|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
lettere utlada
|
Sv: Lese på senga for 2-3-åringMine unger klarer ikke å konsentrere seg nok ved lesing.
|
|
|
#22 |
|
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lese på senga for 2-3-åringJeg føler jr er mer tålmodig på lesing i senga enn hva han er i sofaen for å si det sånn så det er nok litt etter stemningen. Men lesestunden på senga er han som et tent lys ligger klint opp mot veggen for å gi pappa plass i bilsenga og flaska får pent vente til vi er ferdig å lese
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lese på senga for 2-3-åringSlik er det her også, det er stunden i senga hans om kvelden ved leggetid som er lesestund og det er da han greier å konsentrere seg om bøkene.
|
|
|
#24 |
|
|
Sv: Lese på senga for 2-3-åringSånn er det her også. Å lese for ham i stuen er poengløst, men det hender han vil vi skal legge oss i sengen for å lese litt på dagtid. Hvis han er sliten, aldri ellers.
|
|
|
|
#25 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Lese på senga for 2-3-åringVi begynte å lese for vesla da hun var rundt 6 mnd, og har ikke skulket lesinga en eneste gang. Det er dagens høydepunkt. Hun har en rikholdig bokhylle, ser mye i bøker på egenhånd, men hun elsker å bli lest for.
|
|
|
|
#26 |
|
Borte
|
Sv: Lese på senga for 2-3-åring
Hva om du leser for dem en og en?
|
|
|
#27 |
|
lettere utlada
|
Ja av og til vil de bli lest for en og en. Jeg har også tenkt at de tross alt er små enda, men jeg synes liksom "alle andre" leser for sine 2-åringer.
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lese på senga for 2-3-åringIkke stress Taien!
|
|
|
#29 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lese på senga for 2-3-åringVrimlebøkene (vi har hatt Vinter) til Rotraut Susanne Berner har vært stor suksess her i heimen. Du må finne på teksten selv, da. Men det er mange mulige historier å følge.
|
|
|
#30 |
|
her skal det bli liv
![]() ![]() ![]() |
Finne på tekst?
|
|
|
#31 |
|
her skal det bli liv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lese på senga for 2-3-åringTror ikke den ble nevnt her men har denne perioden lånt noe så enkelt som heter Jakob og Neikopp, den har blitt en favoritt gitt.
|
|
|
#32 |
|
Skal rømme
|
Sv: Lese på senga for 2-3-åringTaien, så små barn kan ikke alltid konsentrere seg så lenge. I den alderen holdt jeg mer på med å snakke oss gjennom bøkene, mer enn å lese ord for ord. Det holdt lenge det, det viktigste er å ha det koselig sammen!
Jente, des 06 Gutt, april 08 Sist redigert av Wix : 04-12-12 kl 10:44. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Tatt på
|
Sv: Lese på senga for 2-3-åringVi har mange bøker fra Go'boken etter storesøster, favoritten er "Neshorn spiser ikke pannekaker" og "Supersmoothie". Nå har de arvet mange Disney-bøker fra et eldre søskenbarn. Mange av de husker jeg selv at jeg leste tidlig barneår.
|
|
|
#35 |
|
I mål
|
Sv: Lese på senga for 2-3-åringLillesøster er 2,5, og liker Karsten og Petra, Emma, Thomas, Lillesøster-bøkene; i tillegg til myldrebøker, lukebøker (feks Virre Nøff og Tasse) og Albert Åberg. I Albert Åberg pleier jeg forenkle teksten litt. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
This is normal!
|
Sv: Lese på senga for 2-3-åringJeg tror ikke "Når to..."-bøkene til Tor Åge Bringsværd har blitt nevnt. Korte tekster (som mine lærte utenatt ganske raskt så vi "leste" sammen) og utrolig morsomme illustrasjoner.
|
|
|
|
#37 |
|
Borte
|
Sv: Lese på senga for 2-3-åringVi har hatt suksess med Kardemommeby for treåringen, og siden hun også elsker eventyr så tenkte jeg at vi skulle prøve en av julebøkene vi har hvor det er både fortellinger, eventyr og billedfortellinger. Og jammen likte hun julefortellinger også. Vi har blant annet Den store juleboka hvor det i tillegg til fortellingene finnes en del julesanger, så det er fin kombo på sengekanten.
|
![]() |
|
|