Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor sent får barna dine ringe til venner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-07, 10:02   #41
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor sent får barna dine ringe til venner?

Jeg synes det er altfor sent å ringe noen etter 22, uansett. Jeg hadde blitt regelrett sjokkert dersom en åtteåring ringte etter 22. Jeg Har ingen åtteåring selv, men jeg jobber med åtteåringer. Etter min mening er det for seint å legge seg 22. Gjett om vi lærere merker trøtte og upplagte unger!
Min snart-seksåring (vel, fem og et halvt, da) legger seg mellom sju og åtte og det skal hun gjøre i noen år til.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 10:18   #42
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Kl. 22 er alt for sent å for unger å ringe noen.
Også for voksne etter min mening, kun der hvor man VET at personen er våken er det ok å ringe da, men unngår det også.

Trenger man å ringe noens å sent for å få barnevakt ringer man helt klart selv. Eller uansett så synes jeg man som voksen skal ringe selv om man trenger barnevakt.

Gammel 21-04-07, 10:28   #43
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min snart 11-åring legger seg kvart på 9, så kl 10 på en hverdagskveld hadde ikke skjedd. Men vi har fått telefoner etter kl 10 om kvelden fra skolevenninner, men da sier vi at de må ringe tilbake dagen etter.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 11:20   #44
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes det er for sent å ringe en voksen kl 22 også jeg da :trøtt: .

Jeg også! Jeg er stort sett i seng jeg i 22 tiden, eller iværtfall på tur i seng og ønsker ikke å snakke i telefonen. Er innmari trøtt på kvelden og for at hele neste dag ikke skal bli ødelagt trenger jeg nok søvn.

(Har hatt så mange episoder med familien til mannen hvor de konsekvent ringte seint, altså etter 22 og vekte meg alltid. Nå er det takk og lov slutt på det. De får ringe i anstendig tid)

Gammel 21-04-07, 12:48   #45
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Det er altfor sent! Mine barn i 8 års alder har vært i seng lenge før 22! Faktum er at her er til og med snart 13 år ingen i seng før 22.

Jeg har aldri likt telefoner sent på kvelden og for eget vedkommende går klokken 22 grensen uansett! Også for voksne.

Gammel 21-04-07, 17:38   #46
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Helt enig med flertallet. ALT for sent, Jeg syns til og med det er for sent for voksne, med mindre det er noe veldig viktig som ikke kan vente og man VET at vdkommende er våken.

Vi har hatt et tilsvarende problem med en felles bekjent av meg og mannen. Han ringer konsekvent etter 23:30, gjerne i helgene. Bare for å skravle. Vi sluttet å ta telefonen etter et par ganger, siden vi så at det var han som ringte, så nå ringer han med skjult identitet .Vi kjenner han ikke sånn veldig godt, heller, og det virker ikke som om det har så mye å si hvem av oss som tar telefonen. Dennne mannen bare skravler i vei til tross for "hint" a typen "du, det er VELDIG sent, og jeg lå og sov, jeg" I natt ringte kan kl. 00:47 (ifølge telefonen min). Mannen er på guttetur i Skottland, så jeg skvatt veldig og trodde jo med en gang at det hadde skjedd han noe. Jeg sov jo, så jeg var liksom for fortumlet til å tenke meg om, så jeg svarte "Hei, det er XX. Hva driver dere med, da".
"Jeg er alene denne uka med en 4-åring og an baby på 4 måneder, så her prøver jeg jo å sove når jeg kan" svarte jeg (og syns med det at jeg var temmelig kvass), men han bare skravlet i vei i 20 minutter før jeg endelig fikk avbrutt med at nå MÅ jeg få sove litt.
Godt voksen mann dette, alså. Jeg tipper rundt 40, så voksen nok til at han burde ha litt antenner .

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 18:59   #47
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper du sa noe, Mathias sin mamma?

Gammel 21-04-07, 19:04   #48
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er alt for seint. Jeg synes dette høres helt merkelig ut

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 19:29   #49
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg håper du sa noe, Mathias sin mamma?

