|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
fri
|
![]() Juletre i potte - hva gjør jeg med det nå?I år orket jeg ikke et svært juletre, og slo dermed til med et juletre i potte i stedet. I butikken sa de at jeg enten kunne plante det ut i hagen etterpå, eller la det stå ute i potta om sommeren. Men jeg glemte å spørre hva jeg skal gjøre med det nå etter jula. Kan det stå ute i potte nå som det er masse snø og kaldt ute? Eller bør jeg rett og slett sette det i uteboden til det blir litt greiere temperaturer og mindre snø ute? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletre i potte - hva gjør jeg med det nå?Hvis potten er frostsikker kan du vel sette det ut, tenker jeg. Hvis ikke, plante det over i frostsikker krukke. Gran tåler vel norsk vinter, skulle jeg tro. Jeg synser litt nå, om du trenger sikrere råd, ring butikken du kjøpte av?
![]() |
#4 |
fri
|
![]() Sv: Juletre i potte - hva gjør jeg med det nå?Potten jeg har nå er ikke frostsikker, men jeg har vel en i boden som er det, så det er jo et alternativ tenker jeg. (Hvis jeg får opp boddøren da, sist jeg sjekket var låsen fryst fast). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletre i potte - hva gjør jeg med det nå?Vi hadde også et sånn juletre i år (bill.mrk: har én ramp på 14 mnd: ) og jeg satte det ut istad, så jeg håper det overlever.
![]() |
#7 |
fri
|
![]() Sv: Juletre i potte - hva gjør jeg med det nå?
Det er så mye snø og is ute at jeg rett og slett ikke har noe sted å sette det ute. Og jeg tviler på om det er den siste snøen som kommer akkurat.
Orker ikke ha et grantre inne i tre måneder altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Juletre i potte - hva gjør jeg med det nå?Har du et gammelt pledd har jeg hørt det er fint å surre rundt der nede.. og så setter du hele greia inn i boden og venter til du kan plante den.
![]() |
#9 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Juletre i potte - hva gjør jeg med det nå?
Enig. Gøy å se om den overlever og fortsetter å vokse.
![]() |
|
|