Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Denne bloggen... Hva tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-12, 14:53   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det andre jeg reagerer på, og som jeg syns er gjennomgående i lignende tråder, er hvor ivrige mange er etter å bagatellisere menneskene som utleverer fattigdommen sin situasjon. Samt å forklare fattigdommen med at de ikke gjør sånne flotte, kloke og gjennomtenkte valg som en selv gjør.

Enig.

Jeg ser mange nyanser i alle mulige situasjoner og jeg har liten sans for utidig sutring og å ikke ta ansvar for eget liv og konsekvenser for egne handlinger så godt man klarer.

Denne tråden, tråden om utbrenthet, tråder om sykmelding og kroniske helseplager som ikke blir definert som "skikkelige sykdommer" får meg til å lese i vantro over menneskelig kjiphet og mangel på respekt og raushet overfor andre menneskers walk of life.

Jeg er ikke vant til at folk jeg omgir meg med snakker så nedsettende om andre mennesker og jeg er heller ikke vant til at folk så lett tar for gitt at så innmari mange juger på seg sykdommer mens de egentlig er friske nok til å jobbe og juger på seg manglende evne til å jobbe når de egentlig har en god restarbeidevne.

At folk utnytter systemet og at det er folk som juger på seg trøbbel for å få hjelp er vel hevet over en hver tvil. Det er ingen bombe. Det finnes alle typer mennesker. Men at det er vanlig å grafse til seg og late seg og juge i en så stor grad at det skal være det naturlige å automatisk anta at det er det fremmede mennesker gjør i saker man ikke vet noen verdens ting om, vitner om et menneskesyn som er deprimerende og kjipt. Det er helt på linje med "innvandrere flest er kriminelle"-utsagn. Jeg synes argumenteringen mangler dybde, nyanser og varme og jeg vet ikke om jeg blir mest sint eller mest lei meg når jeg leser. Mest sint, kjennes det ut som.

Sist redigert av Pebbles : 14-12-12 kl 15:28.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.