Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Det beste fremovervendt barnesete til 2,5-åring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-12, 13:15   #21
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det beste fremovervendt barnesete til 2,5-åring?

Toåringen er jo såpass liten at det neppe blir noe stort problem om du velger en stol som går til 18 eller 25 kg tenker jeg. Der kan du velge det som står best i bilen. Jeg hadde prøvd maxway og belogic, evt hts izi kid isofix. Da har du plusstestede gode stoler. Så velger du det som fungerer best i deres bil og til deres behov for flytting og montering i ulike biler.

Fireåringen er vanskeligere på grunn av lav vekt.

Gammel 13-07-12, 15:21   #22
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Storebror hadde babysete, og 4 forskjellige gruppe 1 seter, og nå 4 beltestoler (Bestemor/morris mini, barnehage, min og mannen sin bil).

Lillebror har babysete og så håper jeg å bli fornøyd med bare 2 gruppe 1 seter.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 15:35   #23
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi også røk på en multitec på babyproffsen på nordby.

Den lot seg riktignok fint montere, men vi ble bare mer og mer misfornøyde. Null beinplass, vinglete montering og vi ble mer og mer usikre på om den faktisk var mulig å montere 100% stødig. Så vi mekka på den monteringa hver gang. Slitsom stol mao. Solgt etter 3 mnd.

Gammel 13-07-12, 15:57   #24
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Beklager, 14 til minsten. Jeg glemte møkkastolen Multitech som vi kjøpte to stykker av på Babyproffsen Nordby med en gang de kom, for denne aldeles fantastiske stolen passet i ALLE biler, kunne brukes til konfirmasjonsalder og var helt unik og fantastisk på alle vis. Vel, den passet ikke i noen av Volvoene vi hadde på den tiden og ungen skallet skuldrene i hodestøtten som alt var på øverste trinn før han var 4. Dessuten et makkverk å montere. Der fikk jeg for å ikke prøve barnet i stolen og for å ikke prøve stolen i bilen. Dumme, dumme meg.

Multitech-en her har vært helt strålende.
Og vi hadde den til vi snudde Pjokken. Vi hadde Besafe først, og jeg likte Multitech-stolen mye bedre.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 16:19   #25
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Vi har også vært fornøyd med Multi-techen vår. Men med ei lita snuppe som må sitte fremover er den ikke lenger sikker nok for min samvittighet.

Nei, vi hadde ikke den fremovervendt nei.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 21:50   #26
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Ja, når barnet sitter i gamle bilstolar, så hjelper det kanskje lite at dei var "best i test" for 15 år sidan?

Gammel 14-07-12, 19:29   #27
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde sånn putestol når jeg var liten. Synes det var helt topp jeg. Min var flat på toppen da, så brødrene mine brukte det som bord og spilte kort oppå.

Ofte så synser foreldre mer om hvordan barn har det i bilsetene enn hva som er nødvendig. Man ser jo det spesielt på bakovervendt, og mange barn har det SÅ forferdelig.

Det kommer nok til å gå veldig bra.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-12, 19:40   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hmm, fjorten stoler til en unge?

Her i huset er vi oppe i sjokkerende TO stoler, til to unger...

Knerten fikk maxicosi da han ble født. og deretter en sånn britax isofix (combi, helt unødvendig, han sitter selvsagt bare bakover i den) Mikro arvet maxicosien etter ham, og har den enda. Den er jo bare 4 år gammel, men jeg ser vel for meg at den muligens utgår pga dato etter henne med mindre det dukker opp en ny bruker fort. (Den har hatt tre brukere, så sånnsett er den vel godt nok brukt, min kusine hadde den til sin sønn mellom våre to, nemlig)

Innser at jeg er en anelse utypisk da, som altså ikke har hatt ørtifjørti stoler her og der. Ja, også har vi ikke trengt å utstyre besteforeldre, de har bodd så langt unna at de ikke har hatt behov for noe slikt uansett.

Gammel 15-07-12, 13:23   #29
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har hatt 14 stoler totalt til alle tre, 8 av dem er fortsatt i bruk enten av oss, besteforeldre, eller står i kjelleren til reservebruk f.eks. når trekket til en av Minstemor Besafe'er er til vask eller til den dagen hun evt vokser ut av Besafe'ene før hun skal snues.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 23:34   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

10 totalt her tror jeg hvorav 4 er i bruk, 2 barn . 6 ble solgt raskt, alle pent brukt med bruksanvisning.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.