Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnebursdag på en søndag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-07, 21:45   #41
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebursdag på en søndag?

Opprinnelig lagt inn av Solice, her.

Jenta hadde bursdag på søndag og ba alle 14 jentene i klassen.
Det var kun 2 stk som kom.

Uff, så trist. Det var nok en skikkelig skuffelse for henne. Håper hun hadde det hyggelig likevel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 21:56   #42
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solice, her.

Vel, takk for svar.
Jenta hadde bursdag på søndag og ba alle 14 jentene i klassen.
Det var kun 2 stk som kom.
Ikke viste vel jeg at flere skulle på turnstevne osv osv
Og så var det mange som var til sin helgepappa/mamma.
Så det ble ingen suksess det nei...

Uff, så trist for henne da.
Har opplevd at bursdager har blitt flyttet når foreldre har oppdaget at det er noe mange av barna skal på som kræsjer med bursdagen.
Gratulerer på etterskudd til jenta di.

Gammel 17-04-07, 21:57   #43
TBM
Passiv

Standard

Jeg føler litt for å snu problemstillingen litt, for jeg ser at enkelte her synes helgebursdager er så slitsomme, og at det er fordi da har endelig de voksne fri.

Her i huset prioriterer vi bursdager veldig høyt. Er vi bortreist på noe som ikke kan omgjøres, så er det ikke noe å gjøre med, men som oftest så legger vi en barnebursdag inn i familiens program og er fornøyde med det. Da gjør vi andre i familien noe annet de timene det gjelder. (Det går fint ann å komme seg ut på tur i ti-tiden og være hjemme igjen til litt før kl to. Det blir en litt kortere tur, men som oftest er de like fine!)

Siden vi har bursdager i forbindelse med ferier, tar jeg gjerne noen telefoner for å sjekke at de nærmeste vennene/venninnene kan komme. Det er en enkel måte å unngå stort frafall.

Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 08:56   #44
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Så dumt at så få kunne komme i bursdagen til jenta di.

Neste bursdagsfeiring her blir 1.mai tenker jeg. Valget står mellom den dagen eller søndag 6.mai. Syns 1. var bedre da siden det er i uka, men likevel en fridag. Jeg er fortsatt i tenkeboksen for hvordan jeg skal gjøre det med lillemann, men regner med at det blir en søndags ettermiddag på han. Det er vanskelig å ta hensyn til alle, men etter bhg er nesten uaktuelt siden jeg har en gutt som nesten sovner på sofaen etter bhg.

Gammel 18-04-07, 09:45   #45
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det ødelegger muligheten for å reise bort i helgen, og det stykker opp søndagen fullstendig.

Jeg hadde ikke endret mine reiseplaner bare fordi barnet mitt var bedt i bursdag. Og for min del er det ikke verre at søndagen blir oppstykket enn at andre dager blir det. På søndager kan faktisk litt "oppstykkethet" være ganske kjærkomment.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 09:55   #46
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bursdagsselskap på søndager er helt ok. Enig i at det er å foretrekke foran ettermiddager med slitne barnehagebarn.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 02:24   #47
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Synes bursdager på lørdag eller søndag er helt greit. Dersom vi har planlagt å reise bort, prioriteres forøvrig bursdagen bort.

Synes bursdager midt i uka blir veldig masete. Ungene er slitne etter barnehage\skole.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 09:49   #48
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg hadde ikke endret mine reiseplaner bare fordi barnet mitt var bedt i bursdag. Og for min del er det ikke verre at søndagen blir oppstykket enn at andre dager blir det. På søndager kan faktisk litt "oppstykkethet" være ganske kjærkomment.

Jeg syns det er lettere og mer praktisk å levere barnet direkte fra barnehagen til bursdag. Da er vi på farten allerede, og om vi stikker innom og leverer på et annet sted på hjemveien så føles ikke dagen oppstykket av den grunn.

Og jeg setter da altså ikke særlig pris på at søndagen min blir oppstykket. Den vil jeg ha fri, sånn at vi kan gjøre det vi har lyst til. Jeg syns det er vanskelig å velge bort bursdager fordi det er viktig både for bursdagsbarnet, for mitt barn og for klassemiljø / vennskap at man både inviterer og deltar.

På skolen spesielt er det med bursdager et stadig tilbakevendende tema, og de fleste er enige om at man enten inviterer hele klassen, eller alle av samme kjønn, osv. Men hva hjelper det, hvis de som blir invitert ikke kommer?

F.eks vet jeg om ett barn som sliter og har slitt helt siden barnehagen med at "alle" helt tilfeldigvis (?) velger bort dette barnets bursdag. Da "må" de alle sånne viktige ting som å besøke bestemor. Jeg syns i bunn og grunn at bursdagsinvitasjoner nesten er en forpliktelse for mottageren. Man skal ha ganske god grunn for å ikke komme.

Man kan jo også bli fristet til å slutte å be de som ikke kommer likevel, men da blir det jo ramaskrik over det.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 09:50   #49
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg foretrekker helt klart bursdager i hverdagene, helgene liker jeg å ha sammen alle fem, og ikke minst ha mulighet til å reise bort.

Sist redigert av Susse : 19-04-07 kl 09:55.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 09:58   #50
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Synes bursdager midt i uka blir veldig masete. Ungene er slitne etter barnehage\skole.

Min erfaring er helt motsatt. Mye heller litt slitne og ikke fullt så gira 6 åringer, en en gjeng full av krutt.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 10:06   #51
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg foretrekker helt klart bursdager i ukedagene. Hvis mine tre bare skulle ha gått i bursdag på søndagene, hadde det knapt blitt igjen noen "hele" søndager til familien. Det er litt masete rett etter jobb, men da får vi helgene for oss selv, og det er helt klart å foretrekke. En gang skulle de to yngste i bursdag fra 13-15, mens storesøster var invitert i bursdag fra 14-16. Det ble ikke mye igjen av den søndagen, akkurat.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.