Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvilken kjøkkenmaskin ønsker jeg meg til jul?
Kitchenaid 14 21,21%
Kenwood major 48 72,73%
Assistent 2 3,03%
Dustepoll 2 3,03%
Deltakere: 66. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-12, 15:39   #41
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hva er dette? Er dere virkelig mer opptatt av funksjonalitet/størrelse enn design og pene farger, altså?

Egentlig ikke, men jeg kan tillate meg det når den kun tas frem til bruk

Gammel 27-11-12, 15:41   #42
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Enig med Ru og Flubby, jeg skjønner ikke hvorfor mange synes Kenwooden er så stygg? Altså, min mors 70-tallsversjon i guloransje plast var jo ingen fryd for øyet, men de nye versjonene er det da ingenting galt med?

(Nå har vi en snedig heve-/senkehylle i et skap der Kenwooden står, men jeg hadde ikke hatt problemer med å ha den på benken om nødvendig.)

Gammel 27-11-12, 16:07   #43
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg ønsket meg også en av de tre (dvs jeg vippet mellom kenwooden eller assistenten), men endte med en Braun k3000 her forrige uke...
Fordi den har god og stor foodprocessorbolle, og det har ingen av de 3 i HI - jeg har kikket på dem lenge!
Og fordi jeg har hatt en lik maskin siden 1993 og elsket den og brukt den mye, og nå var den klar til å byttes, men nå var jo egentlig målet å få seg noe annet denne gangen da. Men slik gikk det ikke. 950 Watt motor.

Jeg skal kjøpe meg ekstern kjøttkvern, og ekstern ismaskin, siden det ikke er slike tilvalgsmuligheter på den da, dessverre.

Jeg byttet ut min sånn fra ca 1993 med en rosa KA. Braunen likte jeg aldri, og ble dermed ikke brukt. KA'en derimot elsker jeg, og bruker den.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 17:07   #44
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg har kenwod og sikler på KA. Er ikke helt fornøyd med Ken. Den elter ikke så godt.

Det problemet har jeg aldri hatt med min.

Gammel 27-11-12, 17:08   #45
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min hvite Major står på kjøkkenbenken og er i bruk nesten daglig, og selv så jålete jeg er vant funksjonalitet over design.

Gammel 27-11-12, 17:56   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Kenwood Major Titan (dyr, men verdt det) og er superfornøyd. Og jeg skjønner ikke hvorfor den ikke skal kunne stå på kjøkkenbenken? Min står fremme på mitt totalrenoverte, nye kjøkken og tar seg veldig bra ut.

Gammel 27-11-12, 17:57   #47
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

KAid. Er bestest og finest.

Gammel 27-11-12, 18:10   #48
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Kitchenaid, Kenwood major eller Assistent?

Min Kenwood er fire år og har allerede vært på to reparasjoner. Den bråker og skrangler. Når jeg ser hvor mange som er fornøyd, tipper jeg at vi har vært uheldige. Likevel ønsker jeg meg KA rett og slett fordi min opplevelse med Ken er at han er noe oppskrytt.

Gammel 27-11-12, 18:53   #49
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sjokoladebrun kitchenaid.

Mannen kjøpte den, og glemte at det er stua som går i brunt mens kjøkkenet går i hvitt, brunt og svart. Men den er så fin så.

KA er nok i massevis til mitt bruk. Vi baker ikke brød, men bruker den til mye annet.

Gammel 27-11-12, 19:29   #50
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg har Kenwood Major Titan (dyr, men verdt det) og er superfornøyd. Og jeg skjønner ikke hvorfor den ikke skal kunne stå på kjøkkenbenken? Min står fremme på mitt totalrenoverte, nye kjøkken og tar seg veldig bra ut.

Samme her bortsatt fra det med totalrenovert kjøkken da

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 19:58   #51
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Det problemet har jeg aldri hatt med min.

Det har blitt verre med årene. Dessverre.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 20:00   #52
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har assistent (fra 1974) og er ikke fornøyd, eltekroken blander ikke deigen skikkelig.

Brøddeigen? Det skjønner jeg ikke. Jeg er oppvokst med den maskina, og det er den eneste som duger til brødbakst. Har en Kenwood nå, og den er helt grei, men jeg savner dingsen som skraper kantene på Assistenten.

Gammel 27-11-12, 21:32   #53
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Det har blitt verre med årene. Dessverre.

Jeg har nok hatt min i 5-6 år og den skranter ikke, men du har kanskje hatt din lenger?

Gammel 27-11-12, 21:43   #54
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Neimen, hvor er alle "Kitchenaiden er så vakker og kan stå på benken hele tida og min er mintgrønn og jeg baker aldri mer enn et halvt brød om gangen uansett så det gjør ikke noe at den har en makskapasitet på tre erter.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 21:43   #55
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Brøddeigen? Det skjønner jeg ikke. Jeg er oppvokst med den maskina, og det er den eneste som duger til brødbakst. Har en Kenwood nå, og den er helt grei, men jeg savner dingsen som skraper kantene på Assistenten.

Brøddeigen, ja. Nå har jeg ikke prøvd andre, så jeg vet ikke om de har samme problem, men når jeg bruker oppskrift fra Åpent bakeri med hevedeig, ser jeg striper av hevedeigen i det ferdige brødet, selv om jeg har eltet i 15 minutter.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 21:49   #56
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Mamma hadde også Assistent i alle år, men det var venninnen min som har en Major som overbeviste meg om at Assistent var bedre. Hun synes den elter mye bedre, og er ikke veldig fornøyd med Majoren. Hun baker mye. Siden design ikke hadde noen betydninger for min del, og jeg kunne konsentrere meg om egenskaper så ble det Assistent.

Gammel 27-11-12, 21:53   #57
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har sjokoladebrun kitchenaid.

Mannen kjøpte den, og glemte at det er stua som går i brunt mens kjøkkenet går i hvitt, brunt og svart. Men den er så fin så.

KA er nok i massevis til mitt bruk. Vi baker ikke brød, men bruker den til mye annet.

Er du meg? Vi har også en sjokobrun KA. Veldig fornøyd, bortsett fra juicepresse tilbehøret som er tungvint i bruk.

Kanskje jeg skal ønske meg iskrembollen til jul?

Gammel 27-11-12, 21:55   #58
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg har nok hatt min i 5-6 år og den skranter ikke, men du har kanskje hatt din lenger?

Har hatt den i minst ti år.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 22:27   #59
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Enig med Ru og Flubby, jeg skjønner ikke hvorfor mange synes Kenwooden er så stygg? Altså, min mors 70-tallsversjon i guloransje plast var jo ingen fryd for øyet, men de nye versjonene er det da ingenting galt med?

Det synes jeg faktisk er et poeng. Min mor byttet nå ut sin (ja orange) Kenwood etter 30 år og det er ikke sikkert at KA i dagens coole farger er like snasne om 30 år vel?

Jeg har Kenwood Major Titanum og synes definitivt den er fin nok til å ha på benken. Brukes masse og funksjonalitet er viktigst for meg.

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 22:33   #60
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koko, her.

det er ikke sikkert at KA i dagens coole farger er like snasne om 30 år vel?.

Lyserosa kommer aldri til å slutte å være snasen. Så det så.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.