Sv: Å gi barna opplevelser med hverdagsliv på reise
Hverdagsliv og hverdagsliv. Altså, vi er jo på ferie og er turister, så så lenge vi ikke kjenner noen der vi skal, så blir det jo ikke så veldig tett kontakt med lokalbefolkningen. Men vi handler på vanlige dagligvarebutikker, spiser på vanlige restauranter, og tar gjerne lokalbuss om det passer sånn.
Til sommeren skal jeg prøve å treffe en gammel italiensk venn når vi forhåpentligvis drar til Italia. Men akkurat "hverdagsliv" blir det gjerne ikke likevel, med ham. Sist vi dro på tur sammen, jeg og han, fra Milano til Venezia, så husker jeg at vi stoppet hos en "kompis" av ham for å spise lunsj på veien. Og fikk servert treretters ved bassenget i et herskapshus, av hans tjenerstab. 
Men vi bodde også hos en meget eksentrisk venninne (minst 20 år eldre enn oss) av ham i Venezia, enkelt, men utrolig sjarmerende. Og spiste sammen med henne og venninnene på en restaurant rensket for turister, og med en fantastisk matopplevelse. Venezia kommer alltid til å være litt annerledes for meg etter den turen.