Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spin off: liker du at menn doller seg opp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-12, 13:09   #41
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off: liker du at menn doller seg opp?

Jeg liker ikke "dolling" i betydning smykker eller plukkede øyenbryn hos en mann som er "min". Andre kan godt pynte opp verden på den måten.

Men jeg liker at menn er bevisst på klær, setter sammen ting som passer sammen og som kler dem, og som gidder å gjøre en liten innsats når det passer sånn. Jeg er omgitt av mer enn vanlig oppkledde menn på jobb (dress hver dag), og syns det er stor forskjell på de som har kjøpt "en mørkegrå dress, en mørkeblå og en pin striped" og en bunke skjorter, og dem som du ser har lagt flid i snitt, stoff og fargenyanser.

Gammel 12-12-12, 13:19   #42
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg har ein mann som er meir enn snittet "velkledd". Han syns at norske menn generelt sett er altfor lite opptekne av kva dei tar på seg om morgonen. Eller kanskje er dei det -dei er opptekne av å vere "vanlig", å ikkje "skille seg ut", og da er ein vel like mykje merksam på det?

Men han min har altså ingen jeans - har aldri hatt det og syns det er ein verderstyggelighet (eg og ungane har altså ). Han har berre sko med knytting. Han går svært gjerne i dress på jobb, kombinert med tynn høghalsa ullgenser eller skjorte. Det passar inn på jobben hans også. Håret skal vere kortklipt. Negler er alltid reine og kortklipte.... Absolutt aldri, aldri smykker. Han bruker gjerne after shave, han kan ha tre-dagers skjegg, og når hud i ansiktet flassar på grunn av kulden finn han seg i at eg smører med ansiktskrem frå mine toler Han kjem aldri til å ha: tatovering, piercing, skulderveske, rutete skjorter, jeans, sko utan snøring, shorts (bermudashorts aksepterer han), hol i sokkar eller underbukser eller hawaii-skjorter.

Jevnlig går han gjennom sokkane mine og kastar alt som har hol. Han pussar skoa mine også.

Gammel 12-12-12, 13:32   #43
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker godt at menn pynter seg når det passer. Synes også at både bunad og dress ofte er veldig stas.

Kan også ha sansen for sminke og smykker, om det brukes riktig vel å merke.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 13:41   #44
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers enig i kommentaren om at veldig "gjennomført" kan bli litt karnevalsaktig, som om noen har kledd seg ut. Som rockabilly, som ble nevnt her, og samme med en del "black sabbath"-greier også. Og så kjenner jeg på mine egne fordommer med at jeg syns jenter og kvinner kommer bedre unna med å "kle seg ut" som for eksempel rockabilly, enn det jeg syns menn gjør, og tror det utelukkende handler om at jeg tydeligvis ikke liker at menn legger voldsomt mye INNSATS i å se bra ut, mens kvinner kan det. Og så kaller man seg rødstrømpe.

Gammel 12-12-12, 13:53   #45
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

kombinert med tynn høghalsa ullgenser eller skjorte.

Er han arkitekt eller samtidskomponist?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 14:06   #46
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg liker at menn doller seg. Så sant ikke det er et feminint touch over det.

Gammel 12-12-12, 14:14   #47
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Syrin: Kommer han med en av/på - knapp?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 14:30   #48
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Syrin: Er han prest?

Gammel 12-12-12, 14:33   #49
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva andre driver med er ett fett, men på "min" type menn liker jeg kort hår, minimalt med smykker (helst ingen), absolutt ingen sminke, ikke tydelig plukkede øyenbryn (de må gjerne kunne ta et villskudd).

Jeg liker at de lukter godt, men det må ikke være for mye, temmelig diskret er best. Og så liker jeg at de greier å pynte seg når anledningen krever pynt. Menn i en velsittende dress eller bunad er veldig lekkert. Jeg liker figursydde skjorter og bukser med godt snitt. Og jeg er veldig opptatt av materialer, det må være naturmaterialer, helst. Ull, bomull, lin.

Gammel 12-12-12, 14:35   #50
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Syrin; han høres litt ut som min mann, bortsett fra at min mann bruker jeans. Og ikke alltid dress på jobb.

Gammel 12-12-12, 14:37   #51
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Salt: Er din mann prest?
:flåser:

Min går i jeans og hettegenser. Sånn ca. alltid.

Gammel 12-12-12, 14:39   #52
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Nope, ikke prest.

Gammel 12-12-12, 14:41   #53
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er han arkitekt eller samtidskomponist?

Akkurat høyhalset genser til dressjakke synes jeg er litt eh, spesielt.

Gammel 12-12-12, 14:41   #54
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Min mann bruker ikke det, men jeg kan synes det er fint på noen.

Gammel 12-12-12, 14:43   #55
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Akkurat høyhalset genser til dressjakke synes jeg er litt eh, spesielt.

Veldig vanlig i arkitekt- og samtidsmusikkmiljøer. Og Steve Jobs.

Gammel 12-12-12, 14:46   #56
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg er mye nærmere grunge enn Ari Behn, så jeg blir definitivt mo i knærne av gamle band-tees og slitte jeans, jeg. Alt til sitt bruk.

Min mann er glad i å shoppe, og i å finne litt annerledes klær. Jeg liker at også menn tør å skille seg ut og bryte forventningene. Det er det å finne balansen, og det er jo det som er god smak.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 14:47   #57
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner en samtidskomponist som jeg aldri har sett uten høyhalset genser.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 15:06   #58
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg kjenner en samtidskomponist som jeg aldri har sett uten høyhalset genser.

Det er ikke for ingenting at da samtidsmusikkmiljøet feiret seg selv med en eh... revy (!), så var hele koret kledd i mørk, høyhalset genser.

Gammel 12-12-12, 15:08   #59
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Han kjem aldri til å ha: tatovering, piercing, skulderveske, rutete skjorter, jeans, sko utan snøring, shorts (bermudashorts aksepterer han), hol i sokkar eller underbukser eller hawaii-skjorter.

Nei hullete Hawaii-skjorter, der går grensen!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 15:09   #60
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nei hullete Hawaii-skjorter, der går grensen!

Min mann (og sønn) går i hele hawaiiskjorter. Selv om den ene vintageskjorta begynner å bli temmelig tynnslitt. Men han får svært mange beundrende blikk for den i de miljøene som vet å sette pris på slikt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.