Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-12, 13:26   #21
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?

Jeg synes Janusullen fort blir hullete, kjøper det ikke mer.
Har kjøpt etpar gensere til yngstemann + trøyer til meg som blir brukt daglig, og sokker fra PR. Er fornøyd med de.
Har også genser med glidelås fra Devold, de har ikke blitt hullete heller.
Vasker alt for hånd.

Gammel 21-12-12, 13:34   #22
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har også god erfaring med Janus, har holdt i flere sesonger.
Ullstrømpebuksene fra Safa (fås på Sparkjøp, Coop og Bogerud bl.a.) er utrolig slitesterke, og kan vaskes på 40 grader.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 14:08   #23
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

De beste stilongsene vi har er fra vossatasser. Eneste problemet med de er at de er veldig lave i livet. Det er tykk og god kvalitet og etter mye bruk kan man nesten ikke se at de er brukt.

Gammel 21-12-12, 14:11   #24
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Devold har funka som ei kule hjemme hos oss. Det er slitesterkt, og ungene syns ikke det klør. (Og tro meg - De sier fra om det klør, høyt og klart!)

Pierre Robert vil jeg ikke ha i hus. Det ryker før første vask. Og Janus sitt klør!

Troll sitt var bra da ungene var små forresten.

2 jenter, -02 og -04

Sist redigert av Ellisiv : 21-12-12 kl 14:11. Årsak: Kom på mer.
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 14:20   #25
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Troll og POP er slitesterkt, ridderulla fra Janus er bra ( dobbelt tykkelse av det vanlige).

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 14:27   #26
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Apropos kløende ull: Er det noen som vet om strømpebukser med fot som ikke klør så ille? Jeg har en kjolejente som hyler høyt når hun får på seg ullstrømpebukser. Men det ser ut til at f.eks Devold og Janus ridderull kun har longs.

Gammel 21-12-12, 14:36   #27
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Devold active

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 14:37   #28
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har også to sett fra Mc Kinley som vi er veldig godt fornøyd med. De er litt tykkere enn feks PR og har glidelås i halsen. Vi har også et stripete sett fra Stormberg som er veldig bra. Mye av PR hos oss går også i arv, er veldig fornøyd.

Gammel 21-12-12, 19:44   #29
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Truls og trine eller Troll og truse eller hva det heter fra Sparkjøp har jeg hatt veldig god erfaring med. Har noe derfra som har holdt i snart 4 sesonger.

Ellers er det godt å se at det ikke bare er oss. Har en følelse av at nesten alle longsene som ble brukt i fjor har gått i stykker på knærne nå etter kort tids bruk. Såpass påfallende at jeg faktisk har beskyldt 5-åringen for å klippe hull i klærne sine.

Gammel 21-12-12, 20:01   #30
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har hatt Janus og Devold Active. De har holdt i 2-3 år.

Gammel 21-12-12, 20:01   #31
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eller til de har blitt vokst ut av.

Gammel 21-12-12, 21:12   #32
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Safa har jeg god erfaring med til min 11-åring som "spiser" klær.

Gammel 21-12-12, 21:36   #33
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Janus regnbue-serien og Devold Active har vært suverent mest slitesterkt av det vi har brukt. PR blir fort hullet og sjasket, men er så lett tilgjengelig at jeg kjøper det likevel.

Nå kaster jeg ikke ullundertøy bare fordi det har huller, jeg da, så slik sett spiller det ikke så stor rolle.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 21:48   #34
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?

Ridderulla fra Janus, ull/silke fra Nøstebarn og Troll er det vi har best erfaring med når det gjelder slitestyrke. Jeg lapper ulltøy da, men det beste er jo selvsagt å slippe det.

Gammel 21-12-12, 21:50   #35
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Absolutt alt av longser får hull etter kun kort tid. Alt. Rein ull, ull/silke, ull/bomull og ull/superundertøy. Ungene mine har buksefobi, det er selvsagt årsaken. Jeg lar de bare gå i hullete longser.

Her er mine også. Svigermor forsøker å reparere når hun er på besøk, men ellers får de gå i hullete longs. :sjuske:

Gammel 21-12-12, 21:55   #36
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ridderull fra Janus holder seg best her. Prøver å styre unna de tynneste typene ulltøy som feks de fra Nameit, de holdt ikke lenge.

Gammel 21-12-12, 21:58   #37
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Eldste slet voldsomt på longsene da hun gikk i bhg. Yngste sliter ikke, men han bruker tynn ullbukse over (også inne). Alt vaskes i maskin, ofte.

Gammel 21-12-12, 22:19   #38
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Lillebror er, av uviss grunn, og helt i usync med resten av familien, veldig nøye på sånt. Ingenting kan ha hull eller flekker, må vite. Ja, man må saktens skifte klær om man har sølt bare bittelitt vann på seg også. Noen ganger lurer jeg på hvor han kommer fra, raringen.

Gammel 21-12-12, 23:05   #39
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg syns Joha er aller best. Deretter Janus, Devold og Pierre Robert. Hadde også en body fra Troll til minsten da han var mindre, og den ble aldri slitt.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 23:08   #40
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Troll er nok det aller beste vi har hatt. Har en trøye som yngste skal arve. På en nr to tror jeg nok Devold kommer, dvs jeg synes vel egentlig at Devold og Troll er like bra.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.