|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvorfor vil ikke barna ha på boblebukse?Herremannen har på seg regnbukse med jeans og stilongs (om det er kaldt) når han er på skolen. De tar han på seg og de hemmer ikke så mye. Skibukse har han på seg om det er skikkelig kaldt, men han har ikke hatt det foreløpig i år for ha liker det ikke helt over vanlige klær. Ullbukse eller andre myke bukser vil han ikke ha på skolen, der skal man ha vanlige bukser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor vil ikke barna ha på boblebukse?Jeg kan ikke være med å diskutere. Jeg har en unge som spiller fotball ute mellom snøhauger i kortermet trøye og shorts. Fordi han er varm. Nemlig. Nevnte jeg at samme ungen sover i senga med ull fra topp til tå OG lue under dyne og pledd??!!???! :forvirret:
![]() |
#24 |
|
![]() Sv: Hvorfor vil ikke barna ha på boblebukse?Jeg har også et barn som er veldig varm så fort han er i aktivitet og veldig kald når han sover, Synnemor. Barnehagen har endelig skjønt at de ikke kan kle på ham noe mer enn tykk ullfleecedress og uforet ytterdress når han skal leke ute i -7 grader, og at de må kle på ham den samme ullfleecedressen også når han skal sove i Voksi-pose med tykt ullpledd over.
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor vil ikke barna ha på boblebukse?I tillegg til at det er jobb å ta på, ikke så kult og hemmende i lek. Kan det også være for varmt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor vil ikke barna ha på boblebukse?Ungene mine har sluttet med utebukse det året de har begynt i 5. klasse. Da er det "ingen" som bruker annet enn jakke. Når de er ute og leker hjemme tar de på seg utebukse/dress hvis jeg minner dem på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvorfor vil ikke barna ha på boblebukse?11-åringen vil helst slippe utebukse. Men, i dag erklærte han at han ville ha på den tykke. Jeg ble nesten sjokkert og spurte hvorfor. Joda, det ble litt kaldt dagen før i den tynne. Javel, he he. Bra de finner det ut selv.
![]() |
#28 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor vil ikke barna ha på boblebukse?11-åringen bruker ikke i friminuttene. Men når han leker i Hagen, vi går på tur etc vil jeg han skal bruke det. Minstemann skal ha det på både til og fra skolen og i friminuttene, hvis jeg får bestemme, og det har han gjort hele desember - men nå i romjula har han fått det for seg at boblebukse er ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Sv: Hvorfor vil ikke barna ha på boblebukse?Alle mine har brukt boblebukse/dress frivillig. Eldstemann trodde han var skikkelig i opposisjon tidligere i vinter da han høyborg tydelig sa: Mamma, i år bruker jeg ikke boblebukse på skolen!
![]() |
#30 |
Pauset
![]() Sv: Hvorfor vil ikke barna ha på boblebukse?Jeg går i boblebukse selv jeg. Inn og ut fra bhg, samt fra parkering til jobb. Å fryse er noe av det verste jeg vet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvorfor vil ikke barna ha på boblebukse?Min eldste er 1. klassing. Jeg er så heldig at jeg bestemmer klær og lærerne slipper ikke ut barn uten yttertøy. Hun aksepterer en sort og rosa Molo skidress, den er ikke tykk. Hun har Bergans skallbukse til varmere dager og regntøy med fleece for til våte vinterdager. Dealen er at hun får kjole inni og kun en påkjenning utenpå. Her er det 4 åringen som oftest nekter dress, hun blir heller hjemme og inne. Ser for meg at eldste får todelt skallklær og tykk lang jakke neste vinter.
![]() |
#32 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Hvorfor vil ikke barna ha på boblebukse?Til og med snuppa på 14 bruker boblebukse uten stress om hun skal ut i snøen altså. Typ stå på ski, ake med broren, herje med spark osv.
![]() |
#33 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor vil ikke barna ha på boblebukse?
Her på skolen er det flere åttendeklassegutter som fortsatt bruker boblebukse. Tilogmed to tiendeklassinger også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvorfor vil ikke barna ha på boblebukse?Blånn, hva mener du at ungdomsskoleelever burde kle seg i da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
snur
|
![]() Sv: Hvorfor vil ikke barna ha på boblebukse?Mine to i 3. og 6. klasse bruker boblebukse både på skolen og etter. Nå er 6. klassingen vår den som tenker mest praktisk og er ikke så opptatt av hva som er moderne, så hun går helst i boblebukse og herjer i ballbingen for da blir hun ikke våt og så gjør det ikke vondt når hun blir taklet for den buksa isolerer mer
![]() |
#36 |
|
Boblebukse om han skal leke i snøen. Hvis de skal være ute mer enn vanlige friminutt skal han selvsagt være kledd for det, noe han er. Han går i vanlig bukse med stilongs under.
![]() |
#37 |
Pauset
![]() Sv: Hvorfor vil ikke barna ha på boblebukse?Blånn: Tror noen reagerte på at du ville bedt ham droppe bukse. Hvis han ønsket det selv, ville det jo vært rimelig sært at en forelder sa noe sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvorfor vil ikke barna ha på boblebukse?Min eldste velger komfort foran det meste, og bevegelighet og fotball er visst veldig viktig, noeng ganger foran varme.
![]() |
#39 |
|
Tror du det funker sånn altså? For jeg har tenkt sånn med toåringen min som ikke vil ha votter, men han fryser seg stadig vekk blå på hendene, og nekter å ta votter på likevel.
![]() |
![]() |
#40 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvorfor vil ikke barna ha på boblebukse?Det kan være litt vrangt å snu om det først blir en kampsak, tror jeg, og unger er jo også ekstremt forskjellige. Men jeg tror de fleste vil velge komfort, jeg. Men det kan kanskje være lurt å teste litt ulike votter/hansker? Tilby forskjellige?
![]() |
|
|