Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vel ... i lys av Marte Krogh

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: I lys av Marte Krogh:
Jeg har hjelp fra familie, venner osv 55 27,64%
Jeg har kommunal innvilget hjelp 5 2,51%
Jeg har «frynsegode-hjelp» via jobb 0 0%
Jeg har PT 13 6,53%
Jeg har vaskehjelp 57 28,64%
Jeg har au pair 3 1,51%
Jeg har ingen av delene 76 38,19%
Jeg foretrekker å klare meg selv/oss selv 28 14,07%
Jeg synes det er deilig luksus med hjelp i hverdagen 30 15,08%
Jeg har hjelp i hverdagen, men trenger det egentlig ikke 7 3,52%
Jeg synes det hadde vert deilig luksus med mer hjelp i hverdagen 62 31,16%
Jeg har ikke mulighet, men ville gjerne hatt mer tid til egenpleie i hverdagen, som tid til trening 29 14,57%
Jeg trives med livet mitt som det er 48 24,12%
Jeg trives med livet mitt som det er, men kunne gjerne byttet med Marte likevel 8 4,02%
Jeg trives med livet mitt som det er, og ville aldri byttet med Marte 49 24,62%
Jeg trives ikke med livet mitt som det er, og mer hjelp i hverdagen hadde vert avlastende 20 10,05%
Jeg er Marte Krogh 8 4,02%
Jeg er venninnen til Marte Krogh 3 1,51%
Dustepoll 4 2,01%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-13, 18:53   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: vel... i lys av Marte Krogh

Ingen hjelp i hverdagen.

Gammel 09-01-13, 19:03   #22
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Ikke betalt hjelp utover barnehage og SFO. Vi både jobber fullt og trener.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:04   #23
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen hjelp utenom litt besteforeldrebarnevakt og besteforeldretaxihjelp når det kniper logistikkpolitisk. Og vi jobber fullt og trener, men vi sliter litt med å få nok tid til det siste ja. Mannen greier tre ganger nå, jeg sliter litt med å få til mer enn 2.

Gammel 09-01-13, 19:05   #24
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Ikke noen hjelp, nei. Jeg skulle gjerne hatt vaskehjelp, men mannen er skeptisk til å slippe ukjente inn i leiligheten. Og strengt tatt klarer vi vel å vaske 63 kvadrat selv.

Har såvidt hatt personlig trener, men ser ikke at det har så mye sammenheng med barn.

Ingen au pair og lite barnevakter. Heldigvis har vi begge fleksible jobber, så vi klarer hverdagen stort sett selv.

Jeg lar de kjekke, unge, antagelig ulovlig immigrerte, mennene på andre siden av veien her vaske bilen da.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:06   #25
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Hadde ingen hjelp da vi hadde hjemmeboende barn, men opplevde egentlig ikke noe reellt behov for det heller. Og det var faktisk ikke noe problem å få tid til seg selv, om det nå gjaldt regelmessig trening, hytteturer eller andre ting.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:07   #26
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor langt unna familie og har ikke betalt hjelp.

Gammel 09-01-13, 19:08   #27
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Ingen hjelp, men både vaskehjelp og pt står på ønskelista.

Gammel 09-01-13, 19:14   #28
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper PT og har ikke vaskehjelp, men det står på b-prioriteringslisten

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:19   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ingen hjelp, men hender snille besteforeldre kjører vestover og passer når det virkelig kniper.

Gammel 09-01-13, 19:21   #30
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Har akkurat skaffet oss vaskehjelp (årets lønnsforhyelse gikk 100 % til dette), betaler andre for å vaske bil og bytte dekk (de er store, så vi kunne ikke byttet de selv uansett), besteforeldre hjelper oss ca en gang i uken.

Jeg var for øvrig flink og tok meg sammen da jeg jobbet redusert da Lille var 6 mnd. Jogget masse i ca ett år. Da jeg og mannen gikk tilbake til 100 % forsvant overskuddet til dette nesten umiddelbart, gitt. Jeg kan fremdeles årioritere tid til det, men det føles mye mye tyngre.

Gammel 09-01-13, 19:22   #31
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen hjelp i det daglige. Vi har mulighet til barnevakt om vi trenger det. Og jeg betaler meg ut av alt som har med bil å gjøre. Jeg har heldigvis et hyggelig bilverksted ikke så langt borte.

Vi jobber fullt begge to, jeg trener og mannen har en annen fritidsaktivitet en dag i uken.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:22   #32
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Ingen betalt hjelp. Men vi har besteforeldre og oldefar rundt oss i nabolaget som hjelper med barnepass og henting og levering i barnehagen om vi spør. Svigermor stiller opp som barnevakt når det skulle være også, men hun bor lenger vekke.

Vaskehjelp hadde vert deilig, men rydding er et større problem her og det må ryddes før det vaskes.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:25   #33
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Pr i dag har vi ingen betalt hjelp nei. Men vi skal nok tilbake til vaskehjelp etterhvert.

Skulle gjerne betalt en barnevakt i ny og ne, og PT også jeg. Men det blir nok ikke noe av. Vi bruker besteforeldre endel til barnevakt, men jeg føler ikke for å be de om hjelp for å få trent.

Gammel 09-01-13, 19:29   #34
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og jeg vet at vi er fantastisk heldige som har mulighet til det (både økonomi og plass).

Vi har hjelp til husvask, klesvask og noe matlaging. Siden hun bor hos oss så kjenner hun jo barna godt og stiller av og til opp og hjelper oss med barnepass dersom det er noe ekstra, men det er ikke en del av det vanlige "opplegget".

Gammel 09-01-13, 19:38   #35
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vel ... i lys av Marte Krogh

Vi har sporadisk barnevakt uten overnatting, et par ganger i halvåret maks, mer hvis vi er på ferie hos svigers, også har vi en traktormann som måker snø.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:42   #36
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine foreldre stiller opp som barnevakt, men de bor halvannen time unna så det blir hvis jeg har behov for en hel dag/helg når det er noe helt spesielt.

Er alene og i 100 % jobb med lederansvar, samt med nesten en times kjøretid t/r jobb så tid er et knapphetsgode, og tid til trening er vanskelig. Eller burde jeg kanskje bare "ta meg sammen" som Frøken Krogh sa så pent i artikkelen?
Etter å ha holdt utkikk en lang stund har jeg nå endelig avtalt med vaskehjelp på fredag! Håper hun er flink

Gammel 09-01-13, 19:43   #37
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Hjelpsomme besteforeldre på begge sider, ellers ingen hjelp. Så langt, for jeg er ikke fremmed for tanken.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:45   #38
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi får ingen hjelp av noen.

Gammel 09-01-13, 19:45   #39
Alias
Med nebb og klør

Alias sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Vi bor langt unna familie og har ikke betalt hjelp.

Samme her.

Gammel 09-01-13, 19:46   #40
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Vi får ingen hjelp av noen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.