Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Naboen hiver ut juletreet ... nå?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Når rydder du ut jula?
Jeg rydder alltid ut jula første nyttårsdag 78 30,95%
Jeg rydder første helgen etter nyttår 90 35,71%
Jeg holder meg til 13. dag jul, slik tradisjonen tilsier. 45 17,86%
Jula varer minst til påske hos meg 4 1,59%
Annet (forklar) 36 14,29%
Happy new year, Miss Sophie! 14 5,56%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 252. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-13, 15:07   #41
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?

Vi rydder vekk julen ganske raskt etter nytt år, men i år orker jeg ikke å ta det i dag og i morgen er jeg på jobb igjen. Jeg regner med at vi tar det til helgen. Blomstene blir stående til de visner, så litt jul har vi utover i januar.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:08   #42
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi kaster ut treet mellom 13. dag jul og første helg etter nyttår. Så til helgen engang blir fasit her. Jeg begynner sånn smått å ta bort pynten nå, men sparer treet og julelysene til sist. Juletreet ute får stå til begynnelsen av februar, rett og slett fordi det er så mørkt enda og da er det fint med litt ekstra lys ute.

Gammel 01-01-13, 15:11   #43
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Som regel en dag etter 7.januar. Mellomste har bursdag den dagen og har så lyst til å fremdeles ha juletreet framme på bursdagen sin. Det ryker nok før 11. uansett for da reiser mannen på jobb.

Resten av pynten forsvinner sakte men sikkert fra i dag av.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:11   #44
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

På formiddagen første nyttårsdag ryker jula ut. Men ikke i år. For alle eskene vi hadde julepynt i er ødelagt, så vi må kjøpe nye i morgen. Så da får dritten stå frem til da.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:16   #45
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Hos oss varierer det en del når vi kaster ut jula. 13.dag jul eller helga etter nyttår, som regel.

Gammel 01-01-13, 15:17   #46
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte de to øverst. Jeg hiver ikke ut jula i dag, vi kom nettopp fra hytta, så jeg orker ikke. Men jeg drøyer ikke helt til helga heller.
Den ryker nok i morgen/torsdag tenker jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:18   #47
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg svarte annet, for jeg har ingen fast dag, men en eller annen gang før februar.

Gammel 01-01-13, 15:18   #48
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tenkt å ha jul en uke til. Jeg har gått glipp av så mye av jula med ungene mine i år at jeg har stort behov for å forlenge den litt. Det blir derfor jul hos oss til iallefall neste søndag. Vi får gjester neste helg og skal da ha et kombinert jule- og bursdagsselskap. Jeg pynter ikke før en av de aller siste dagene før jul, så jeg er ikke på noen måte mettet 1. nyttårsdag. Jeg vil jo gjerne ha jul litt lenger enn en drøy uke også.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:21   #49
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg ventet alltid til 13. dag før ... Men nå får jeg nesten ikke puste av all pynt og "rot" etter nyttår. Så her har all jul foruten treet røket i romjulen og nå i dag. Vurderer å ta treet og, men tror jeg venter til helgen - får se; jeg har ferie ut uka, kunne være godt å bare få jula bort først som sist!!

Men lysene ute får stå ut januar.

Gammel 01-01-13, 15:22   #50
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

I år har vi knapt pyntet til jul og hadde ikke juletre (pga visning rett på nyåret), men vanligvis rydder jeg alt første nyttårsdag. Jeg er har full fres på jobb fra 2. januar og frem til midten av januar, så da er det greit å få det ut mens jeg enda har tid.

Det jeg dog alltid sliter med å kvitte meg med; er lysene i vinduet. Synes det er så koselig når det er mørkt ute.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:24   #51
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rydda bort julepynt og juletre allerede 28.desember. Jeg er en av dem som synes jula omtrent er over etter julaften. Tiden fra mot jul liker jeg best.

Gammel 01-01-13, 15:26   #52
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Tror trenden er at jula kommer tidligere og tidligere. Vi pynter ikke treet og setter ut julepynt før 23.desember.

Treet venter vi med. I år satte vi det opp 19 desember. Men småpyntingen med lilla, småpynt og julelysestaker er oppe fra første desember. Jeg ser også at mange setter opp treet veldig tidlig, men jeg synes det er mer stas når det settes opp nærmere julaften.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:28   #53
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jula ryker ut før helga.

Gammel 01-01-13, 15:30   #54
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Er vi naboer? Jeg pleier vanligvis å hive juletreet ut mellom 3. og 6. januar, men siden jeg reiser på torsdag rett etter jobb så tok jeg det i dag. I morgen ettermiddag må jeg jo pakke, Lanzarote here I come.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:32   #55
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Vi pleier å hive ut treet en av de første dagene, ja. Nå begynner jobben i morgen allerede, så da ble det rydda i dag. Da kan vi bruke helgen på andre ting.

Gammel 01-01-13, 15:32   #56
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg lar det stå til helgen, men har så smått begynt å rydde bort julepynt. Jula er over for min del.

Samme her.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:33   #57
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har akkurat rydda ut all julepynt og juletre inne i dag. Lysene og kransen utenfor får henge til søndag. Grunnen til at vi hiver ut alt inne er at vi har en 6-åring om to dager og skal ha barnebursdag og familiebursdag i helga. Da liker jeg å ha minst mulig stæsj omkring.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:33   #58
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tre og pynt ble ryddet vekk rett etter nyttårskonserten. Litt vedmodig, men nå er julen over, så da er det bare å røske av plasteret.

Gammel 01-01-13, 15:33   #59
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Jula ryker i morgen.

Gammel 01-01-13, 15:36   #60
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Vi venter nokre dagar iallefall. Eg pynta ikkje tre før lillejulaftan heller da. Dei som pynter lenge før jul vert kanskje fortare lei etterpå?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.