|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ser lyst på livet
|
![]() TV2 - fattige barn i Norgehttp://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...n-3962529.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: TV2 - fattige barn i NorgeJeg syns det er problematisk og ufølsomt å skulle diskutere hvilke årsaker en navngitt person har til å si opp jobben og liker ikke tråder av dette kaliberet i det hele tatt.
![]() |
#3 |
villende
|
![]() Sv: TV2 - fattige barn i NorgeHer er jeg enig med Tally. Jeg kan tenke meg ganske mange situasjoner som kan føre til at noen må si opp jobben. Det kan blant annet handle om skiftjobbing, også på land, som er uforenlig med aleneforeldertilværelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: TV2 - fattige barn i NorgeDet var ikke meningen å henge ut denne personen i denne artikkelen, men jeg synes det bør kommuniseres ut at man bør være særdeles forsiktig med å si opp en jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: TV2 - fattige barn i Norgeannemede, jeg tror virkelig ikke dette er informasjon de fleste ikke er klar over. Ei heller er det gitt at det du skisserer ikke er prøvd. Folk som havner i et slikt uføre er ikke nødvendigvis dumme.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: TV2 - fattige barn i NorgeHadde jeg vært i min gamle jobb da jeg ble alene, hadde jeg måttet si opp jobben. Det finnes ingen rundt meg som kunne passet ungen min mens jeg var på kvelds- og helgevakter, faren hans "funker ikke" og barnehagene er enn så lenge ikke tilpasset skiftarbeid.
![]() |
![]() |
#10 |
Drømmer
|
![]() Sv: TV2 - fattige barn i NorgeEnig med Tallulah jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: TV2 - fattige barn i Norge
Men sånn som det er nå, så sier du fra deg opparbeidete rettigheter i det du sier opp jobben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: TV2 - fattige barn i NorgeRettigheter til hva? Det er vel ingen rettighet at bedriften finner opp en stilling med arbeidstider som passer meg. Sannsynligheten for at det skjer er nok større om man har en jobb som krever utdannelse, jeg jobbet på Meny, der skaper de ikke dagstillinger bare fordi noen opplever et samlivsbrudd, og det skjønner jeg virkelig.
![]() |
![]() |
#13 |
Ser lyst på livet
|
Rettigheter til sykepenger blant annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: TV2 - fattige barn i NorgeUansett har jo NAV mulighet til å komme på banen for å pushe arbeidsgiver til å tilrettelegge for arbeidstaker. Det må jo uansett være mer gunstig at en person jobber litt enn ingenting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: TV2 - fattige barn i NorgeDet stemmer ikke. Man får sykepenger om man er for syk til å være reell arbeidssøker.
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: TV2 - fattige barn i NorgeJada, bli spydig fordi du ikke får medhold i å henge ut enkeltpersoner som teite. Kjip dag i dag?
![]() |
![]() |
#18 |
Borte
|
![]() Sv: TV2 - fattige barn i NorgeMen verken NAV eller arbeidsgiver har noen plikt til å gi ansatte arbeidstider som er forenelig med å ha eneansvar for barn. Man har ingen rettigheter å få tilrettelagt arbeidstid om man ikke er syk?
![]() |
#20 |
Ser lyst på livet
|
det finnes flere arbeidsgivere som ønsker å tilrettelegge for at arbeidstakerne skal kunne jobbe. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|