|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
flisespikker
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Anne of Green Gables-serien og Modesty Blaise-bøkene.
|
|
|
#22 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Oi. Dere har litt annen definisjon av guilty pleasures enn meg.
|
|
|
|
#23 |
|
flisespikker
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Ja, mine er ikke guilty i det hele tatt, altså, selv om Modesty Blaise ikke akkurat er det lødigste jeg har stående.
|
|
|
#24 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Øverst på den lista troner Britta og Silver.
|
|
|
|
#25 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Tordivelen flyr i skumringen. ♥
|
|
|
#26 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?
Jeg liker også å lese chick litt, feks som senge- og/eller syke-lektyre. Og foretrekker Sophie Kinsella/Madeleine Townley. Det er et eller annet med den britiske humoren hun klarer å bake inn i disse bøkene. Og når jeg er trøtt så er lett tilgjengelig litteratur veldig passende for min del kjenner jeg.
|
|
|
#27 |
|
trøtt
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Jeg leste første halvparten av en "Fem"-bok i juleferien, som virkelig var min barndoms guilty pleasure. Og faktisk var den ikke så aller verst skrevet heller, jeg fryktet at den var mye verre.
|
|
|
#28 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Jeg har vel ikke lest en bok flere ganger siden ungdommen tror jeg. Nå hiver jeg meg over noe lettlest, koselig og humoristisk dersom jeg trenger å koble ut. De to siste i den sjangeren var Potensgiverne og Sirile gentlemen søkes. Sophie Kinsella gikk også ned en periode, men så ble jeg lei.
|
|
|
#29 |
|
geskjeftig
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Her er det jo to spørsmål som ikke går overens, for min del.
|
|
|
#30 |
|
Borte
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Nå leser jeg nesten utelukkende Annik Saxegaard/Bente Bratt om igjen og om igjen. Jeg tror faktisk jeg har alle titlene som er gitt ut på norsk. Tidvis kan jeg ta opp Evi Bøgenæs, Anne fra Bjørkely, Pollyanna, noen av GBP-bøkene, noen fra Damms barnebibliotek. For eksempel Det hendte på Lønnebakken (GBP) og Anne kommer igjen og bøkene om Flette-Mette (Damms barnebibliotek).
|
|
|
#31 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Nå leste jeg overskriften mer nøye. Det er helt klart skille mellom guilty pleasure og gjengangerbøker for min del.
|
|
|
|
#32 |
|
Fortynnet
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Chick lit orker jeg ikke lese, så det er mer krim som fyller den funksjonen for min del. Ellers så føler meg ikke så veldig guilty over å lese gamle bøker om igjen. Selvfølgelig kunne jeg brukt tiden på noe mer nyttig, men selve leseopplevelsen har en verdi i seg selv, og jeg elsker gjensyn med gamle bøker. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Ikke noe guilty over mine bøker.
|
|
|
#34 |
|
Leser
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Ingen. Jeg har noen bøker jeg leser igjen nå, men det er sammen med ungene (leste feks opp hele "Huset på prærien" bøkene, de leste jeg sist da jeg gikk på skolen. Samme med "Anne fra Bjørkly" serien. Harry Potter, har jeg også gått gjennom to ganger. LOTR skal jeg ta opp igjen av samme grunn. Vurderte å kjøpe Ringdrotten da, for å lese den på nynorsk, men det har blitt med tanken.)
|
|
|
#35 |
|
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Jeg har mange bøker jeg leser igjen og igjen, men ingen guilty pleasures, tror jeg. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
kamerat
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Å, jeg leste også masse Alistair MacLean, men det er lenge siden nå. Særlig Ulysses og Siste båt fra Singapore. Jeg liker katastrofehistorier fra havet (sånne hvor Vår Helt til slutt klamrer seg til en planke med bare lillefingeren mens orkanen raser og torpedoene kommer fra alle kanter
|
|
|
#38 |
|
kamerat
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Nevnte jeg at jeg liker å hulke dramatisk over bøker?
|
|
|
#39 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Jeg har mange forholdsvis lette bøker som jeg leser igjen og igjen, og jeg er ikke flau over det. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Borte
|
Sv: [Spinoff-spinoff] Hva er dine guilty pleasure-/gjengangerbøker?Kvinnesyn er et ganske utbredt problem, eller skal vi si kamel, i mye av favorittlitteraturen min. Jeg velger å se på det mer som et interessant fenomen enn som et faktisk problem.
|
![]() |
|
|