|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Skopelos, Halkidiki, eller noe helt annet?Ja, jeg vet jeg har mast om dette før, men det er altså så mange greske øyer og steder å ta av, den ene finere enn den andre ...
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Skopelos, Halkidiki, eller noe helt annet?Søk her inne på forskjellige øyer, så finner du masse. Polyanna hadde f.eks. en lang tråd om det i fjor. Jeg har nettopp hatt en gjennomgang og lest om de øyene vi skal til, Naxos og Koufonisi. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Skopelos, Halkidiki, eller noe helt annet?Takk for svar!
|
|
|
#6 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Skopelos, Halkidiki, eller noe helt annet?Hvilket flyselskap skal dere reise med, forresten? Jeg har forsøkt å finne egnede steder å reise til med rutefly også, men jeg må være uheldig med timinga, for det blir veldig mye dyrere enn jeg hadde tenkt.
|
|
|
#11 |
|
trøtt
|
Sv: Skopelos, Halkidiki, eller noe helt annet?
Tja... Det er hyggelig der, du kan enten få det helt stille og rolig, eller "passe" stille og rolig" Det er ikke noen partyøy og det er lite fulle ungdommer. Det er ikke et bamseklubbsted, men barnevennlig nok. Befolkningen er hyggelig og imøtekommende, det er ikke noe kjøpepress i butikkene, ikke noe mas og pruting, god service og de fleste snakker godt engelsk (mange er hjemvendte amerikanere). Det er mulig å gjøre andre ting enn å bare være på stranden.
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skopelos, Halkidiki, eller noe helt annet?Hvis dere likte Skiathos og Parga, men ikke Kreta og Kos, vil jeg forelå Skopelos av de du nevner. Det ligner mest. Men det er veldig stille der, da. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
trøtt
|
De to gangene vi har vært i Parga var det ikke overfylt eller turistifisert, men det er jo nesten 20 år siden så mye kan ha endret seg. Preveza var en millitærflyplass (med det minste rullebåndet jeg har sett) og meget begrenset kapasitet, så det var naturlig nok ikke plass til mange turister.
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skopelos, Halkidiki, eller noe helt annet?Preveza er liten, men Skiathos flyplass er mye mindre. Ingen hindring, virker det som. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Skopelos, Halkidiki, eller noe helt annet?Takk for svar! Jeg blir i grunnen bare mer og mer forvirret.
|
|
|
#18 |
|
Fortynnet
|
Folk har jo så forskjellige krav, så jeg var ikke helt sikker. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
kamerat
|
Det er det aller beste for å opprettholde tilknytningen til litt større barn, har jeg hørt.
|
![]() |
|
|