Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har barna dine julekalender/adventskalender?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-12, 15:56   #101
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Øh. Altså. Butikkene tomme for SW legokalender? Det er da bare 30. november, goddammit!

Jepp. Jeg måtte innom fire lekebutikker før jeg fant en Pet Shop kalender her om dagen, og noen Lego SW så jeg ikke snurten av. For en uke siden rant det over i alle butikker, men da fikk jeg selvsagt ikke somlet meg til å kjøpe.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 15:59   #102
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg så Lego SW på Obs i Stavanger for to dager siden. Europris hadde også tror jeg.

Gammel 30-11-12, 16:01   #103
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stavanger. Hah. Flybilletter til Stavanger kan da ikke være så sabla dyrt? :angst:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 16:17   #104
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope, de har hatt gavekalender med annethvert år, men i år blir det Haribokalender. Synes det er mye styr med gavekalender, men hovedgrunnen til at vi ikke har, er at jeg ikke ser noen grunn til at jeg skal prakke på barna gaver gjennom hele desember når de får så mange til jul.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 16:27   #105
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øh. Altså. Butikkene tomme for SW legokalender? Det er da bare 30. november, goddammit!

De har her iallefall.
http://cdon.no/musikk/lego/julekalen..._wars-21029572

Du får be om suuuuperrask levering.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 17:01   #106
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

I fjor laget jeg pakkekalender, men innsatsen var ikke verdt det ift. snuppa, som egentlig helst foretrakk lørdagene, for da inneholdt pakken lørdagsgodt. Jeg husker at hun fikk neglelakk, og vi måtte til slutt vri den ut av hendene på henne, for det var ingen forståelse for at ting måtte brukes under oppsyn av voksne...

I år får hun derfor Playmokalender med prinsessebryllup, samt Julekongen-kalender fra Bokklubben.

Ikke har vi avanserte matpakker, heller. Vi har ingen matpakker, for hun får all mat i barnehagen.

Gammel 30-11-12, 17:15   #107
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Der fikk jeg en ide ja. Her kan jo vasking, støvsuging, klesbretting og søppeltømming få sin egen kalender. Juhu, tolvte desember og du fikk skifte på sengene!

Kjempeidé, jeg skal lage en sånn til mannen, han er så skuffet over at det bare er ungene som får adventskalender. Han kommer til å bli kjempeglad!

Gammel 30-11-12, 17:26   #108
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det var virkelig en strålende aktivitetskalenderidé! Er det OK om jeg stjeler den?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 17:27   #109
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da eldstemann var enebarn hadde han pakkekalender helt alene, men betingelsene har blitt dårligere etter hvert som søsknene har kommet til. Vi har én kalender og tre barn. Alle får første desember, lillejulaften og julaften, og så er det hver tredje dag utenom. Noen individuelle småpakker, og hver av ungene får tre dager med godteri i pakken, og da må de dele med de to andre. Det er stor stas, selv om eldstemann prøvde med med mulking over refleks i en pakke i fjor, men da fikk han beskjed om at han ble utmeldt av kalenderen hvis det skulle være på den måten, så han var smørblid når han åpnet resten: "Å, pepperkakeform, kult! Tusen takk vidunderlig gavmilde adventsnisse. "

Gammel 30-11-12, 17:47   #110
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

I dag ble det Pet Shop kalender på vesla. Det betyr vel at hun kanskje må ønske seg slike figurer til jul da det vel er utstyr til slike som er i kalenderen, men det var vel i alle fall med en figur. Jeg har ikke vært borte i disse før, men alternativet var Barbie-kalender. Det utgikk, for barbiedukke har jeg ikke planer om å kjøpe. I alle fall ikke enda.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 18:23   #111
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Maverick: Ta rett og slett telefonen fatt fremfor å løpe fra butikk til butikk. En eller annen butikk MÅ jo ha noen igjen?! Husk at også Notabene fører slike kalendere

Gammel 30-11-12, 18:25   #112
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde tenkt å kjøpe Lego-kalendere som i fjor, en star wars og en city og at de fikk åpne annenhver.

