Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags vårdress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-13, 10:55   #1
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva slags vårdress?

09-modellen trenger snart ny vårdress (vel, før eller senere), og jeg er litt forvirret i jungelen. Hun trenger def. noe slitesterkt, ikke for tykt foret, og som passer langbeinte unger. Vi har bare hatt ReimaTec til nå, men kan også prøve noe annet, men merker som Troll og TTH får vi ikke tak i lokalt.

Høy vannsøyle, pusteevne og slitestyrke sier seg selv.

Gammel 21-01-13, 10:58   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vårdress?

Vi har vært fornøyde med Reimatec i 7 år. I neste størrelse har vi dog en Bergans vårdress til minsten, fordi jeg fant den billig på salg. Den virker mer slitesterk i stoffet, og den er lenger i fasongen enn Reima. Lengre ben. Blir spennende å teste den.

Gammel 21-01-13, 10:59   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ReimaTec er veldig gode.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 11:02   #4
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hun har tatt knekken på en ny av sesongen ReimaTec vinterdress pga barfrost. Rett og slett slitt skikkelig på flere steder. Den forrige vårdressen, fra våren 2012, er derimot like fin som da den var ny, og har vært primærdress hele veien.

Kanskje dressene for større barn er mer slitesterke? Den hun slet ut, er i str 92, så babymodell. Nå trenger hun nok 104 el 110, tror jeg.

Gammel 21-01-13, 11:05   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har ikke vi hatt dress de aller siste årene, men min erfaring var at de minste størrelsene så nærmest ubrukt ut, og så ble de litt mer slitt da han ble 5-6 år.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 11:09   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nå har ikke vi hatt dress de aller siste årene, men min erfaring var at de minste størrelsene så nærmest ubrukt ut, og så ble de litt mer slitt da han ble 5-6 år.

Poden har fremdeles Reimatec vårdress, men nå brukes den som reserveplagg, siden han foretrekker todelt.

Gammel 21-01-13, 11:10   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sverger til PoP og har gjort det de siste årene . Jeg synes det er virkelig gode dresser, både i vinter- og vår/høst-varianter. God passform, god kvalitet, gode detaljer. Jeg er imponert over dresser som kan arves av tre-fire unger i den verste slitealderen og fremdeles ha liv igjen.

Gammel 21-01-13, 11:12   #8
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har brukt HH shelter todelt sett når det ikke er vinter, og det synes jeg tåler mye. Jenta er av typen som rusjer på bar bakke og klatrer overalt. Ingen rifter eller nupper på klærne. Finnes også som dress. Obs bruker å ha kampanje på disse.

Gammel 21-01-13, 11:16   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Jeg har en HH bukse (vinterbukse, barnestørrelse) til meg selv, og den er hvertfall veldig myk og god å ha på. Sammenlignet med alle de andre vinterbuksene jeg prøvde. Og HH er fint til litt smale barn.

Gammel 21-01-13, 11:18   #10
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg sverger til PoP og har gjort det de siste årene . Jeg synes det er virkelig gode dresser, både i vinter- og vår/høst-varianter. God passform, god kvalitet, gode detaljer. Jeg er imponert over dresser som kan arves av tre-fire unger i den verste slitealderen og fremdeles ha liv igjen.

Kjøper bare PO.P. nå. Er veldig fornøyd med yttertøyet deres.

Gammel 21-01-13, 11:28   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Dette er stikk motsatt av det vi opplevde. Snuppa har kunnet levere fra seg reimadresser som så tilnærmet ubrukte ut etter to sesonger, men PoP-dressen hennes måtte kastes etter en sesong. Nå er hun over på todelt og da har Skogstad fungert greit til en overkommelig pris.

Gammel 21-01-13, 11:30   #12
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Jeg har hørt litt ymse om slitestyrken til HH?

Vi har hatt todelt HH Shelter til henne, men har brukt det mest til hjemmebruk, og da har det jo ikke blitt så slitt. Men nå synger det vel på siste verset, for hun har vokst bortimot rett fra 92 til 104 nesten uten å touche 98.

Gammel 21-01-13, 11:46   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Kanskje dressene for større barn er mer slitesterke? Den hun slet ut, er i str 92, så babymodell. Nå trenger hun nok 104 el 110, tror jeg.

Nei, reima tec er ikke mer slitesterk i større str.

Gammel 21-01-13, 11:48   #14
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Troll passer ikke så godt til langbeinte unger.

Gammel 21-01-13, 11:50   #15
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

I fjor kjøpte jeg en rimelig reflex vårdress til min 4-åring. Den hadde vannsøyle på 10 000, kostet 399 eller muligens 499. Den ser ny ut enda, slitesterkt stoff. Har som regel hatt reima tec til eldste, men de har alle fått hull.

Jeg har lyst til å prøve POP til ham til våren hvis han da må ha ny. Veldig fornøyd med de todelte settene derfra.

Gammel 21-01-13, 11:57   #16
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Muligens har de tidligere dressene hennes fra Reima Tec holdt mål uten særlig slitasje fordi hun mest satt i sandkassen, mens hun nå er mer høyt og lavt?

hvordan er passformen på PoP? Vi har vært fornøyde med alt vi har prøvd derfra. Jeg er også litt lei av at Reima kjører veldig lite kjønnsnøytrale farger, for det hadde vært litt fint om noen klær kunne arves uten problemer. Og så liker jeg ensfarget.

Gammel 21-01-13, 12:12   #17
millact

Standard

POP har fine farger som går til begge kjønn, ofte rød, grønn og blå. Mulig de ligger på nettsiden nå, sjekk.

Eldste på 8 har ikke klart å slite ut POP. Hun er høyt og lavt.

Prisen på POP og reima tec er omtrent lik.

Ellers ville jeg sett å HH om du finner det og de passer henne evt Skogstad. Ticket skal og være slitesterk.

Gammel 21-01-13, 12:14   #18
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi har vært heldig med vårt POP skalltøy. Har to delt etter eldste og ny heldress til yngste. Solge en liten heldress i fjor vår, den var som ny etter ett barn. Men jeg har også reklamert på en POP dress fordi en søm i rompa løsnet. Fikk ny dress på stedet, og da er det greit.

En POP heldress er baggy, men kan snøres i midjen. Ikke noe problem for slanke jenter. Dressen er løs og ledig samtidig som den sitter godt. Jeg kjøper helst ikke mer to delt fordi jeg har barn som aker på rygg.

Gammel 21-01-13, 12:16   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nei, reima tec er ikke mer slitesterk i større str.

Men Reimatec + er virkelig noe helt annet enn Reimatec.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 12:21   #20
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Jeg sjekket PoP-nettsiden, og foreløpig hadde de kun den grønne dressen inne. Jeg kjenner at rød hadde vært midt i blinken.

Prisen er i og for seg ikke den viktigste faktoren. Det verste er dyre dresser som takker for seg etter kort tid. Reima-dressen som viser slitasje, ble kjøpt til sesongen i 2011, men ikke tatt i bruk før i år fordi hun hadde den forrige vinterdressen lenger enn planlagt. Til neste vinter har mannen kjøpt Isbjörn-dress til henne, så det blir spennende å prøve noe nytt.

Om klær kan gå i arv, er det en bonus, og om de ikke kan brukes som primærplagg, kan de i hvertfall være reservedress og bli brukt hjemme i helgene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.