|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Noen som har vært på Sunwing Waterworld Makadi Beach, Egypt?Vi har generelt vært skeptiske til å dra til Egypt siden mange vi kjenner har blitt matforgiftet der, men hvordan er det på et slikt resort? Er det helt uproblematisk å spise maten på buffetene og det som ellers serveres der? Vi kommer ikke til å spise utenfor resorten. Må legge til at vi aldri har blitt dårligere tidligere når vi har vært ut på tur i Middelhavsområdet.
|
|
|
|
#3 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Noen som har vært på Sunwing Waterworld Makadi Beach, Egypt?De anbefaler jo visse vaksier før en drar til Egypt, og en av disse vaksinene er jo mot turistdiare. Mange drar til Egypt uten å ta disse vaksinene og blir dermed lett syke når det dukker opp ukjente bakterier. Vi har vært i Egypt flere ganger, men jeg har aldri tatt ekstra vaksine, men har heller aldri blitt syk. Det er anbefalt å holde seg langt unna alt av salater og uskrellede frukt og grønnsaker samt desinfisere hendene så for du har tatt i pengene der nede. Antibac er bestandig med i lomma. Bor dere på resort så blir det jo ikke pengehåndtering noe vanlig. I juni er det ganske så varmt der bare for og advare. Det er ikke uvanlig med 40 grader da, og jeg var innom Egypt på cruise en gang i juni for mange år siden og da var det opp mot 50 grader i ørkenen. Var glad vi hadde buss med aircondition som bare gjorde det nødvendig med korte opphold ute av gangen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Noen som har vært på Sunwing Waterworld Makadi Beach, Egypt?Vi har ikke vært på den resorten, men på en annen i Makadi beach. Det var veldig bra standard og kvalitet på maten. Ingen av oss ble syke. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Noen som har vært på Sunwing Waterworld Makadi Beach, Egypt?
Gjennomsnitt: 35 grader, 21 grader på natten, 12 soltimer og 27 grader i vannet.
|
|
|
|
#6 |
|
#IsItOctoberYet?!
Jeg tenker jo litt slik at hvis det var tilfelle at mange ble syke på resortene der nede så ville det jo vært mer snakk om det?!
|
|
|
|
#7 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Noen som har vært på Sunwing Waterworld Makadi Beach, Egypt?Så lenge en har rom med aircondition (og passer på å ikke sette denne for kaldt så noen blir syke) så klarer en seg jo bra selv om det er varmt og en kan ta pauser både på rommet og i skyggen, men jeg er typen som elsker å ligge i sola hele dagen, og det blir det mest sannsynlig for varmt til å kunne orke da på den tiden. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Noen som har vært på Sunwing Waterworld Makadi Beach, Egypt?Vi har vært på resort i Egypt med ettåring, og hun ble syk. Hun gikk ikke enda, så det ble endel krabbing og sitte på bakken. I tillegg er de jo lynkjappe til å putte ting i munnen i den alderen der.
|
|
|
#9 |
|
#IsItOctoberYet?!
Herregud, ja, der sa du noe, Zulu
|
|
|
|
#10 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Noen som har vært på Sunwing Waterworld Makadi Beach, Egypt?Planlegge reise til Egypt med hele familien?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Ja, jeg tror et halvt år til halvannet år kanskje er den verste risikoalderen hva gjelder å få i seg uhumske magebakterier på tur.
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Noen som har vært på Sunwing Waterworld Makadi Beach, Egypt?Jeg har ventet med Egypt. I år blir minsten 3 år, og jeg kunne nok dratt til Egypt nå. Men ikke tidligere.
|
|
|
|
#13 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Det er mitt inntrykk også! Vi var ihvertfall veldig godt fornøyd med både kvaliteten på maten, samt utvalget på den resorten vi var på. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg har liksom tenkt at de "verste" turistområdene og særlig resorthotellene var ganske skjermet for opptøyene. Men når UD kommer med innsigelser så pleier det å være ganske graverende.
|
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Noen som har vært på Sunwing Waterworld Makadi Beach, Egypt?Store deler av familien min (voksne/tenåringer) har vært på fin resort i Sharm el Sheik to ganger de siste par årene, og mange av dem ble magesyke i varierende grad. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
#IsItOctoberYet?!
Slik har jeg tenkt også. Mannen har vært skeptisk all along. Det skal endel til før UD uttaler seg offisielt ja, så da er det selvsagt uaktuelt for oss.
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Enig! Jeg hadde aldri vurdert det mtp. situasjonen der nå og mat osv.
|
|
|
#19 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Noen som har vært på Sunwing Waterworld Makadi Beach, Egypt?Ingen personlig erfaring, men jeg leste nettopp en artikkel i Politiken om forskjeller i sykdomsfrekvens mellom turister til Hurghada og Sharm. Der fremkommer det at det er klar overvekt av sykdomstilfeller i Hurghada.
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Noen som har vært på Sunwing Waterworld Makadi Beach, Egypt?Matforgiftning bekymrer meg aldri nevneverdig, men vi er nok at typen som slipper lett unna sånt. Jeg har reist rundt på de mest bisarre steder, og den eneste gangen jeg har blitt skikkelig matforgiftet var i Oslo. Men vi får aldri omgangssyken heller, så vi tåler visst en del. :banker ekstremt hardt i bordet:
|
|
![]() |
|
|