|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
![]() ![]() |
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Herrefred, så mye lekkert du presenterer!! Det meste blir imorgen printet ut på jobb, så skal jeg jammen meg bake loff og urtebrød til helgen!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Fabelaktig
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Vi laget squash- og potetgryta i dag. Men vi tok en litt annen vri: |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Fabelaktig
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)
De samme ja, bare litt mer. Da vi var i Budapest i fjor høst kjøpte vi med oss paprika, som er utrolig god på smak (et tåpelig utrykk forresten, god på smak altså...). |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Ja, det er sikkert mange måter å variere på. Vi har liksom stivnet litt fast med de samme ingrediensene. Vi varierer imidlertid ifht om vi koker poteter på forhånd, kjøper sånne vakuumpakkede nestenkokte eller om vi steker rå poteter. Også varierer vi på hvordan vi skjærer grønnsakene. I terninger eller skiver. *sjempe-kreativ* Noe vi ikke har gjort er å bruke ferske urter. Det er egentlig litt snodig.
![]() |
#66 |
Fabelaktig
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Du er jo flink til å ta delikate bilder, og da blir det morsommere og mer inspirerende å prøve en ny rett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Ekvilist
|
Ja, legg ut oppskrift på potetsuppe! Det har vi aldri laget før.
![]() |
#69 |
Superaktiv
Hvor: Buskerud
![]() ![]() |
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Jeg har skrevet kokebok! Og jeg har sendt den til flere forlag og spurt om de vil gi den ut men når jeg ser dine flotte bilder i forhold til mine så skjønner jeg at jeg må ta nye bilder og lage alle 100 rettene en gang til!
![]() |
#70 |
Ekvilist
|
Så spennende da! Hva slags kokebok er det du har skrevet? Har du laget alle oppskriftene selv? Er du kokk, eller er dette en hobby? Kokeboklaging er nok ikke noe for meg, for jeg regner med at jeg ikke har lov til å publisere "stjålne" hermeoppskrifter - selv om de er litt endret/moderert?
![]() |
#71 |
Superaktiv
Hvor: Buskerud
![]() ![]() |
Det er en kokebok for kolesterolfattig mat! Og jeg er ikke kokk, bare glad i å lage mat.... Har komponert alle rettene selv, rettene er enkle og lage og ingrediensene kan kjøpes i alle dagligvare butikker! Trenger ikke innom spesialbutikker!!
![]() |
#73 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Denne tråden må jeg lese på nytt og teste oppskrifter..
![]() |
#74 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Denne må jeg abbonere på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Vi prøvde en ny middag i dag. Spennende sammensetning med en litt søt kyllingrett og sur gulrotsalat.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 20-04-07 kl 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)De siste ukers tradisjon tro laget vi også denne helgen indisk mat. Jeg har tre ting å si om dagens produksjon: godt, godt og hot! Hadde kjøpt inn et nytt chilikrydder som tydeligvis var sterkere enn det forrige, potetene ble knallsterke. Vi er glad i sterk mat, så sammen med nanbrød og raita gikk det veldig greit. Vi har laget raita noen ganger nå, men den vi lagde i dag er den beste hittil.
Raita med tomater, løk og frisk koriander ½ ts spisskummenfrø 6 dl yoghurt naturell evt matyoghurt ½ ts chili malt ½ ts salt (eller mer etter smak) 1 tomat 1 løk 1 dl korianderblader Rist spisskummenfrøene i tørr panne. Ta opp frøene når de begynner å kneppe litt. Avkjøl og støt dem i en morter. Blant alle ingrediensene i en bolle. Tilsett tomat i terninger og hakkede korianderblader. Dekk med plast og la det trekke i kjøleskapet i minst 4 timer, eller over natten. Servers kald. Nanbrød Ca 30 små eller 5-6 store nan ¼ pk fersk gjær eller 2 ts tørrgjær 1 ts sukker ca 800 g hvetemel 1 ts salt 10 g margarin 5 dl kefir (eller 50% kefir/50% melk) sesamfrø, løkfrø eller gule valmuefrø kan brukes til pynt
![]() |
#78 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)I kveld har vi laget rundstykker til morgendagens middag. Smugspiste en til kvelds, og det smakte godt. Luftig og godt, med mye smak. Droppet timian som pynt.
![]() |
#79 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)Hm. Får man ikke lagt inn mellomstore bilder fra Fotoknudsen lenger? Tenkte jeg skulle legge inn to slike nemlig. Je, je. Da ble de store.
![]() |
#80 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Irmas kokebok (med bilder)For en utrolig flott og inspirerende tråd Irma! Jeg blir rent sulten her jeg sitter. Middagen fra i går hørtes skikkelig god ut, og mannen elsker indisk mat så den skal vi lage en av de nærmeste dagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|