Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Margrethe Munthe i dagens barneoppdragelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-12, 15:47   #1
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Margrethe Munthe i dagens barneoppdragelse?

Nå måtte jeg nesten google, for jeg vet at Margrethe har skrevet mye som vi ikke forbinder med henne. Hva med: Vi har ei tulle med øyne blå? Å jeg vet en sæter. Sov dukkelise. Å tenk at Gråpus har fire små, f.eks.? Alle de er vel i bruk - eller kanskje jeg bare er gamlis?

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 15:54   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har sunget noe for dem. De mer autoritære sangene er blitt sunget med ironisk tilnærming og et spøkefullt blikk, ikke i fullt alvor. Det samme gjorde moren min for meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 15:55   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Nå måtte jeg nesten google, for jeg vet at Margrethe har skrevet mye som vi ikke forbinder med henne. Hva med: Vi har ei tulle med øyne blå? Å jeg vet en sæter. Sov dukkelise. Å tenk at Gråpus har fire små, f.eks.? Alle de er vel i bruk - eller kanskje jeg bare er gamlis?

Og "Å jeg strever så med mine små, du". Min favoritt da jeg har liten.

Jeg har sunget alle disse for mine.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 15:56   #4
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Ja det er utrolig mye av Margrethe Munthe som brukes idag.
Men brukes hennes oppdragende tekster i oppdragelsen slik som før i tiden, eller er de "bare" blitt endel av kulturen, eller er de borte?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:20.