Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

"Barneord" som man fortsatt sier

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-12, 23:20   #41
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Barneord" som man fortsatt sier.

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Bushåfør = Bussjåfør.

Det sier jeg også, mener det er dialekt. Er nordlennng.

Gammel 01-12-12, 23:22   #42
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: "Barneord" som man fortsatt sier

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg har det også for meg at man ikke skal si piggsvin.
Kommer ikke på noen andre ord enn dektektimen som flere nevner her egentlig. Ja og keschup uten t.
Og ja, skipingiviket for Vikingskipet.

Tusen takk at jeg ikke er helt alene!!

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 23:24   #43
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Det sier jeg også, mener det er dialekt. Er nordlennng.

Nå har jeg sittet å sagt bushåfør og bussjåfør i flere minutter og jeg sier faktisk bushåfør!
Når jeg prøver meg på bussjåfør så vil jeg dele opp ordet, jeg klarer ikke si det ordentlig!
(nordlending her også!)

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 23:26   #44
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Nå har jeg sittet å sagt bushåfør og bussjåfør i flere minutter og jeg sier faktisk bushåfør!
Når jeg prøver meg på bussjåfør så vil jeg dele opp ordet, jeg klarer ikke si det ordentlig!
(nordlending her også!)

Her og. Er også nordlending.

Gammel 01-12-12, 23:40   #45
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Konstaterer at vi er normale, he he.

Gammel 01-12-12, 23:44   #46
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Linlijal (linjal). Kommer aldri til å lære å si det rett. Heldigvis lærte jeg å si soldat og ikke soltodat, og lokomotiv istedet for lokomokotiv.

Gammel 02-12-12, 08:46   #47
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Vel, jeg kalte dem pingsvin.

Åh!

(nordlending her også!)

På raskt oslomål blir det busjåfør (uttaler ikke s, bare sj-lyden)

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 09:37   #48
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og sikkert pikstol, det sier jo alle unger.

Nå har jeg grublet og grublet, men jeg klarer ikke for mitt bare liv å finne ut hva pikstol er barneord for.

Gammel 02-12-12, 09:56   #49
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Jeg leser banneord! Også skriver dere om barneord :skuffa:

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 10:26   #50
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Nå har jeg grublet og grublet, men jeg klarer ikke for mitt bare liv å finne ut hva pikstol er barneord for.

Pistol kanskje?

Gammel 02-12-12, 10:31   #51
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sa veldig lenge kasterolle istedenfor kasserolle, og min mor sier det fremdeles.

Gammel 02-12-12, 11:02   #52
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier bortoverski, som Teofelia. Jeg har ikke noe valg, for å si det sånn. Jeg ser rimelig komisk ut på ski uansett, og om jeg attpåtil hadde hevdet at jeg gikk langrenn, ja da hadde det blitt en vandrehistorie.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 11:26   #53
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Tasje (etasje) og bortoverbakke (flatmark).
Flapprød (flatbrød)
Umbrako

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 12:08   #54
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg sier bortoverski, som Teofelia. Jeg har ikke noe valg, for å si det sånn. Jeg ser rimelig komisk ut på ski uansett, og om jeg attpåtil hadde hevdet at jeg gikk langrenn, ja da hadde det blitt en vandrehistorie.

Bortoverski og nedoverski ja... Har aldri tenkt på det som barneord i den forstand må jeg si, bare en "morsom" måte å si langrennski og slalomski på.

Og for ordens skyld: Jeg har ikke brukt bortoverski siden 8. klasse (eller deromkring) og har aldri prøvd nedoverski (sjokkerende nok, for jeg er overbevist om jeg hadde elsket det siden nedoverbakkene var det eneste som gjorde skiturene med familien levelig i oppveksten).

Gammel 02-12-12, 12:10   #55
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Tasje (etasje) og bortoverbakke (flatmark).
Flapprød (flatbrød)
Umbrako

Umbrako sier vel de fleste i Norge feil. Jeg siet bevisst UNbrako når jeg snakker om den. Lærte riktig uttalemåte for ca tre år siden og gremtes litt over å ha sagt feil.

Gammel 02-12-12, 12:12   #56
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pikstol, dekkdekktimen, pingsvin og bortoverski kan nevnes.

Gammel 02-12-12, 13:03   #57
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

De fleste av ordene jeg sier feil sies nok av gammel vane og litt for morro skyld. Jeg vet jo bedre.

Gammel 02-12-12, 13:53   #58
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

Pistol kanskje?

Ah. Det falt meg ikke inn i det hele tatt. Har aldri hørt noen si det, verken barn eller voksne. Det er kanskje litt dialektavhengig hva slags ord unger sier feil?

Gammel 02-12-12, 13:59   #59
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Kom på at jeg innimellom sier: "verandra" enda (veranda)

Det sier mannen - og flere der han kommer fra (Hammerfest).

Jeg sier nok 'brenn'esle', men det er nok mer uttale enn direkte feil.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 15:05   #60
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Det sier mannen - og flere der han kommer fra (Hammerfest).

Jeg sier nok 'brenn'esle', men det er nok mer uttale enn direkte feil.

I Hammerfest sier folk blokk om rekkehus. Så det sjøl da jeg bodde der.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.