Sv: Komplottet mot Snåsamannen
Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.
Jeg oppfatter at Snåsamannen mottar kritikk for både diagnostisering og helbredelsesevner.
Jeg er usikker på om denne var til meg?
Jeg finnes ikke kritisk til Snåsamannen, jeg poengterer tvert imot at det ikke finnes noe å hverken være kritisk til eller til å applaudere til. De historiene som går om Snåsamannen er ren sladder, i den forstand at det ikke foreligger noen som helst bevis for noe som helst. Det det dreier seg om er en rekke mennesker (vi vet ikke hvor mange) har ringt (hvor stor prosentandel?) og reist til Snåsa (hvor mange, hvilken tidsperiode?) hvor de har opplevd noe (Kom alle inn? Fikk de en diagnose? Fikk de diagnose og healing? Fikk de healing? Ble folk behandlet forskjellig? Fikk noen 5 minutter, mens andre fikk flere timer fordelt på flere dager? Eller fordelt på flere år?). Noen av de som opplevde noe har fortalt om det (Er de som forteller representative? Hvor mange er det som forteller?)
Så konklusjonen min er: Noen har opplevd noe i Snåsa. Det som blir fortalt er ren munn-til-munn kommunikasjon. Om man tror på det eller ikke er avhengig av hvem som forteller, som i det meste av daglig kommunikasjon.