Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Hva gjør du med gamle julekort?
Julekortene blir kastet når jula ryddes bort 42 24,42%
Man kaster da ikke julekort, de tar man vare på! 41 23,84%
Jeg tar vare på de med bilder på 55 31,98%
Jeg tar vare på kortene fra de jeg setter mest pris på 6 3,49%
De blir kastet etter et visst antall år 26 15,12%
Annet 2 1,16%
Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-13, 16:26   #41
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg tar vare på 2012- julekort i adventsesken på loftet. Når jeg tar ned esken i slutten av november, så har jeg en grei pekepinn på hvem som skal få kort fra oss. Så kaster jeg dem.

Samme som jeg.

I år vurderer jeg å kaste asap, for det er flere jeg sendte til som jeg ikke har fått av. Men ok, på den andre siden sendte jeg ikke ut noen i 2011 selv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 16:51   #42
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tatt vare på dem i julepyntesken, men i år kastet jeg de fra tidligere år. De er veldig koselige å få, men jeg har ikke behov for å ha dem for alltid. Oversikt over hvem som skal ha julekort har jeg i Excel, må bare huske å oppdatere hvis vi får fra noen vi ikke sendte til sjøl. I år hadde jeg tenkt å kaste dem, men de skal få henge litt til først.

Gammel 02-01-13, 16:56   #43
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har begynt å kaste. Det blir for mye å ta vare på, og jeg er ikke interessert nok i å ta vare på bilder av andres barn over tid. Jeg bruker å ta vare på bilder en stund, ca til det blir oppdatert med nytt bilde.

Gammel 02-01-13, 16:59   #44
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har etterhvert bestemt meg for å arkivere mye mindre, det blir så utrolig mye som skal samles på og lagres i huset. Gamle julekort har jeg rett og slett ikke kapasitet til lenger. Jeg syns det er veldig hyggelig å få, de henger oppe i julen, og blir ofte liggende en stund før jeg har hjerte til å kaste dem. Men for å få et ryddigere liv burde jeg kanskje kaste når julen ryddes ut.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 17:23   #45
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har julekortliste, og gir til folk uavhengig om de gir tilbake v

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 18:44   #46
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg har julekortliste, og gir til folk uavhengig om de gir tilbake v

Jeg gjør også det altså, men noen endringer blir det stort sett hvert år.

Gammel 02-01-13, 19:14   #47
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Her blir alle julekortene satt inn i egne album etter hver jul. Hvor mange år jeg kommer til å ta vare på de aner jeg ikke, men synes det er morsomt å se tilbake på hvor små barna var før eller lese julekort/-brev fra folk jeg gjerne ikke treffer så ofte.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 19:16   #48
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

De med bilder går i et eget julekortalbum. Får meg ikke til å kaste bilder uten videre.

Gammel 02-01-13, 19:30   #49
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Bruke og bruke, det er da nok av ting man har som man ikke konkret bruker til noe. Jeg synes det er hyggelig å se på gamle bilder av søsken og venners barn når jeg roter fram julepynten i desember. Og så er det jo ikke sånn at bildekortene tar fryktelig stor plass. Det er vel en 12-13 år siden vi startet å motta bildekort. De første årene fikk vi få (ikke så mange av de rundt oss hadde barn) så var det en tiårsperiode med minst 20 kort hvert år og nå begynner det å avta litt. Altså: Jeg har ca.100 bilder liggende i en liten plastpose i julepyntkassen, det tar ikke fryktelig mye plass, altså. Hadde vi snakket 3-4 kasser med julekort, ville jeg kanskje vurdert å kaste noen.

Men: Lister over hva man får til bursdager? Jeg lager ikke slike lister, og hadde jeg gjort det, ville jeg iallfall ikke tatt vare på dem.

Takk, rine.
Nettopp slike diskret spark bak trenger jeg, for å få opp øya...

Men jeg kan forklare hvordan de dukket opp som fenomen hos meg: jeg skrev ned hva hun fikk til jul, dåp og forsåvidt bursdag første året, ettersom vi har stor familie og det var greit å kunne vite hvem man skulle takke hva for, og få oversikt over hvilket beløp som skulle settes inn på konto. Og når jeg da ikke klarte å kaste bursdagskortene, så fulgte jo seff lista over hva hun fikk av hvem med. Og så har jeg fortsatt, med alle 3 barna. :ærlig:
Og når jeg faktisk var flink i romjula i år og rydda hardt og brutalt i minst 4 sånne bursdagskortbunker, så klarte jeg ikke å hive de listene. Men bunken med kort ble jeg iallfall kvitt.

Gammel 02-01-13, 19:32   #50
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, aldri. Jeg beholder alle og synes det er veldig koselig å se dem igjen.

Gammel 02-01-13, 19:38   #51
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg gir til de samme hvert år uavhengig av hvem som gir, men
greit å huske om det er noen nye man får fra, så jeg ikke glemmer de året etter.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 19:42   #52
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Jeg har boken Julens minnebok (http://going.no/art-8.asp?id=13&iPageID=74), og der limer jeg inne julekortene hvert år. Tok den i bruk i 2005 mener jeg, så de kortene før der kan være kastet nå, men ble ikke kastet for mange år etter iallefall.

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 20:06   #53
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kaster. Og ikke sender jeg julekort heller, så jeg trenger ikke noen liste over hvem jeg har fått av. :skamløs:

Jeg har, to add insult to injury, nesten ikke slettet en mail siden 2001, men jeg er veldig usentimental på ultralydbilder og takkekort og altså også julekort.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 20:29   #54
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke hvor mine egne ultralydbilder er engang. Og mailer sletter jeg hele tiden. Men julekortene mine får du aldri!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 20:35   #55
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar vare på ALT, så selvsagt julekort og julebrev også...

Gammel 02-01-13, 21:02   #56
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi har alle bildekort i en eske, som taes fram hver jul.

Gammel 02-01-13, 22:13   #57
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Her henger julekortene tett i tett på sikringsskapet i gangen helt til påske, eller sommeren. Så blir de tatt ned og lagt i en eske. Der ligger de og slenger litt hulter til bulter, men planen er å ta de fram og henge de opp i fremtidige juler, når barna til vennene våre vokser seg store og vi slutter å få julekort.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 22:25   #58
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har julekort i en julenisse med lommer (vanskelig å forklare). De er i den hele julen. Pakker dem ned med all julepynten. Når jeg tar den opp neste år, så kaster jeg alle kortene, for å lage plass til nye. De eneste jeg tar vare på er julekort som folk har scrappet og virkelig lagt sin sjel i. De henger jeg gjerne på juletreeet. De klarer jeg ikke å kaste.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 22:40   #59
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg kaster julekort, alle. Men som regel ønsker eldste å ha dem på rommet sitt en stund, de med bilde av de hun kjenner, og jeg synes det er greit nok. Men de blir til slutt kastet derfra.

Jeg har et julekort jeg sparer på, for det har en venninne brodert. Det står på hyllen hver advent.

Gammel 02-01-13, 23:08   #60
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg kaster. Og ikke sender jeg julekort heller, så jeg trenger ikke noen liste over hvem jeg har fått av. :skamløs:

Jeg har, to add insult to injury, nesten ikke slettet en mail siden 2001, men jeg er veldig usentimental på ultralydbilder og takkekort og altså også julekort.

Sånn ca sånn, men jeg sletter mail av og til.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.