Imidlertid hadde mannen sagt ja til svigers at de kunne kjøpe kalender til de, og de kjøpte Spiderman-kalender. Ræl i bøtter og spann og godis som den ene ungen ikke liker (det er vel egentlig bare derfor jeg synes det er dumt altså). Jeg må si jeg er kjempefornøyd. :smått ironisk:

Men ungene er superfornøyde, de gleder seg kjempemye til åpne kalenderene sine, og da blir jeg også glad og fornøyd.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:18   #113
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

I år ble det pakkekalender. Vi hadde gledet oss til Shanes nye, men ga opp da det ikke gikk å kjøpe den på nett fra Danmark. I fjor hadde vi bare den, og det var utrolig hyggelig og ungene etterlyste aldri noen annen kalender. I år har jeg kjøpt en Star wars-kalender som jeg har åpnet og brukt som del av pakkekalenderen. I tillegg blir det noen pokemon, skylanders, litt sjokolade, luer, truser, pysj, blyantspisser og annet. Det gikk veldig greit i år, og for en gangs skyld har jeg fått fyllt hele kalenderen før 1. desember. Jeg bruker kalenderen mor lagde til oss på 60-tallet. Den er ikke spesielt fin, men full av gode minner. Vi fikk tredje hver dag, men gutta mine får hver sin pakke hver dag. Vi har prøvd annen hver dag, men det ble for mye hyling fra minstemann.

Gammel 30-11-12, 19:24   #114
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har brodert kalender til begge jentene, så det blir 24 pakker på hver. Ingenting fancy eller dyrt. Hårkliper, strikk, truser, viskelær og glansbilder + kinderegg på lørdager.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:29   #115
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legokalender til guttene, søndag-i-adventgaver til storesøster. "Hjemmelaget" sjokoladekalender til alle tre, d.v.s. at jeg har pakket inn tre og tre sjokoladebiter som henger på den hjemmesydde kalenderen og kjøpesjokoladekalender til mannen i huset.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:29   #116
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Notabene! Hurra! Jeg fant!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:39   #117
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår kalender inneholder mest småtterier alá ny saks, viskelær, sparegris, dekortape sjokolade, neglelakk (fra tikronerstilbud) og leppepomade - småtterier som jeg prøver å samle gjennom et helt år. Og så får hun ny kjole, strømpebukse og sølvlue den 13. - 15. desember. Det er nye julekjole med tilbehør som hun uansett ville fått - hun har vokst 10-12 cm. siden forrige vinter og trenger ny kjole - hun skal i bursdag den 15. og får derfor penklærne i dagene før det selskapet.

På julaften får hun fin gave, da. Popelku (Askepott fra Tre nøtter til Aksepott) som marionette. Vi så henne i Praha, og pøbelprinsessen ble veldig forelsket i den, så jeg snek meg ut en tidlig morgen og kjøpte henne. Jeg synes det passer fint å pakke henne opp før filmen begynner på julaften, sa da blir hun kalendergave.
Hun har dette antrekket på seg.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:40   #118
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Notabene! Hurra! Jeg fant!

Juhu! det er litt av gleden med jul og sånn å være ute i aller siste liten, få hjertebank for så å bli uendelig lettet og glad når det ordner seg til slutt. :erfaren:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:41   #119
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

I dag ble det Pet Shop kalender på vesla. Det betyr vel at hun kanskje må ønske seg slike figurer til jul da det vel er utstyr til slike som er i kalenderen, men det var vel i alle fall med en figur. Jeg har ikke vært borte i disse før, men alternativet var Barbie-kalender. Det utgikk, for barbiedukke har jeg ikke planer om å kjøpe. I alle fall ikke enda.

Vi hadde Pet shop for noen år siden, jeg mener det var 4-6 figurer.

Edit: ser etter et lite nett-søk at det er 3 figurer i årets kalender.

Gammel 30-11-12, 20:22   #120
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Alle i huset får pakkekalender, inkl de voksne.

De minste ungene får playmo/lego kalender som jeg har pakket om i pakkekalenderen. De ønsket seg playmo og legokalendere, men jeg vil bruke de broderte kalenderne så da blir det sånn. De får gjerne ett drops, en fox e.l sammen med lego/playmo tingene. Jeg har nemlig droppet alle prinsipper om at det ikke skal være godter utenom på lørdag. De får også en film hver siste helgen før julaften. Det er den eneste store gaven i kalenderen så jeg tviler på at de blir mettet.

Jeg tror ikke jeg har blitt ødelagt av å få pakkekalender i barndommen. Nå gjenstår det bare å se om ungene fullfører vgs.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.