|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Forrett med Salmalaks?Vi skal ha gjester i morgen og vi skal spise elgstek. Vi har en Salmalaks som vi vurderer å bruke som forrett, men jeg har ikke lyst å bare servere den som den er. Har du forslag på forrett som kan passe? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forrett med Salmalaks?Jeg elsker salmalaks! Rå, med soyasaus til å dyppe i, syltet ingefær til og drysset med litt sesamfrø.
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Sv: Forrett med Salmalaks?Omtrent like deler mango, avocado og salmalaks - et godt dryss med frisk koriander og soyasaus på toppen. Voila - en fp-klassiker! Tror jeg opprinnelig har oppskriften fra pepper Lemon, og det er knapt noen rett vi har lagd oftere eller fått mer skryt for.
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Forrett med Salmalaks?Høres godt ut Bluen! Hva kan man bruke i stedet for mango, tror du? Mannen er allergisk. Sist redigert av Pelen : 30-12-12 kl 22:35. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forrett med Salmalaks?Laksetartar:
|
|
|
#7 |
|
En som trener
|
Sv: Forrett med Salmalaks?
Jeg skal lage denne, men med en litt mer avansert saus: 50/50 soyasaus og ketsjap manis, og bøtte på med chili, ingefær, hvitløk og vårløk. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Forrett med Salmalaks?Denne må ha festet seg i underbevisstheten min, Bluen. For avocado og mango ble faktisk kjøpt inn sammen med laksen i går, men før jeg gjorde oppskriftssøk. Det blir det. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Originala
|
Sv: Forrett med Salmalaks?Jeg graver laksen. Har blandet salt og sukker, som jeg har strødd rundt laksen. En halv dl av hver til 400 gram, sier oppskriften. I morgen marinerer jeg laksen med olivenolje, sitron og lodderogn. Serverer med urtekrem. Veldig godt. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Forrett med Salmalaks?
Jeg har nå gjort denne og prøvesmakt. Veldig god. Jeg hadde litt lime også, hvilketvpasset bra. Takk for tips! |
|
|
|
![]() |
|
|