|
|
#362 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?
Mitt første innlegg i tråden, og det skal brukes på å applaudere dette innlegget. Nemlig og flott skrevet!
|
|
|
#363 |
|
Epikur
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg synes heller ikke man skal gjenge seg opp og være på høy hest og slik. Men hvordan tenker du, da m^2: Hvordan skal man både vise omsorg for denne toskens uskyldige barn og samtidig ikke belønne idiotisk adferd (forbrukslån) og sende noen signaler til samfunnet forøvrig om at det ikke bare er å oppføre seg aldeles tåpelig og så vente at staten skal være curlingforelder?
|
|
|
#364 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg har ikke sagt noe om at det sikkert er fett å bo i en campinghytte, for det antar jeg at det ikke er. Iallfall ikke for noen som er bedre vant, slik de fleste nordmenn er. Derimot tillater jeg mene noe om folk som har tullet bort hus og hjem og så snurter over å bli tilbudt en campinghytte av staten. Ærlig talt. |
|
|
|
|
|
#365 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Takk, m^2! Jeg fikk en enda kjipere følelse nå, når jeg kommer inn her og ser at noen av dere fortsetter å dømme han, etter han kommer innom her og "viser seg" og ser hva som skrives, menes og dømmes om ham og hans familiesituasjon. Og om han har gjort/gjør noen uheldige valg, så ikke gjør det til underholdning og spekulasjoner. Hadde dere sagt dette om dere satt i samme sofa som ham? La nå denne familien få en fin jul uten bismak!
|
|
|
|
#366 |
|
maler
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg synes ofte tonen på fp er vel hard mot de som har kommet ut på glattisen. Er det selvforskyldt kan man bare ha det så godt. Jeg tenker det går an å synes synd på en person som har rotet det til uten å applaudere måten det skjedde på. Nå tenker jeg ikke spesielt på han som har skrevet denne bloggen, men jeg tror nok mange har en overdreven tro på hva staten Norge stiller opp med hvis man roter det til eller plutselig står uten inntekt. Det er bare å se på alle debattinnlegg om de som snylter til seg soialstønad, jeg tror ganske mange ser for seg at det er snakk om mer penger enn det er.
|
|
|
#367 |
|
Halloen!
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Som sagt-jeg skjønner at han ikke er glad for det, absolutt. Det jeg ikke skjønner, er at han ikke holder seg for god for å sutre om det. |
|
|
|
|
|
#368 |
|
By the Sea
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Well said, Katta.
|
|
|
#369 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Slik jeg leser denne bloggen, så er han nedfor fordi de ikke får feire jul i eget hjem. Et leid hjem er jo også et hjem. Og igjen - slik jeg leser det, så trives han ikke med å bo hos venner og bekjente. Med min kjennskap til campinghytter, sum vi har tilbragt flere uker i om somrene, på diverse sommersteder, så hadde jeg ikke nølt med å bo i de, kontra å bo hos venner. |
|
|
|
|
|
#370 |
|
Ser lyst på livet
|
Det er denne drømmen her som kunne vært løst med en campinghytte. |
|
|
|
|
|
#371 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Mulig jeg er iskald som ikke bifaller sutring på nett, men det får så være. Det burde likevel ikke forveksles med at jeg ikke har sympati for mennesker i økonomisk uføre, for det har jeg.
|
|
|
#372 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#373 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Stor forskjell med campinghytte om sommeren og om vinteren. Jeg skjønner godt at det er trist for han og familien. De fleste tar lån utifra nåværende inntekt, så at man sliter med sykdom og kraftig redusert inntekt er ikke rart. Jeg har uansett mine tanker om en sånn blogg og om forbrukslån og luksusfellenfolk, det tar ikke bort at det sikkert er deprimerende og fastlåst i sånne situasjoner som dette.
|
|
|
#374 |
|
Tøff
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Problemet med en blogg er at en åpner seg for andres meninger. Det går ikke an å legge livet sitt åpent ut på nett og tro at det du får tilbake er utelukkende positivt. |
|
|
|
|
|
#375 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Når man stikker hodet sitt frem i offentligheten, må man regne med komentarer, både negativt og positivt.
|
|
|
#376 |
|
Halloen!
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Nå har han jo ikke sagt at han ønsker seg en villa på statens regning, da? |
|
|
|
|
|
#377 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Eg trur ikkje det er lukrativt å feire jul i ei campinghytte. Eg trur ikkje det er fint å vere huslaus i desemberkulda utan å vite kor lenge det kjem til å vare. Men eg reagerer på at ein person som står på bar bakke, takker nei til eit slikt tilbod for så å sutre over at verdas rikaste land ikkje gjer noko med situasjonen hans:
skriv han i bloggen.
|
|
|
|
#378 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2012
![]() |
Det ble kanskje stille for at denne mannen faktisk sliter men enkelte ting. Og ikke alltid lett for enkelte å komme seg på nett når man faktisk ikke har noen plass å bo..... |
|
|
|
|
|
#379 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2012
![]() |
|