Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

iPhone - batterikapasitet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-13, 10:29   #1
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

iPhone - batterikapasitet

Jeg har en iPhone 4s som er ca syv mnd gammel. Jeg har aldri vært imponert over batterikapasiteten på den men nå er det virkelig ikke synes jeg.

Klokka syv i dag tidlig var den fulladet og holdt i kun tre timer med radio før den er nede på rødt.

Når jeg spør andre med iPhone sier de fleste at slik er det bare, get used to it.

Jeg har telefonen stående i dockingstasjon hjemme til enhver tid. Er dette dumt? Har det noe med saken å gjøre?

Hvor mange timer holder din iPhone når den er fulladet?

Gammel 18-01-13, 10:41   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone - batterikapasitet

Radio sluker batteri da. Da er den jo både på nett og "gjør noe". Jeg syns ikke tre timer med radio er rart at tar knekken på batteriet.

Jeg har hørt at man ikke bør la den stå til lading lenger enn nødvendig, men jeg vet ikke om det er noe i det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 10:41   #3
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Min iPhone4 holdt i to dager, mens min 4s holder knapt en dag. Surfer jeg mye, pluss hører på musikk, så er den tom på ettermiddagen.

Gammel 18-01-13, 10:46   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

3 timer med radio på vil jeg si er helt grei batterikapasitet.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 10:47   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror ikke du finner noen smarttelefoner som holder lenger enn 4-6 timer med nonstop nettbruk altså. Nett sluker batteri. Jeg lader min S2 hver natt, den varer en dag om jeg ikke er mye på nett med den. Barna låner den til spill av og til, da er den utladet etter ca. en halv dag.

Gammel 18-01-13, 10:53   #6
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Radio sluker batteri da. Da er den jo både på nett og "gjør noe". Jeg syns ikke tre timer med radio er rart at tar knekken på batteriet.

Jeg har hørt at man ikke bør la den stå til lading lenger enn nødvendig, men jeg vet ikke om det er noe i det.

Jeg har også hørt dette men er det noen som kan bekrefte at dette er tilfelle? Hvis så blir det jo veldig mye unødvendig "slitasje" med at telefoner hele tiden settes i dockingstasjoner og står der. Jeg nekter liksom litt å tro at dette er tilfelle med nyere telefoner for hele poenget med docking er jo at man til enhver tid har fulladet telefon.

Da iPhonen min var ny hørte jeg på radio nesten hele dagen før den ble tom, dvs 6-8 timer minst. Nå er den nede i 3 timer og jeg synes det er litt tidlig mtp at telefonen ikke er eldre.

Gammel 18-01-13, 10:53   #7
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ladere både her og der, og synest ikke det er et problem. Min første mobil der jeg kun sendte sms og ringte litt av og til varte i dagesvis. Nå er det nett, fotografering, spilling, prating, radio, SMS osv.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 11:02   #8
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Neida, det er jo ikke noe problem å ordne seg så man lett kan lade men det er litt kjipt hvis man er ute i møter hele dagen, ikke har lademuligheter og mobilen "dør" før det blir ettermiddag og man bør være tilgjenglig når ungen ringer osv. Ellers hadde det jo ikke vært helt krise heller og ikke være tilgjenglig en periode.

Jeg sier ja til ladestasjoner til mobiler ute i det offentlige rom. Kan designes som fancy offentlig kunst.

Gammel 18-01-13, 11:14   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min Iphone 5 holder gjerne i et par dager hvis jeg ikke bruker den noe særlig. Den har fantastisk batterikapasitet sammenliknet med den gamle jeg hadde.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 11:15   #10
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

sier ja til ladestasjoner til mobiler ute i det offentlige rom. Kan designes som fancy offentlig kunst.

Det hadde vært noe.

Jeg drar av og til med meg laderen jeg har på jobb med meg på møter hvis jeg merker at det er lite batteri igjen, og jeg bør være tilgjengelig. Men jammen er det lett å glemme å ta den med seg tilbake.

Sist redigert av Tangerine : 18-01-13 kl 11:16. Årsak: Skrivefeil
Gammel 18-01-13, 11:17   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min 4S holder en halv dag med normal bruk, når jeg husker å slå av alle appene jevnlig. Møkkatelefon.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 11:20   #12
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Min 4S holder en halv dag med normal bruk, når jeg husker å slå av alle appene jevnlig. Møkkatelefon.

Du må nok ha en iPhone 5.

Gammel 18-01-13, 11:21   #13
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Min Iphone 5 holder gjerne i et par dager hvis jeg ikke bruker den noe særlig. Den har fantastisk batterikapasitet sammenliknet med den gamle jeg hadde.

Vil ha, vil ha!

Men må vente til nåværende telefon er minst et år føler jeg, bare sånn i et litt anstendig forbrukerperspektiv, liksom ....

Gammel 18-01-13, 11:22   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Du må nok ha en iPhone 5.

Nei, jeg må ha en HTC One.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 11:26   #15
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier ja til ladestasjoner til mobiler ute i det offentlige rom. Kan designes som fancy offentlig kunst.

Eg var på ein flyplass kor dei hadde dette. Lurer på om det var Charles deGaulle, eller noko slikt, eg hugser ikkje heilt. Men då måtte du stå og sjå på at telefonen lada...

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 11:27   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Iphone 4S og synes ikke den er imponerende ift strømbruk. Særlig ikke når det er en smarttelefon, hvor litt av poenget er å bruke den til surfing etc.
Jeg synes ipad og Mac holder veldig bra da. Men ikke 4S.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 11:28   #17
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Er visst ikke helt uvanlig dette med 4S.
http://www.itavisen.no/881613/iphone...tteriproblemer

Merker meg info i den første kommentaren om at man får best batteri av å lade Lithium-batterier ofte.

Gammel 18-01-13, 11:29   #18
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Vil det komme en iPhone 5s før iPhone 6?

Gammel 18-01-13, 13:50   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vil det komme en iPhone 5s før iPhone 6?

Tror nr 6 er neste.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 14:52   #20
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg lader hver natt. Hører ikke så mye på radio, men spiller en god del spill på telefonen.

Min telefon er litt over 2 år gammel. Har 4s.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.