|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
villende
|
![]() Sv: Hvor mye koster det å bygge på og er det verdt det?
Ja, det er det jeg tenker.
Og det er dette jeg er usikker på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye koster det å bygge på, og er det verdt det?Herregud så dyrt. Vi har nettopp bygget på 20 m2 stue, og mannen har gjort alt selv. (men vi må få gjort noe elektrisk da) Det har kostet rundt 150 000 ink to vindu som kommer til å koste 30 000 når vi tar oss råd til de.
![]() |
#3 |
Introvert optimist
|
Få en arkitekt til og tegne det og lage prisoverslag. Du bruker noen tusenlapper på det og får god oversikt før du starter. Da vi bygget om og ut stemte arkitektens overslag ekstremt godt. Det ble ca. 2 % billigere enn han hadde anslått.
![]() |
#4 |
villende
|
Vi må ha arkitekt, ja. Ikke minst for å søke. Hvor mye må jeg regne med å legge i det? Og hvor finner man en arkitekt som er god til å se alternative løsninger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
--
|
![]() Sv: Hvor mye koster det å bygge på, og er det verdt det?Vi brukte arkitekt på vårt tilbygg på 30 kvadrat. Det ble vel ca 40 000,- til han. Da tok han seg alt av søknader og papirer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Introvert optimist
|
Vi betalte vel omkring 20 000 tror jeg og da skrev han alle søknader og slikt også. Jeg fikk nok en god pris, men det som også hjalp litt på timebruken hans var at jeg hadde tegnet selv og hadde god oversikt over hva jeg ville ha.
![]() |
|
|