|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2012
![]() |
Touran og Hts Besafe 0-18 kgHei. Noen som har erfaring med VW Touran og HTS Besafe 0-18 kg bakovervendt?? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Touran og Hts Besafe 0-18 kgHadde ikke du just en nesten lik tråd? Men vi har touran og den stolen, Dronningen har eller har hatt det vet jeg. Vi har isofix, vi har også montert ikke-isofixen med noe strev (det er litt upraktisk å plassere forankringsseler). Stolen står fint i touran, barnet sitter fint. Men havner ikke veldig bakover i hvilestilling, til et lite barn vil du nok bruke hvilestillingen i det daglige. Vi har stolen bak fører, det krever en fører som ikke er så lang. (mannen er 176 eller noe sånt og ikke veldig lang i beina, jeg er 170 og litt lengre i beina, det går med et nødskrik).
|
|
|
#3 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Touran og Hts Besafe 0-18 kgJo, spurte på Autofil siden. Visste ikke om de som leser på den siden leser på denne(barneutstyrshjørnet) Litt ny på dette. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Touran og Hts Besafe 0-18 kgSetet er litt bratt hvis det ikke står i hvilestilling, ja. Og hvilestillingen tar ganske mye plass av forsetene. Likevel liker jeg setet, men jeg skal innrømme at Hiway som vi har stående i midten egentlig står finere i bilen. Det er ikke bratt og det tar mindre plass.
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Touran og Hts Besafe 0-18 kgVi har hatt setet i bilen siden 2006. Det gikk ut nå i høst. Vi hadde ikke isofix. Vi hadde det bak passasjersetet. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Touran og Hts Besafe 0-18 kgSynes selv også Besafe er et flott sete. Britax kjenner jeg lite til. Dårlig utvalg i butikkene i nærområdet....Tusen hjertelig takk for svar |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Touran og Hts Besafe 0-18 kg
Det vi fikk gjort, var at de monterte en av festebrakettene som følger med solen i front av skinnen som gjør at man kan flytte forsetet fram og bak. Det er en skrue som holder skinnen fast i underdelen som man kan feste denne braketten i. Er gjort på et øyeblikk.
|
|
|
#8 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der var du ja, kjære. Ventet på deg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Baksetet i Touran er "vannrett", og i vanlig posisjon blir barnet sittende mer bakover enn hva som er tilfelle med baksetene i en vanlig personbil som gjerne vil skrå mer nedover mot ryggen av baksetet.
|
|
|
#10 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Touran og Hts Besafe 0-18 kgSiden besafe bare går til 18 kg, vil jeg mye heller anbefale britax maxway. Går til 25 kg, lett å montere, 4 åringen min har kjempegod plass enda.
|
|
![]() |
|
|