|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Reiseforsikring som har utløpt - skadd i utlandetKnotete overskrift.
Enten går det bra, eller så går det over. Sist redigert av Nessie : 10-12-12 kl 14:43. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Reiseforsikring som har utløpt - skadd i utlandetDet er vel bare nok et bevis tenker jeg, på hvor godt vant vi er i Norge. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Reiseforsikring som har utløpt - skadd i utlandetJa, vi er nok godt vant. Og mange tenker at ting ordner seg sikkert?
|
|
|
#4 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reiseforsikring som har utløpt - skadd i utlandetJeg skjønner ikke at de tørr. I tillegg til vanlig reiseforsikring støtter vi Norsk Luftambulanse. De også kan jo hente deg hjem i sånne tilfeller.
|
|
|
#5 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Reiseforsikring som har utløpt - skadd i utlandet
Ja, det gjør vi også.
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Reiseforsikring som har utløpt - skadd i utlandetNår man velger å befinne seg i utlandet uten forsikring, så velger man å ta risikoen også. Da kan det bli veldig, veldig dyrt. Nå er det sånn at reiseforsikring når man befinner seg lenge i utlandet også er ganske dyrt, men det er av de tingene som må legges inn i budsjettet. Mener jeg da.
|
|
|
|
#7 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Reiseforsikring som har utløpt - skadd i utlandetIgnorance is bliss ...
|
|
|
#8 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Reiseforsikring som har utløpt - skadd i utlandetjeg vet om en reiste til et annet kontinent, satt usikret i bil, kolliderte og døde. Forsikringen hadde gått ut for lenge siden, familien til vedkommende overlevde økonomisk pga at det var en bilulykke, og bilens forsikring dekket det som måtte skje av ulykker. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Erfaren nok
|
Ja, det mener jo jeg og. Jeg skjønner at ting kan være litt sånn impulsivt og alt, men det kjipe er jo at det er familien (som regel) som blir sittende igjen med kostnadene om det skjer noe.
|
|
|
#10 |
|
Off the map.
|
Sv: Reiseforsikring som har utløpt - skadd i utlandetMen kan det virkelig koste 1 mill å få flydd hjem noen ?
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Reiseforsikring som har utløpt - skadd i utlandetJeg satt og så på et program på TV2 for noen uker siden. Noe ala. TV2 hjelper deg, men de var i syden. Der var det en fyr som var i Tyrkia, hadde blitt ranet og nedslått og ikke hadde reiseforsikring. Og som klagde på hvor lite reiseselskapet hadde hjulpet ham. Greit nok at charterselskapet burde stille opp, men jeg skjønner ikke at folk tør å reise uten reiseforsikring. Og iallefall ikke utenfor EU/EØS. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Kommer litt an på hvor man er tror jeg, men Thailand er visst veldig dyrt.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Dersom noen trenger medisinsk personale under flygningen og i tillegg ikke kan sitte i et vanlig flysete blir det fort veldig dyrt. Nå var det vel opp mot en halv million det sto i artikkelen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Mother of Dragons
|
Artikkelen sier en halv million for overflyttingen og halv million for behandlingen.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Reiseforsikring som har utløpt - skadd i utlandetJeg er ganske kynisk på sånne ting. Man får skylde seg selv. Men selvfølgelig er det kjipt og ikke minst dyrt. Men det MÅ man jo tenke på før man drar. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reiseforsikring som har utløpt - skadd i utlandetEn jeg kjenner har en pappa som fikk slag i Spania. De fikk beskjed om at det ville koste over 200.000 i transport hjem hvis han skulle flyttes som sengeliggende pasient. Og så kostet det 3000 eller 5000 kr døgnet å ha ham på sykehus der nede etter at den kritiske fasen var over. Så ja, det kan koste shitloads å ikke være forsikret.
|
|
|
#17 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Reiseforsikring som har utløpt - skadd i utlandetJeg reiste en god stund i et asiatisk land da jeg var ca 25 år. Varighet på reiseforsikringen var en av de tingene vi faktisk sjekket på forhånd, vi måtte ha en noe dyrere forsikring for å dekke vår tur.
|
|
|
#18 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Reiseforsikring som har utløpt - skadd i utlandetDet er uansvarlig å reise uten forsikring og uten å ha satt seg inn i vilkårene. Eldre og gravide bør sjekke ekstra godt. Det er stadig flere eldre som dør på reise og hjemtransport av kiste er dyrt hvis det ikke dekkes av forsikringen. Hva er forsikret? Reisegods en person inntil kr 30 000 Reisegods familie inntil kr 60 000 Reisesyke ubegrenset Hjemtransport ubegrenset Hjemkallelse ubegrenset Tilkallelse inntil kr 80 000 Evakuering en person inntil kr 30 000 Evakuering familie inntil kr 60 000 Ulykkesforsikring til fylte 70 år: - ved invaliditet inntil kr 300 000 - ved død kr 300 000 Ulykkesforsikring for barn under 20 år: - ved invaliditet inntil kr 500 000 - ved død kr 50 000 Ansvar utenfor Norden inntil kr 6 000 000 Rettshjelp utenfor Norden inntil kr 20 000 Avbestilling en person inntil kr 40 000 Avbestilling familie inntil kr 100 000
|
|
![]() |
|
|