Sv: Pakke til klassekalender
Jeg tenkte også som apan da jeg så på gårsdagens episode av Julekongen - at det (heldigvis) ikke er så vanlig å gjøre det på den måten lenger. Jeg husker da jeg var lærer på barnetrinnet for mange år siden og klassen jeg var timelærer i gjorde det på den måten - en av guttene hadde foreldre som ikke hadde alt på stell og innkjøp til klassekalender sto ikke på to-do lista, for å si det sånn. Han kadde funnet fram en av sine egne, gamle, slitte lekebiler som han pakket inn og tok med seg. Stakkars liten, og det blir så stusselig foran alle de andre i klassen. Da jeg fikk egen klasse, brukte vi lærerne klassekassa til å lage kalender. Mine gutter har pepperkakekalender på skolen og dagens mattegåte og sånn.
Men en gave til 20-30 kroner må da være greit? Blyant, viskelær, linjal, meisebolle, kortstokk, klistremerker, julepynt, refleks, aktivitetshefte, tegneserieblad...