|
|
#401 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?
|
|
|
#402 |
|
Shake it out!
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?NAV er er sant helvete å forholde seg til.
|
|
|
#403 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2012
![]() |
|
|
|
|
|
|
#404 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Altså, bruker man offentlige ytringer for å få utløp for indre tanker og følelser - må man regne med respons. Hadde jeg lagt ut min tenåringsdagbok på nett måtte jeg også regnet med respons. Og alt ville nok ikkevært applaus og forstående nikking.
|
|
|
#405 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2012
![]() |
|
|
|
|
|
|
#406 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Men hvorfor juger han da?
|
|
|
#407 |
|
Epikur
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Alle konstruerer og etterrasjonaliserer i større eller mindre grad. Det er derfor feks det å bruke intervju som kilde kan være en vanskelig metode i historieforsking/historieskriving. Folk pynter, skylder på andre, underkommuniserer valgmuligheter eller hva de kunne hatt kjennskap til på avgjørelsen på tidspunktet avgjørelsen ble tatt.
|
|
|
#408 |
|
can-jur
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Hvor går grensen for selforskylt?
|
|
|
|
#409 |
|
Ser lyst på livet
|
Hvordan funker det da da? |
|
|
|
|
|
#410 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Det lurer jeg også på, annemede. Og Floksa, jeg vil påstå at det må være bedre å være fattig i Norge, enn i de aller, aller fleste andre land. Nå skjønner jeg rett og slett ikke hva du mener.
|
|
|
#411 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg skal gjøre noe du kanskje ikke fortjener, nemlig å ta deg seriøst: |
|
|
|
|
|
#412 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#413 |
|
can-jur
|
Hvorfor i alledager er det relevant hvordan det er å være fattig i Equador?
|
|
|
|
#414 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Selvfølgelig er det kjipt å kjempe imot NAV om man må det.
|
|
|
#415 |
|
Sånn passe sane
|
Du misforstår hva jeg skriver her. Det var et svar til at "vi bor nå i et land hvor det er ganske kjipt å være fattig", som du skrev over. Mulig jeg misforstår, men for meg høres det da ut som det er ekstra kjipt her, og det fordi man "bare kan ta seg sammen". Jeg skjønte ikke logikken din.
|
|
|
#416 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Floksa: Gratis skole, veier og sykehus kommer da også de fattigste i landet vårt til gode. I Eqador kan det store flertallet av befolkningen glemme både skolegang og behandling om de skulle bli syke. Jeg er for et system som sikrer alle like muligheter i utgangspunktet og som også-til en viss grad- gir de som trenger det en ekstra puff. Greia er bare at jeg synes grensa for når man skal slutte å puffe bør gå litt før du synes den bør gå, hvis jeg har skjønt deg rett. |
|
|
|
|
|
#417 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
I motsetning til ganske (alle) mange andre land så er det virkelig ikke kjipt å være fattig i Norge. Her får du penger fra staten og et sted å bo. Jeg lurer på hvor mange andre land du hadde fått alt dette?
|
|
|
#418 |
|
can-jur
|
Den holdningen som florere blandt mange, om at man bare kan ta seg sammen også "pift" er alle problemer borte gir en ganske stor tilleggesbelastning for mange fattige. Å se hvordan man blir "sablet ned" om man prøver å være ærlig om det. For det er jo så jævla enkelt, man bare fikser litt her og ordner litt der og bor i campinghytte og smiler og er glad. Så blir jula flott og man kan dele en klementin. Og kjenne på takknemligheten for at man bor i et flott land, der ingen sulter og sover på gata.
|
|
|
|
#419 |
|
Sånn passe sane
|
Men mener du man skal gjøre? Ikke kreve noe an enkeltindividet, kun av systemet?
|
|
|
#420 |
|
Erfaren nok
|
Problemet er jo ofte at når/om man havner litt utpå, og i systemet, så er man ikke akkurat der at man nødvendigvis er alt for ressurssterk. Da ER det ikke enkelt å stå i det.
|
![]() |
|
|