|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Sånn passe sane
|
Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Nå er jeg lei av perforerte ullongs, skulle tro jeg fremdeles har krabbende barn.
|
|
|
#3 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?
Ja, og det er jo ikke noe rart egentlig. Det er jo tynt. Plutselig sto jeg med 8 ullongs her, hvorav samtlige hadde 5-6 hull på knærne.
|
|
|
#4 |
|
Drømmer
|
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Troll,janus og Devold. Det er ul som ikke blir hull i og som gis videre. Sist redigert av Chablis : 21-12-12 kl 12:29. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Her har alt utenom Name-it sitt holdt til 2-3 barn. Noe av det minsten bruker ble først brukt av storebroren, så vært på utlån hos andre, før vi fikk det tilbake igjen. Jeg tror kanskje Joha utmerker seg litt, for det har holdt seg veldig bra. Janus sitt føles litt tynnslitt, men ser veldig bra ut. Det samme gjelder Cubus, men det har bomullinnside. Vi har egentlig god erfaring med det meste. Eldste bruker mye Pierre Robert, og ingenting har hull. I tillegg har jeg sett at en del av Nøstebarnklærne jeg kjøpte av SpetakkelRandi er som nye, men det skulle kanskje nesten bare mangle med tanke på hvor dyrt det er nytt.
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Merinoull er vanskelig å spinne til slitesterkt garn, jo tynnere kvalitet jo verre. Selv har jeg veldig dårlig erfaring med Devold Multi Sport serien. Etter en gangs bruk og vask er longsene og andre plagg full (!!) i små huller over det hele. Det er nødvendigvis ikke merket som betyr noe. De litt tykkere kvalitetene har hold lenger både i Devold og Janus merket her. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Hvis det er masse hull etter en vask, så ville jeg mistenkt vaskemaskinen, at det var noe spisst i trommelen eller noe. Jeg har i hvert fall aldri opplevd det med PR ellern Janus, som jeg synes er tynnere i kvaliteten enn Devold, f.eks.
|
|
|
#8 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Janus og devold.
|
|
|
#9 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Vi har veldig god erfaring med ulltøyet fra McKinley. Tykt og godt. Holder fasongen veldig fint, og det er det eneste han ikke sliter hull på knærne.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Devold har skuffet meg i det siste. Tre nyinnkjøpte trøyer til meg selv ble fort hullete og stygge, og det samme har skjedd med trøyer til jentene. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Ja, hvis man vasker nøstebarns sitt tøy riktig så varer det kjempelenge. Jeg utfordrer skjebnen og vasker det på finvask i maskinen og det går ganske fint. Ikke ullfroteen da, den MÅ man vaske for hånd.
|
|
|
#12 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Her er det sprikende erfaringer, ser jeg, ikke lett å bli klok.
|
|
|
#14 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Det er forholdsvis ny maskin og plagget ble vasket alene, Milo og ullprogram. Ingenting i maksinen som burde kunne lage huller heller. Det er kun |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sånn passe sane
|
Æsj, så kjipt. Vi har hatt god erfaring med Devold før, men vi får se nå da. Til full pris er de jo ikke særlig billige heller, men nå kostet de 129 kr pr del. Uansett kjipt å måtte kjøpe nytt ofte.
|
|
|
#16 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Ja, jeg har god erfaring med Devold tidligere, men det har ikke vært den aller tynneste kvaliteten. Takk for tipset om tilbunene, jeg må ha noe uten huller |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sånn passe sane
|
Men jeg tror det tilbudet gjaldt den typen du har dårlig erfaring med, dessverre..
|
|
|
#18 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Absolutt alt av longser får hull etter kun kort tid. Alt. Rein ull, ull/silke, ull/bomull og ull/superundertøy. Ungene mine har buksefobi, det er selvsagt årsaken. Jeg lar de bare gå i hullete longser.
|
|
|
#19 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Alt ja, Miromurr. Jeg er villig til å la deg få rett på den altså. Mine bruker også kun ullundertøy inne i bhg, ingen bukse over. Det blir for varmt å ha noe utenpå.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Veldig god erfaring med alt, vi, også PR. Brukes på andre og tredje sesongen av yngste uten å være slitt i det hele tatt.
|
![]() |
|
|