|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En time mellomlanding i Frankfurt, skifte flyselskap, galskap?Hva med 45 minutter? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: En time mellomlanding i Frankfurt, skifte flyselskap, galskap?Flyplassen er helt grei, men jeg ville hatt en time. Stor flyplass. Dere slipper å bære bagasje, er sikret å komme frem? En time er jo ikke mye hvis det blir forsinkelser.
|
|
|
#3 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: En time mellomlanding i Frankfurt, skifte flyselskap, galskap?Jeg har ikke vært på denne flyplassen, men jeg synes 45 minutter er for lite selv på Gardermoen for bytte av flyselskap/fly. Bagasjen og sikkerhet kan være et mareritt på store flyplasser og på Frankfurt får du vel i tillegg avstandene.
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Sv: En time mellomlanding i Frankfurt, skifte flyselskap, galskap?
Nei, det er det jeg er redd for. Forsinkelser. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: En time mellomlanding i Frankfurt, skifte flyselskap, galskap?Det er den mest uoversiktlige flyplassen jeg har vært på. Dårlig skilting, lite hjelp i ansatte. Stor avstand mellom USA og Norge-gater. Rakk såvidt det var mellomlanding med 45 minutters margin (flyet var en time firsinket inn) da vi reiste hjem fra San Francisco i fjor.
|
|
|
#6 |
|
bits and pieces
|
Sv: En time mellomlanding i Frankfurt, skifte flyselskap, galskap?Baggasjen blir vel tagget hele veien så den slipper dere å tenke på så sant dere bestiller en sammenhengende reise.
|
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Sv: En time mellomlanding i Frankfurt, skifte flyselskap, galskap?Frankfurt er stor og forvirrende, jeg synes en time kan være litt knapt der. Galskap ville jeg ikke kalt det.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: En time mellomlanding i Frankfurt, skifte flyselskap, galskap?Nah, Frankfurt er grei sånn i og for seg men det er flere terminaler - hvorav flere er i samme bygg da, men områdene har lang avstand mellom seg og det er relativt uoversiktlige forhold og mye folk, og ut og gjennom sikkerhetskontroller på nytt hvis du er skikkelig uheldig. Det blir lettere når man er kjent der :bodd 20 min unna: |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: En time mellomlanding i Frankfurt, skifte flyselskap, galskap?Helt greit på fullprisbillett. Privat feriereise med barn der det er leit å miste forbindelsen - jeg hadde sett etter andre alternativ.
|
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Sv: En time mellomlanding i Frankfurt, skifte flyselskap, galskap?Aner ikke terminal, M^2. Vi har ikke bestilt. Det er mange muligheter. Vi har barn med og det er i sommer. Vurderer bare mulighetene. Hvor lang tid er ok, tror vi? Halvannen time? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
I mål
|
Enig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Sv: En time mellomlanding i Frankfurt, skifte flyselskap, galskap?hvor skal dere videre fra Frankfurt?
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Sv: En time mellomlanding i Frankfurt, skifte flyselskap, galskap?Til Athen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Ok, da slipper dere vel alle de kontrollene.
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En time mellomlanding i Frankfurt, skifte flyselskap, galskap?Er det gjennomgående billett går bagasjen gjennom. Da er det også flyselskapet som er ansvarlig for videre transport dersom dere mister forbindelsen. Og en time er i de aller fleste tilfeller innenfor det som er definert som "minimum connection time," og bør dermed kunne gå bra.
|
|
|
#17 |
|
|
Bare hold dere for guds skyld unna Charles de Gaulle hvis dere skulle begynne å tenke kreativt |
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Ikke nødvendigvis - må du fra A til B risikerer du å måtte gjennom sikkerhetskontrollen igjen - jeg har opplevd begge deler med Frankfurt som mellomlanding på reise i Europa, og både A og B er for Europa uten at jeg husker hva som er hva eller hvorfor. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
Sv: En time mellomlanding i Frankfurt, skifte flyselskap, galskap?Har du aldri vært i Frankfurt, tar det laaaang tid å orientere seg der.
|
|
|
#20 |
|
Epikur
|
Sv: En time mellomlanding i Frankfurt, skifte flyselskap, galskap?Jeg gikk meg helt vill på Frankfurt da jeg var der første gang. Det var snøkaos, like før jul, med masse kanselleringer og forsinkelser, umulig å finne frem, jeg ble sluset ut av internasjonal avdeling og sleit med å komme meg inn igjen og da jeg endelig kom meg inn igjen, så holdt jeg jaggu på å bli sluset ut enda en gang. Eller var jeg faktisk to ganger gjennom sikkerhetskontrollen? Det er den verste skiltingen jeg har vært borti. Jeg er vanligvis ingen forvirret høne på tur, men Frankfurt var skikkelig utfordrende.
|
![]() |
|
|