|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må jeg servere dessert?
Eg kallar det ikkje dessert når det blir servert minst to timar etter middagen er ferdigspist. Men moltekrem kan godt serverast som dessert rett etter middagen også.
![]() |
#2 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må jeg servere dessert?
Ah, i så fall synes jeg ikke dessert er nødvendig. Rett etter maten, altså. Jeg foretrekker å innta noe søtt (gjerne "typisk" dessertaktig som mousse, pudding, fruktsalat) etter middagen, men det kan gjerne gå en times tid + bytte bord. Dessert er best i sofaen. Ellers så er jeg selvsagt enig i at man tar skikken dit man kommer, sånn må det jo alltid være. De fleste voksne mennesker klager da ikke på serveringa når de er bortbedt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
By the Sea
|
![]() Sv: Må jeg servere dessert?Jeg ville ikke forberedt mange forskjellige varianter av alt for å sikre at alle får akkurat det de vil, men "vi gjør som vi vil i vårt hus" blir helt i den andre enden igjen? Om jeg ikke selv ville ha dessert, men visste at gjestene ville bli veldig glade for det, så hadde jeg laget en dessert. Velge noe lettvint (is og bær), la være å forsyne seg så veldig selv og glade gjester på julaften - vinn-vinn-situasjon, tre ting på én gang & alt det der!
![]() |
|
|