|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?
Jepp. Jeg måtte innom fire lekebutikker før jeg fant en Pet Shop kalender her om dagen, og noen Lego SW så jeg ikke snurten av. For en uke siden rant det over i alle butikker, men da fikk jeg selvsagt ikke somlet meg til å kjøpe. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Jeg så Lego SW på Obs i Stavanger for to dager siden. Europris hadde også tror jeg.
|
|
|
#104 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Nope, de har hatt gavekalender med annethvert år, men i år blir det Haribokalender. Synes det er mye styr med gavekalender, men hovedgrunnen til at vi ikke har, er at jeg ikke ser noen grunn til at jeg skal prakke på barna gaver gjennom hele desember når de får så mange til jul. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Erfaren nok
|
De har her iallefall.
|
|
|
#106 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?I fjor laget jeg pakkekalender, men innsatsen var ikke verdt det ift. snuppa, som egentlig helst foretrakk lørdagene, for da inneholdt pakken lørdagsgodt. Jeg husker at hun fikk neglelakk, og vi måtte til slutt vri den ut av hendene på henne, for det var ingen forståelse for at ting måtte brukes under oppsyn av voksne...
|
|
|
#107 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Kjempeidé, jeg skal lage en sånn til mannen, han er så skuffet over at det bare er ungene som får adventskalender. Han kommer til å bli kjempeglad!
|
|
|
#109 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Da eldstemann var enebarn hadde han pakkekalender helt alene, men betingelsene har blitt dårligere etter hvert som søsknene har kommet til.
|
|
|
|
#110 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?I dag ble det Pet Shop kalender på vesla. Det betyr vel at hun kanskje må ønske seg slike figurer til jul da det vel er utstyr til slike som er i kalenderen, men det var vel i alle fall med en figur. Jeg har ikke vært borte i disse før, men alternativet var Barbie-kalender. Det utgikk, for barbiedukke har jeg ikke planer om å kjøpe. I alle fall ikke enda. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Maverick: Ta rett og slett telefonen fatt fremfor å løpe fra butikk til butikk. En eller annen butikk MÅ jo ha noen igjen?! Husk at også Notabene fører slike kalendere
|
|
|
|
#112 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Jeg hadde tenkt å kjøpe Lego-kalendere som i fjor, en star wars og en city og at de fikk åpne annenhver.
|
|
|
|
#113 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?I år ble det pakkekalender. Vi hadde gledet oss til Shanes nye, men ga opp da det ikke gikk å kjøpe den på nett fra Danmark. I fjor hadde vi bare den, og det var utrolig hyggelig og ungene etterlyste aldri noen annen kalender. I år har jeg kjøpt en Star wars-kalender som jeg har åpnet og brukt som del av pakkekalenderen. I tillegg blir det noen pokemon, skylanders, litt sjokolade, luer, truser, pysj, blyantspisser og annet. Det gikk veldig greit i år, og for en gangs skyld har jeg fått fyllt hele kalenderen før 1. desember. Jeg bruker kalenderen mor lagde til oss på 60-tallet. Den er ikke spesielt fin, men full av gode minner. Vi fikk tredje hver dag, men gutta mine får hver sin pakke hver dag. Vi har prøvd annen hver dag, men det ble for mye hyling fra minstemann.
|
|
|
#114 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Jeg har brodert kalender til begge jentene, så det blir 24 pakker på hver. Ingenting fancy eller dyrt. Hårkliper, strikk, truser, viskelær og glansbilder + kinderegg på lørdager.
|
|
|
#115 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Legokalender til guttene, søndag-i-adventgaver til storesøster. "Hjemmelaget" sjokoladekalender til alle tre, d.v.s. at jeg har pakket inn tre og tre sjokoladebiter som henger på den hjemmesydde kalenderen og kjøpesjokoladekalender til mannen i huset.
|
|
|
#117 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Vår kalender inneholder mest småtterier alá ny saks, viskelær, sparegris, dekortape sjokolade, neglelakk (fra tikronerstilbud) og leppepomade - småtterier som jeg prøver å samle gjennom et helt år. Og så får hun ny kjole, strømpebukse og sølvlue den 13. - 15. desember. Det er nye julekjole med tilbehør som hun uansett ville fått - hun har vokst 10-12 cm. siden forrige vinter og trenger ny kjole - hun skal i bursdag den 15. og får derfor penklærne i dagene før det selskapet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Juhu! det er litt av gleden med jul og sånn å være ute i aller siste liten, få hjertebank for så å bli uendelig lettet og glad når det ordner seg til slutt. :erfaren:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Vi hadde Pet shop for noen år siden, jeg mener det var 4-6 figurer.
|
|
|
#120 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Alle i huset får pakkekalender, inkl de voksne.
|
![]() |
|
|