Jeg prøvde jo, men det gikk liksom ikke helt hjem, følte jeg. Saken er at han er temmelig spesiell og nok ganske ensom, og jeg får litt inntrykk av at han sitter hjemme alene og tar seg noen pils, og så ringer rundt til han treffer noen som ikke har hjerte til å være avvisende. Det er ikke noe vondt i han, heller, han er bare ikke helt...tja...som oss andre.
jeg syns på en måte litt synd på han også. og da sliter jeg med å være FOR brysk.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 19:34   #50
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke det problemet foreløpig - lillegutt er bare to - men selv ringer jeg nødig noen etter klokka ni om kvelden eller før klokka ti på morgenen.
Til vennene mine sender jeg heller en melding for å høre om de er våkne.

Dette tilfellet hørtes veldig rart og litt trist ut, spør du meg.

Gammel 21-04-07, 19:42   #51
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det som var mest bekymringsverdig her er at ungen må ringe selv ...

Gammel 21-04-07, 19:47   #52
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Ja, det var nettopp det jeg tenkte også!

Gammel 21-04-07, 19:51   #53
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, jeg har en mistanke om at de eldste barna mine (20 og 17) ringer venner langt senere enn klokka 22. Der har jeg nok ikke helt kontrollen.

Men jeg er helt enig i at det er altfor sent for en åtteåring å være oppe og ikke minst ringe til folk klokka 22.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 20:39   #54
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det er vel noe mer enn sosiale antenner som mangler i det hjemmet der…la ungen ringe etter kl 22 for å høre om barnepass.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 21:06   #55
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Min 8 åring har sovet lenge han kl. 22.
Her ringer ikke ungene til noen etter kl. 20.00, syns de kan planlegge ting tidligere på dagen jeg.
Jeg ringer konsekvent ikke noen etter kl 22,viss ikke det er noe alvorlig da.

Gammel 21-04-07, 22:42   #56
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg synes det er alt for sent å ringe folk etter kl 22. Spesielt siden det er en 8 åring det er snakk om!
Jeg synes også det er alt for tidlig når naboens fem åring kommer å spør om å få leke med to åringen min kl kvart på 8 om morgenen.

Gammel 21-04-07, 22:45   #57
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Enig. Min grense for å ringe voksne går rundt kl. 21, ungene får ikke ringe noen senere enn rundt kl. 19.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 01:10   #58
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 02:27   #59
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Enig!

Jeg har heller ikke barn som er store nok til å ringe selv, men det er da rart å forvente at en åtteåring er våken så sent.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 03:00   #60
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Her ringer hverken store eller små så sent, med få unntak. Jeg har noen med-b-menneskevenner som jeg vet setter pris på en god samtale på kveldstid. Disse kan gjerne også ringe meg. Men her i huset reagerer vi nok heller mer i motsatt retning, vi blir ofte oppringt eller får besøk altfor tidlig i helgene.

Jeg reagerer ikke så sterkt på at barnet er oppe, umiddelbart tenker jeg at det er i seneste laget, men jeg var selv et barn som trengte veldig lite søvn. Jeg måtte likevel legge med tidlig, og lå som regel våken lenge etter at foreldrene mine la seg, mao måtte jeg ligge og glo i taket 3-4 timer hver kveld. Vesla trenger også lite søvn, og legger seg nok senere enn mange jevnaldrende, men det er aldri noe problem å stå opp om morgenen, og hun holder tempoet oppe og er blid og fornøyd helt til leggetid. Dagsøvnen kuttet hun ut i 15-16 mnd alder, så hun trenger rett og slett ikke så mye søvn. Man venner seg vel til sine egne barn, jeg tar meg selv i å himle litt med øynene over småbarnsforeldre som ikke kan være borte senere enn barnetvtid, selv om jeg vet at de sikkert har en god grunn til det. Til gjengjeld sukker sikkert disse foreldrene over oss om vi er og handler 19.30 på en hverdag.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.