|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsen.... Sist redigert av emm : 16-01-13 kl 08:19. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsen
Tunge øyelokk kan også komme inn under kategorien praktisk betydning, altså. I det synsfeltet blir innskrenket, man får hodepine av å konstant heise dem opp med panna, og sist men ikke minst, sminken smitter av der den ikke skal være. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
intro
|
Ja, jeg understreket jo også at det er helsemessige sider ved reduksjon i langt større grad enn forstørrelse. Det er vel nesten bare det å finne klær som passer jeg kan komme på som praktisk side ved brystforstørrelse.
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 15-01-13 kl 18:52. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bedreviter
|
Sv: Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsenBare for å presisere, Bluen: jeg synes ikke automatisk at det er galt å fikse på kroppen sin. Jeg synes bare det er viktig å understreke at en kosmetisk operasjon neppe vil fikse problemet, hvis problemet egentlig er noe annet enn det man opererer på. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
Sv: Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsenProblemet er aldri for små pupper. Problemet er samfunnets krav til cup size for å være en "ordentlig kvinne". Ref. ekstreme pushup BH-er. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
intro
|
Normalt, ja. "Ingen voksne kvinner bruker a-cup, veier 50 kg" eller hva det måtte være.
|
|
|
|
#27 |
|
Bedreviter
|
Jeg for min del synes du skal konsentere deg om det som er bra med kroppen din. Seriøst, Mave, hvis jeg hadde hatt en figur som din, så ville jeg vurdert å gå naken på jobb en dag i uka, bare for å vise den frem. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
Jeg gjør jo det. Og jeg synes forsåvidt også at brystpartiet mitt er en del av det som er bra med kroppen min. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsenMen dette er jo ikke spesielt for kosmetisk kirurgi, dette gjelder jo samfunnets (opplevde) krav til kropp og utseende generelt. Hvis man føler seg for tynn, for tykk, for liten, for høy, for slapp, for rynkete, for barmfager, for flat, for kurvete, for guttaktig.
|
|
|
#31 |
|
intro
|
Maverick får alltid høre sånt i diskusjoner som denne. (
|
|
|
|
#35 |
|
Bedreviter
|
Nei, da har man da jammen nok av andre ting å klage over, syns jeg. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Pauset
|
Mine gjorde ikke det. Ble faktisk lykkeligere når jeg fikk fjernet det skjeve og rare henget over keisersnitt arret, og har aldri angret på det, selv om jeg har et arr på 50 cm nå. Og jeg vet jeg er lykkeligere med noen kilo mindre enn jeg er nå, rett og slett fordi jeg føler meg penere, det er lettere å få tak i klær man har lyst på, og jeg er sprekere/lettere i kroppen. Er mer påfallende hvor mye selvfølelsen daler og hvor lite sosial jeg er på mitt største egentlig. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Trøtt
|
Sv: Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsenJeg ser hva det står, og jeg skjønner det, samtidig skjønner jeg det ikke.
|
|
|
#38 |
|
intro
|
Så flott!
|
|
|