|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Ungene vekker oss. Alt fra 7-10, i grunnen, det kommer an på hva de/eldstemann venter spent på. For mystiske kalendergaver han trodde han kanskje muligens visste hva var, og som han ønsket seg veldig, var han opp 05:30.
![]() |
#82 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Nei, vi vekker aldri ungene med mindre vi må. Eldste (fire år) sover til 8.30-9 og yngste (22 mnd) sover til alt mellom 7.30 og 9.
![]() |
#83 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Vekke dem? Nei, yngste vekker meg. Han har sovet til 8.30 én dag denne ferien, da gikk mamma inn for å sjekke ham for å se om alt var OK. Han ble da vekket. Resten av ferien har han generelt våknet før 07 i alle fall.
![]() |
#84 |
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?
Det er egentlig mest fordi jeg mener en stabil døgnrytme er sunt for alle mennesker, og fordi faren hans er så ekstremt dårlig til å fikse sin egen døgnrytme når den har sklidd ut (det var et enormt problem i ekteskapet vårt) og jeg har ikke noe behov for å finne ut på den kjipe måten at sønnen vår er lik.
Jepp. Jeg merker allerede en enorm forskjell på nå og et halvt år tilbake i tid. Nå kan sønnen min pusle med ting for seg selv en god stund, og jeg kan sitte i frem med mine tanker/bøker/ting, og den oppmerksomheten han krever er ikke like altoppslukende som den var for bare bittelitt siden. Jeg tror som flere her sier at det er mindre slitsomt å være forelder etterhvert som de blir eldre. For et halvt år siden var det ofte jeg telte timer og minutter til han skulle legge seg, det er det lenge siden jeg har gjort nå, selv om jeg fremdeles kjenner det er deilig når det blir stille.
![]() |
![]() |
#85 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Åh, tenk å ha barn som sov så lenge at de måtte vekkes :drømme:
![]() |
#86 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Minste har våknet etter 9 denne ferien, og det er overkommelig for oss. Eldste har vært oppe mellom 9 og 10. De legger seg ikke mye senere enn vanlig.
![]() |
#87 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Ingen vekkes. Eldstemann får ikke lov å stå opp før sju, men klokka er aldri mer enn ett minutt over før han står opp. Yngste er oppe en gang mellom halv sju og halv åtte. De må legge seg til vanlig tid i ferier, siden ingen av dem evner å sove lenger om morgenen.
![]() |
#88 |
Leser
|
Da de var små var det mest på grunn av voksentid, nå er det mest praktiske ting. Jeg og mannen har vært avhengig av å stå opp nogenlunde tidlig både til hverdags og helg hele dette året, og da må ungene henge på vår døgnrytme, mulig det blir anderledes i 2013?
![]() |
#89 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Jeg vekker ikke og han kan fint sove til både 10 og 11. Rekorden er 11:40 denne jula - da ble han vekket!
![]() |
#90 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Har bare lest HI. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
![]() ![]() |
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Våre våkner 6:15-6:30 på vanlige dager, og 7:15-7:38 nå i ferien, fordi vi valgte å holde dem oppe en liten time over normal leggetid, som er 18:45. Dette fordi det er mest praktisk mtp familiemiddager og slikt noe. Vi er ikke fleksible på leggetid da jeg tror det gagner ungene, og jeg liker å ha dagen med meg.
![]() |
#92 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Jeg får forøvrig ikke voksentid med en 11-åring i hus, sånn bare siden en annen nevnte det. Mulig det er fordi hun har autisme, men det er ikke fred å få før hun ligger i senga. Derfor legger hun seg åtte. Hun kan lese på senga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Yngste som alltid våkner tidlig fikk vekkerklokke til jul! Den vil neppe bli brukt, ha ha.
![]() |
#94 |
Leken
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Dessverre ikke nødvendig å vekke ungene mine |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Personlig pessimist
|
Eldste har fått en projektorklokke på rommet. Klokkeslettet vises med digre tall i taket over sengen hans. Det skal stå minst 06:30 før han har lov å stå opp.
![]() |
![]() |
#96 |
Min burde hatt en slik! Men, det er jo lov å håpe at ting endrer seg når han blir litt eldre. Eldste kan nå sove til 8 og litt lenger i alle fall. Hun var rå da hun var liten, jeg var oppe mellom 05 og 06 i helgene.
![]() |
#97 |
Kontrollfrik
Sånn har min yngste også. Veldig kjekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Mine trengs heller ikke å vekkes.
![]() |
#99 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Fremmed problemstilling her. Det lengste yngstemann har sovet, var da han og jeg sov til 8:30 1. juledag. Eldtstemann har muligens sovet til nærmere 10 et par ganger, men vanligvis er det full rulle i 7-tida. Til hverdags må de imidlertid hales ut av senga 6:30
![]() |
#100 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Har ikke det "problemet". (Oppe før fuglene fiser)
![]() |
|
|