|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Matvareindustriens hemmeligheter
Du tar jo helt av.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Matvareindustriens hemmeligheterTror jeg har sett denne før. Jeg tror rett og slett ikke jeg kan la være å spise animalsk mat, er redd det vil ende med næringsmangel med min uoptimale fordøyelse. Men jeg har blitt mye mer opptatt av levekårene til dyra jeg spiser. Både av hensyn til dem, men også av rent egoistiske grunner. Jeg er helt overbevist om at dyr som lever usunt blir usunn mat for oss. Dyr som ikke får frisk luft, ikke får bevege seg, ikke får mat de er tilpasset for å spise, blir usunne og ingen god matkilde for oss. Det er alt for mange dyr som står i bås og proppes med mais, soya, raps og verre ting, som egentlig skulle vært ute og spist gress. Dette påvirker fettet i dyra, det blir for mye omega-6 i forhold til omega-3. Det gir inflammasjon i kroppen og det er ikke bra hverken for dem eller oss. |
![]() |
![]() |
#3 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Matvareindustriens hemmeligheter
Det er en butikk i min hjemby som nettopp begynte å selge (i følge oppslag i avisa) fersk melk fra gressbeitende kyr. Skal stikke innom der og se i løpet av helga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Matvareindustriens hemmeligheterSå bra! Jeg håper sånne ting blir mer tilgjengelig fremover. Det er jo en viss interesse for det. |
![]() |
![]() |
|
|