Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Må jeg servere dessert?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-12-12, 23:53   #81
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må jeg servere dessert?

Riskrem er vel i tyngste laget etter fet mat (fett på fett), men karamellpudding eller fruktsalat er søtere og med mindre fett, og jeg syns det funker bedre.

Gammel 25-12-12, 06:42   #82
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg vet ikke helt om jeg ser på det som en god ting å spise masse etter at man egentlig ikke orker, men...

Ikkje til kvardags, men på julaften er det det.

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det gidder jeg ikke. Jeg hadde uansett spist en liten porsjon og ferdig med det. Så viktig er ikke den mandelen.

Det høyrer liksom med.

Dessutan fekk eg mandla i år. Det var verdt all riskremen.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 09:23   #83
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Ikkje til kvardags, men på julaften er det det.

Det høyrer liksom med.

Dessutan fekk eg mandla i år. Det var verdt all riskremen.

Jo selvsagt hører det med, om det er det man er vant til. Jeg er ikke det, men jeg regner med at jeg ville gjort det samme som jeg gjør når vi har julegrøt, spiser til jeg ikke orker mer, mandel eller ikke mandel.

Gammel 25-12-12, 14:43   #84
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Vi pleier ikke ha dessert på julaften. Vi hadde det før, men det blir for masse. Vi har heller dessert 1.juledag. Da har vi lutefisk og det er så mye lettere enn den ribba, så da er dessert greit.

Vi feirer nå hjemme hos oss selv, og har sjelden gjester til middag, men det har hendt seg. Ingen klager over manglende dessert.
Jeg er oppvokst med dessert på julaften, men har ingen problemer med å gjøre endringer der.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 12:18   #85
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke mangel på søtt som er problemet her, selv uten dessert.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 12:29   #86
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Riskrem er jo ikke noe godt. Hvis man har god dessert til julemiddagen, orker man den uten problemer. :karamellpuddingjunkie:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 12:29   #87
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 26-12-12, 12:33   #88
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ribbe er døll mat, men ville jo ikke ha unnlatt å servere det på julaften av den grunn. Synes det er en rar tanke å skulle droppe desserten bare fordi en ikke liker det selv.

Gammel 26-12-12, 12:38   #89
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg synes ribbe er døll mat, men ville jo ikke ha unnlatt å servere det på julaften av den grunn. Synes det er en rar tanke å skulle droppe desserten bare fordi en ikke liker det selv.

Skal man ikke servere mat man liker altså? Jeg kommer aldri i verden til å servere ribbe om det er jeg som skal være vert på julaften, er folk helt avhengige av det får de feire jula hjemme hos seg selv. Og jeg må innrømme jeg hadde synes det var innmari trist om de inviterte valgte bort hyggelig samvær og julekos fordi de ikke fikk ribbe altså.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 12:59   #90
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Skal man ikke servere mat man liker altså?

ikke på julaften, nei. jeg er ikke glad i noen former for tradisjonell julemat (og ribbe er det minste ondet), men følger jo selvfølgelig tradisjonen og de andres ønsker akkurat den dagen. Og ja, jeg vil alltid servere dessert til gjester ved en såpass formell anledning.

Gammel 26-12-12, 13:04   #91
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Må ha dessert på julaften, synes jeg. Vi har innimellom, som i år, fruktsalat og is. Det er friskt og man får alltids plass til litt..
Nå får jeg alltid plass til god dessert da. Det går mest i karamellpudding på julaften her.

Tidligere år hadde vi riskrem. Da ble vi mette, gitt.

Gammel 26-12-12, 18:48   #92
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi har enda ikke orket dessert denne julen. Ikke har vi spist noe saerlig sött eller smaakaker, heller. Til gjengjeld har vi hatt forrett baade 1. og 2. dag.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 09:46   #93
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ikke på julaften, nei. jeg er ikke glad i noen former for tradisjonell julemat (og ribbe er det minste ondet), men følger jo selvfølgelig tradisjonen og de andres ønsker akkurat den dagen. Og ja, jeg vil alltid servere dessert til gjester ved en såpass formell anledning.

Jeg er ikke grei nok til å følge andres ønsker og tradisjoner bare fordi det er julaften, jeg gidder ikke bruke masse penger og tid på å servere mat jeg ikke liker selv, uavhengig av hvilken dag det er.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 09:54   #94
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også ribbe er dølt, så det har vi ikke på julaften.

Og når 20 års erfaring viser at ingen i familien har lyst på dessert etter julemiddagen, så serverer jeg ikke det, selv om flertallet på internett synes at jeg er kjip som ikke gjør det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 10:05   #95
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes også ribbe er dølt, så det har vi ikke på julaften.

Og når 20 års erfaring viser at ingen i familien har lyst på dessert etter julemiddagen, så serverer jeg ikke det, selv om flertallet på internett synes at jeg er kjip som ikke gjør det.

Det er det vel ingen som har sagt? Det som sies er at det er litt kjipt når man vet at gjestene ønsker og har lyst på dessert. Det er en ganske annen ting.

Gammel 28-12-12, 10:15   #96
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis ingen i familien har lyst på dessert så er det jo ikke noe poeng å ha det. Hvis jeg skulle hatt gjester på julaften, som jeg ikke visste noe om dessertvanene til, så ville jeg servert en eller annen dessert likevel siden det er et festmåltid og mange syns dessert hører med.

Og ribbe er virkelig ikke døllt, så det så. Veirkro/hotelljulebordsribbe og posesurkål er definitivt døllt, men ikke en ordentlig julemiddagribbe med alt deilig tilbehør.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 10:20   #97
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det er det vel ingen som har sagt? Det som sies er at det er litt kjipt når man vet at gjestene ønsker og har lyst på dessert. Det er en ganske annen ting.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.