|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Jeg synes Janusullen fort blir hullete, kjøper det ikke mer.
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Vi har også god erfaring med Janus, har holdt i flere sesonger. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?De beste stilongsene vi har er fra vossatasser. Eneste problemet med de er at de er veldig lave i livet. Det er tykk og god kvalitet og etter mye bruk kan man nesten ikke se at de er brukt.
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Devold har funka som ei kule hjemme hos oss. Det er slitesterkt, og ungene syns ikke det klør. (Og tro meg - De sier fra om det klør, høyt og klart!)
Ellisiv 2 jenter, -02 og -04 Sist redigert av Ellisiv : 21-12-12 kl 14:11. Årsak: Kom på mer. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Troll og POP er slitesterkt, ridderulla fra Janus er bra ( dobbelt tykkelse av det vanlige).
|
|
|
#26 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Apropos kløende ull: Er det noen som vet om strømpebukser med fot som ikke klør så ille? Jeg har en kjolejente som hyler høyt når hun får på seg ullstrømpebukser. Men det ser ut til at f.eks Devold og Janus ridderull kun har longs.
|
|
|
#27 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Devold active |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Vi har også to sett fra Mc Kinley som vi er veldig godt fornøyd med. De er litt tykkere enn feks PR og har glidelås i halsen. Vi har også et stripete sett fra Stormberg som er veldig bra. Mye av PR hos oss går også i arv, er veldig fornøyd.
|
|
|
#29 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Truls og trine eller Troll og truse eller hva det heter fra Sparkjøp har jeg hatt veldig god erfaring med. Har noe derfra som har holdt i snart 4 sesonger.
|
|
|
#32 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Safa har jeg god erfaring med til min 11-åring som "spiser" klær.
|
|
|
#33 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Janus regnbue-serien og Devold Active har vært suverent mest slitesterkt av det vi har brukt. PR blir fort hullet og sjasket, men er så lett tilgjengelig at jeg kjøper det likevel. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Ridderulla fra Janus, ull/silke fra Nøstebarn og Troll er det vi har best erfaring med når det gjelder slitestyrke. Jeg lapper ulltøy da, men det beste er jo selvsagt å slippe det.
|
|
|
#35 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?
Her er mine også. Svigermor forsøker å reparere når hun er på besøk, men ellers får de gå i hullete longs. :sjuske:
|
|
|
#36 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Ridderull fra Janus holder seg best her. Prøver å styre unna de tynneste typene ulltøy som feks de fra Nameit, de holdt ikke lenge.
|
|
|
#37 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Eldste slet voldsomt på longsene da hun gikk i bhg. Yngste sliter ikke, men han bruker tynn ullbukse over (også inne). Alt vaskes i maskin, ofte.
|
|
|
#38 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Lillebror er, av uviss grunn, og helt i usync med resten av familien, veldig nøye på sånt. Ingenting kan ha hull eller flekker, må vite. Ja, man må saktens skifte klær om man har sølt bare bittelitt vann på seg også.
|
|
|
#39 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Jeg syns Joha er aller best. Deretter Janus, Devold og Pierre Robert. Hadde også en body fra Troll til minsten da han var mindre, og den ble aldri slitt. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilket ulltøy er det mest slitesterke?Troll er nok det aller beste vi har hatt. Har en trøye som yngste skal arve. På en nr to tror jeg nok Devold kommer, dvs jeg synes vel egentlig at Devold og Troll er like bra.
|
![]() |
|
|