Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

God gryte med oksekjøtt?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-12, 16:13   #18
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: God gryte med oksekjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Eller, det ble det ikke, for jeg improviserte litt underveis. Nå er alt i gryta, og det smaker godt. Jeg skar rent kjøttet i ganske små biter, marinerte det i olje, sitron og pepper, kokte kraft på bein og avskjær, løk, gulrot, sellerirot og hvitløk. Brunet kjøttet litt, og delte jeg opp gulrøtter, søtpoteter, kålrabi, sellerirot, persillerot, sjalottløk og poteter i store biter. Inspirert av en annen oppskrift har det også havnet en flaske mørkt øl, hvitløk, litt brunt sukker, litt muskat, anis og chili, salt og pepper og litt jevning oppi gryta - totalt sett ble smaken veldig god. Godt jeg hadde fri i dag, for det tok jo sin tid dette.

Hørtes skikkelig godt ut. Med bra råvarer så blir det godt, sånne gryter er gode å slumse til etter hva man har for hånden synes jeg. Vi freser stort sett alt som skal oppi gryta i smør, så det er ikke noen mager rett, men du verden så godt det blir.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.