Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor mye koster det å bygge på, og er det verdt det?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-13, 21:11   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på og er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis de 15 kvm er forskjellen mellom å bo og flytte, og dere har en mill i budsjett, da er det jo ikke noe å tenke på. Det blir billigere å bygge ut enn å flytte, helt sikkert.

Ja, det er det jeg tenker.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er enig i dette, men tror ikke det holder med 1 mill inkl badet.

Og det er dette jeg er usikker på. Hvordan finner man dette ut uten å kaste bort masse penger?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 21:18   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på, og er det verdt det?

Herregud så dyrt. Vi har nettopp bygget på 20 m2 stue, og mannen har gjort alt selv. (men vi må få gjort noe elektrisk da) Det har kostet rundt 150 000 ink to vindu som kommer til å koste 30 000 når vi tar oss råd til de.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 21:23   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Og det er dette jeg er usikker på. Hvordan finner man dette ut uten å kaste bort masse penger?

Få en arkitekt til og tegne det og lage prisoverslag. Du bruker noen tusenlapper på det og får god oversikt før du starter. Da vi bygget om og ut stemte arkitektens overslag ekstremt godt. Det ble ca. 2 % billigere enn han hadde anslått.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 21:56   #4
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Få en arkitekt til og tegne det og lage prisoverslag. Du bruker noen tusenlapper på det og får god oversikt før du starter. Da vi bygget om og ut stemte arkitektens overslag ekstremt godt. Det ble ca. 2 % billigere enn han hadde anslått.

Vi må ha arkitekt, ja. Ikke minst for å søke. Hvor mye må jeg regne med å legge i det? Og hvor finner man en arkitekt som er god til å se alternative løsninger?

Problemet mitt er ikke å finne entreprenør eller håndverkere. Problemet er å finne en arkitekt som kan tenke litt gode og alternative løsninger både inne og ute. Hvor finner man det?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 22:06   #5
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på, og er det verdt det?

Vi brukte arkitekt på vårt tilbygg på 30 kvadrat. Det ble vel ca 40 000,- til han. Da tok han seg alt av søknader og papirer.

Tilbygget er litt vanskeligere å regne eksakt pris på, vi byttet samtidig kledning, vinduer osv, så en del gikk sammen med dette. Men kanskje 20 000 pr kvadrat.

For oss var der verdt det. De 30 kvadratene har gitt oss ny større gang, nytt kjøkken og det soverommet vi manglet. Men vi hadde bestemt oss for å bo her, så det var egentlig ikke noe å lure på.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 16:28   #6
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Vi må ha arkitekt, ja. Ikke minst for å søke. Hvor mye må jeg regne med å legge i det? Og hvor finner man en arkitekt som er god til å se alternative løsninger?

Vi betalte vel omkring 20 000 tror jeg og da skrev han alle søknader og slikt også. Jeg fikk nok en god pris, men det som også hjalp litt på timebruken hans var at jeg hadde tegnet selv og hadde god oversikt over hva jeg ville ha.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.