|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Kolakaker/Colakaker?Gode, særlig med ristede pinjekjerner på!
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein Sist redigert av Amelie : 11-12-12 kl 19:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kolakaker/Colakaker?
Jeg bare tar deigklumpen i hendene og holder den opp og lar den renne nedover av seg selv mens jeg justerer litt med fingrene, og bare får den til ei lang pølse jeg slenger på plata og trykker såvidt på toppen. Renner ut av seg selv etterpå bestandig. Bruker aldri kjevle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Kolakaker/Colakaker?Jeg slang/skrapte deigklumpen og fordelte på de tre brettene og kjevlet/presset ut deigen slik at én deig fylte hele bakebrettet. Så snittet jeg opp til biter etter steking med pizzakniv. Det funket fint, selv om Vesla håper hun skulle få kjevle mye mer!
![]() |
![]() |
#4 |
Off the map.
|
![]() Sv: Kolakaker/Colakaker?Noen som har prøvd disse med melkefri margarin? Jeg har jo mest lyst til å bake med smør, men vi har en bestevenninne som jeg gjerne vil ha med på baking som ikke tåler melk noe særlig. Hvis det blir pjuk så gidder vi ikke.
![]() |
Emneord |
himmelske julekaker, syndig lykke |
|
|