Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

New York og Orlando

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-12, 21:36   #41
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: New York og Orlando

Hehe jeg begynner å lure på om det er litt lenge med 4 uker på samme hotell, men så er det noe med å skulle pakke og reise og da.

Kanskje ta en liten overnatting i Miami bare.

Gammel 30-12-12, 21:37   #42
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Spennende Fløyel!

Gammel 30-12-12, 21:41   #43
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Henger her og plukker opp tips . Flybilletter til New York og Orlando er bestilt i dag! Vi starter med tre dager i New York og deretter drøyt to uker i Florida. En ukes tid i Orlando og deretter et eller annet sted på vestkysten, muligens Naples. Å, som jeg gleder meg!

Sitter og ser på leiligheter i Orlando nå

Naples anbefales av hele mitt hjerte! Fantastisk sted. Vi var der 3 uker i fjor sommer.

Gammel 30-12-12, 21:48   #44
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Les på denne siden: www.florida.no den tar for seg endel nyttige ting man trenger å vite, samt turistattraksjoner utenom de "obligatoriske".

Island of Adventure anbefaler vi som familie med barn over 54", den har endel kule attraksjoner som de minste ikke får kjøre, de har ett lite hjørne for de minste, men det blir mange salte tårer når man ser de kule karusellene man ikke får kjøre.

Jeg har en hel bok med adresser til typiske turiststeder, disse har jeg også på noen A4-ark, så ønsker dere disse er det bare å gi ett lite pip. GPS er veldig greit å ha med på reisen.

Gammel 30-12-12, 21:52   #45
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

T-Rex kan man booke inntil 3 mnd i forveien på, i travle perioder kan man vente opptil 2 timer og det ønsker man virkelig ikke.

DownTown Disney (Husk bastille bord på T-rex restaurant tlf (407) 828-8739)
Fra norge: +1 407 828 8739
1780 East Buena Vista Drive
32830 Lake Buena Vista

Gammel 30-12-12, 22:26   #46
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enkelte, her.

Oooh og jeg må finne meg en diner så jeg kan få skikkelig amerikansk frokost.

Da skal du gå på Waffle House og spise grits, sørstatsmat. Du får forresten all mulig annen frokost der også.

Gammel 30-12-12, 22:27   #47
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg antar at juni er ganske *kremt* høysesong?

Trenger ikke å være. Skolene er ikke sluttet før i slutten.

Gammel 31-12-12, 01:59   #48
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Eg heng her litt. Vi reiser til Orlando for tredje gong til sommaren og gledar oss veldig. Ein rekk ikkje over alt og oppdagar heile tida nye ting ein har lyst til!

SeaWorld har tidlegare vore den parken vi har likt best, men Magic Kingdom er sjølvsagt obligatorisk. Epcot var litt kjedeleg og Universal Studios på opningsdagen til Harry Potter-parken kan på ingen måte anbefalast. Vi prøvar oss der igjen til sommaren.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 10:23   #49
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Les på denne siden: www.florida.no den tar for seg endel nyttige ting man trenger å vite, samt turistattraksjoner utenom de "obligatoriske".

Island of Adventure anbefaler vi som familie med barn over 54", den har endel kule attraksjoner som de minste ikke får kjøre, de har ett lite hjørne for de minste, men det blir mange salte tårer når man ser de kule karusellene man ikke får kjøre.

Jeg har en hel bok med adresser til typiske turiststeder, disse har jeg også på noen A4-ark, så ønsker dere disse er det bare å gi ett lite pip. GPS er veldig greit å ha med på reisen.

Ha med gps? Jeg hadde tenkt at det kom med leiebilen?
Jeg tar gjerne adresser til ting, mye greiere enn å sitte å google seg frem til alt, det er jo så sykt mye.
Ja islands of adventures blir nok neste gang, Lille er vel kanskje 117 cm når vi skal ned, så hun hadde nok gått skuffet ut derfra nå. Samme med Busch gardens.
Men vi planlegger å reise ned flere ganger, og vurderer å kjøpe leilighet/hus der, så det er jo helt mulig å prøve ting senere og når ungene er større.
Minsten er nok for liten til det aller meste.

Gammel 31-12-12, 10:29   #50
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

GPS er dyrt å leie og er tilleggsutstyr, billigere å kjøpe her med kart over USA, og ha med ned.

