Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags vårdress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-13, 00:23   #61
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vårdress?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg sverger til PoP og har gjort det de siste årene . Jeg synes det er virkelig gode dresser, både i vinter- og vår/høst-varianter. God passform, god kvalitet, gode detaljer. Jeg er imponert over dresser som kan arves av tre-fire unger i den verste slitealderen og fremdeles ha liv igjen.

Mens jeg kjøpte en POP dress til Knerten i en "lille-søster-kan-arve"-vennlig farge. Som hun ikke kan arve, da den er utslitt, slitt hull på. At strikken under foten ble slitt av fort var ikke uventet, reflex-gummi-strikk ble satt på, men dressen er rett og slett oppbrukt.

Jeg aner ikke hva han skal få til våren. Men det aaaaaaaner meg at jeg plutselig muligens kan komme på noe Mikro han trenge likevel, jeg har nettopp sagt til mamma at "nei, hun har alt hun trenger og i flere størrelser fremover" og det stemmer at vi har arvet vinterdress i minst to størrelser til, men vårdress tror jeg ikke hun har i arveposene!

Knerten har nå egentlig slitt ut de fleste vår/høstdressene sine han da, enten de har vært fra reima eller pop, så jeg vet ikke hva jeg skal satse på til noen av dem.

Gammel 24-01-13, 00:34   #62
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Jeg kjøpte vårdress fra Ticket 2 Heaven til eldstemann i fjor. Han tok den i bruk i april og i midten av mai var det allerede to hull i den. Så jeg endte opp med å kjøpe en ny dress fra Kappahl, og den holdt i det minste hele sesongen (ble brukt innimellom i både juni, juli og august og hver dag i september og oktober).

Gammel 24-01-13, 00:42   #63
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mens jeg kjøpte en POP dress til Knerten i en "lille-søster-kan-arve"-vennlig farge. Som hun ikke kan arve, da den er utslitt, slitt hull på. At strikken under foten ble slitt av fort var ikke uventet, reflex-gummi-strikk ble satt på, men dressen er rett og slett oppbrukt.

Jeg aner ikke hva han skal få til våren. Men det aaaaaaaner meg at jeg plutselig muligens kan komme på noe Mikro han trenge likevel, jeg har nettopp sagt til mamma at "nei, hun har alt hun trenger og i flere størrelser fremover" og det stemmer at vi har arvet vinterdress i minst to størrelser til, men vårdress tror jeg ikke hun har i arveposene!

Knerten har nå egentlig slitt ut de fleste vår/høstdressene sine han da, enten de har vært fra reima eller pop, så jeg vet ikke hva jeg skal satse på til noen av dem.

Todelt fra Isbjørn? Min aktive gutt på 4 har Isbjørn vinterdress, to stk, ene er kjøpt brukt. Begge ser helt nye ut. Første gang det har skjedd!

Reflex er rimelige og slitesterke. De har kommet med høy vannsøyle også nå. Jeg betalte 399 eller 499 i fjor vår. Veldig fornøyd med den. Og til den prisen trenger den ikke å holde allverdens heller, men den har holdt hele fjoråret og blir brukt i vår også om den passer.

Gammel 24-01-13, 08:32   #64
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Malama:Ticket to heaven. Vi kjøpte en brukt ticket to heaven her inne, den er nå arvet videre til to barn og er fortsatt like hel.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 14:06   #65
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kunne i grunnen ønske å kjøpe vårdress nå, at det var behov for det, for jeg er lei vinter og kulde!

Gammel 24-01-13, 17:55   #66
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Vel, jeg venter, og uansett er det visst en stund til våren ankommer her i nord. Det har nesten nylig begynt å snø ordentlig.

I dag kjøpte jeg Reflexdress på salg til å bruke ut sesongen. 10 000 i vannsøyle, og fin passform, til 499kr kan jeg neppe klage på.

Gammel 24-01-13, 21:26   #67
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Reflex sine vinterdresser er de som har holdt best hos oss, egentlig. Kjøpt som reserve til 350 eller noe sånn, god dress, mye brukt. Kjøpte i år også, mer brukt enn hoveddressen.

Skulle jeg prøvd det som vårdress også, kanskje?

Gammel 24-01-13, 21:35   #68
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Skulle jeg prøvd det som vårdress også, kanskje?

Hvorfor ikke? Mange i vår bhg har hatt det. Den er uansett så rimelig at den kan brukes som reservedress om du ikke er fornøyd. Alltid greit med et ekstra skift. Og så kan den jo brukes til høsten og med ull under.

Gammel 24-01-13, 22:26   #69
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi tenkte også i de baner, at en ekstra vinterdress vil være grei å ha selv om vi har en helt ny (foreløpig for stor) vinterdress fra Isbjørn på lur. Det er for eksempel fint å slippe å dra dressen mellom barnehagen og hjemme hver helg.

Jeg tipper nok at vi ender opp med både todelt og heldress til våren, også, når den måtte finne på å dukke opp.

Gammel 24-01-13, 23:44   #70
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Vi tenkte også i de baner, at en ekstra vinterdress vil være grei å ha selv om vi har en helt ny (foreløpig for stor) vinterdress fra Isbjørn på lur. Det er for eksempel fint å slippe å dra dressen mellom barnehagen og hjemme hver helg.

Jeg tipper nok at vi ender opp med både todelt og heldress til våren, også, når den måtte finne på å dukke opp.

Vi tar aldri dressen hjem i helgene, har en hjemme også (often en som er fra året før som enda passer eller en rimeligere en).

Vi har også todelt sett hjemme. Jakke må han uansett ha og en grei nok bukse koster ikke stort. Han har en HH tech bukse.

Gammel 24-01-13, 23:51   #71
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Knerten har hatt en reflex vinterdress, og den har holdt igjennom 2 vintre. Aldri vært våt igjennom, så jeg har bare godord å si om den og. Vi bor på nordvestlandet, og har dermed meget våte vintre- stort sett.

Gammel 26-01-13, 23:06   #72
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Reflex er rimelige og slitesterke. De har kommet med høy vannsøyle også nå. Jeg betalte 399 eller 499 i fjor vår. Veldig fornøyd med den. Og til den prisen trenger den ikke å holde allverdens heller, men den har holdt hele fjoråret og blir brukt i vår også om den passer.

Den passer i år og, mer å gå på enda. Da får han ikke ny.

Barnas Hus har fått inn noen reflex vårdresser så jeg i går, OK farger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.