskje kan dekkes, dersom man er kreativ.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.