Gammel 31-12-12, 10:30   #51
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Virkelig? Nå ble jeg overrasket, det er ikke ofte man hører at noe er billigere her.
Men altså hvor dyrt snakker vi? Jeg har ikke behov for gps for egen del, så den blir liggende ubrukt her.

Gammel 31-12-12, 10:42   #52
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Nå er det nesten 3 år siden vi var der, men det var snakk om nesten 1000 Kr uka mener jeg. Legg inn en leiebil i et firma, og legg så på GPS så ser du.

Gammel 31-12-12, 10:49   #53
Krem

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Ang GPS: vi lastet ned GPS-app på galaxy tab'en, gratis til og med, og det funket supert. Vi måtte være på nett når vi la inn ny adresse, men det løste vi med å stoppe innom mcDonalds på veien. Ellers hadde de fleste hotell trådløst nett, så vi la inn adresser før vi dro om morgenen.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 13:27   #54
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alltid med oss GPS på turer. Du har ikke noen venner som kan låne deg en?

Gammel 31-12-12, 18:26   #55
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Vi har alltid med oss GPS på turer. Du har ikke noen venner som kan låne deg en?

Jeg må sjekke, eller eventuelt bare investere i en.

Nå ser jeg at jeg mangler bekreftelsen på flybillettene hjemover, håper det går i orden for det er får seter igjen på det flyet nå. Hersens helligdager.

Gammel 01-01-13, 03:25   #56
amanas

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Dere kan kjøpe vårs gps billig vi kjøpte i USA i 2010, brukt på ferie i 2010 og 2011. Den var veeldig kjekk å ha

Å seaworld er et must, var den beste parken. Ungene storkoste seg. Å det er den de har snakket om i ettertid.

Jeg likte magic kingdom veldig godt, mens mann og barn syns det ble alt for mye folk, alt for mye kø, alt for varmt osv. Det var 36 grader når vi reiste fra huset den morgonen så var nok en av de varmeste dagene vi hadde, burde nok sånn i ettertid valgt en annen dag.
Men vær i parken helt til kvelden, avslutningen med paraden i mørket og fyrverkeriet gjorde hele dagen.

Ville nok tatt noen overnattingen nedover Miami og keywest, det blir langt for ungene å kjøre.

Gammel 01-01-13, 18:58   #57
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Flott, da slipper jeg å tenke mer på gps greiene, takk Amanas.
Er det oppdaterte kart i den og? Eventuelt er det enkelt å legge inn? :gps blåndine:

Vi kan vurdere tog eller noe sånt ned til Miami, vi får se jeg er ikke helt ferdig å sjekke alternativene der enda.

Gammel 01-01-13, 19:34   #58
amanas

amanas sin avatar

amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Flott, da slipper jeg å tenke mer på gps greiene, takk Amanas.
Er det oppdaterte kart i den og? Eventuelt er det enkelt å legge inn? :gps blåndine:

Vi kan vurdere tog eller noe sånt ned til Miami, vi får se jeg er ikke helt ferdig å sjekke alternativene der enda.

Vi har ikkje gjort noe med den, kjøpte den i las Vegas 2010 og brukte den på den ferien og i Florida året etter og siden har den ligget i esken sin på boden. Har tenkt flere ganger om vi skulle selge den men det har ikke blitt enda. Så aner ikke hvordan det funker med kartoppdateringer og sånn. Kartene er sikkert fra 2010?

Det var veldig dyrt å leie via bilselskapet, derfor vi kjøpte en. Skal se på esken når jeg får tid, går sikkert å koble den til data og sjekke eventuelt pris med nyeste kart?!

Gammel 01-01-13, 20:28   #59
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Helt supert!

Tror du dere skal vekk i samme tidsrom forresten? Tenkte å spørre om dere kunne ta inn posten for oss. :P

Gammel 02-01-13, 00:21   #60
amanas

amanas sin avatar

Standard

Helt supert!

Tror du dere skal vekk i samme tidsrom forresten? Tenkte å spørre om dere kunne ta inn posten for oss. :P

Aner ikke når det er snakk om. Men til sommeren har vi ikke noen planer enda om det er da dere reiser?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.