Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva synes dere om Unicef-reklamen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-12, 11:36   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om Unicef-reklamen?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hva, var Morrisey kritisk til noen ting? Jeg kan liksom ikke se for meg en eneste gladsak Morrisey ville stilt seg positiv til, men det er en nå en helt annen sak. :fniser fortsatt:

Det har du rett i. Og jeg er egentlig veldig lite enig med ham i det meste han protesterer mot. Uansett, det har vært et debattert og kritisert prosjekt fra starten av, så det er ikke bare tiden som har utdatert det.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men, tja, mulig teksten har en håpløs vestilig synsvinkel og alt det der, men mye positivt skjedde jo i dragsuget av sangen. Så jeg synes slakting av prosjektet per se er litt usympatisk.

Ja, de samlet inn massemasse penger der og da. Men om det ble et voldsomt positivt, vedvarende dragsug er jeg skeptisk til. Og å være skeptisk til det syns jeg absolutt ikke er usympatisk.

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Neisj... Det var jo det med at MINE minner til sangen var fin da, selvom jeg bare er en så enkel sjel at jeg aldri så alt det negative BAK initiativet. Jeg bare glemte at vi er på FP hvor det menes mye om det meste.

Jeg har aldri tenkt på Band Aid eller annet veldedighetsarbeid som spesielt rasistisk eller nedlatende, men det er helt sikkert en del som jeg selvfølgelig ikke har satt meg inn i. Det jeg dog vet, er at sultkatastrofen i Etiopia hadde vart i årevis før Band Aid satte den på dagsorden, og jeg leser teksten tydeligvis annerledes enn deg. For tanken bak trodde jeg, var litt ala den UNICEF-reklamen denne tråden refererer til.

Jeg beklager at jeg disset en sang du liker. Jeg har aldri påstått at du er enkel. Jeg kunne sikkert formulert meg litt mindre oppgitt (over sangen, ikke deg).

Men jeg ser ikke helt at du trenger å ta det så personlig, at jeg kritiserer en mye omdiskutert kampanje. Jeg kan også være enig i at den satte sultkatastrofen på dagsorden, men jeg er skeptisk til langtidseffekten og jeg er skeptisk til bistand som følge av dårlig samvittighet, så lenge det ikke føles opp med å tilegne seg kunnskap og hvordan man kan hjelpe i det lange løp. Jeg vet at det ikke er lett, siden mesteparten av infoen vi får om Afrika går på kriser av ulik art, og veldig lite om utvikling, mote, kunst, økonomi (utover bistandsøkonomi og korrupsjon), mat osv. - slik vi får fra vestlige deler av verden.

Da jeg skrev om radi-aid tenkte jeg å lage en lang liste med gode linker med nyheter fra Afrika som ikke var preget av at vi sitter i rike vesten og syns synd på fattige sør, men det var virkelig ikke lett å finne.

Sist redigert av Tallulah : 05-12-12 kl 11:41.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.