Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som har vært på Sunwing Waterworld Makadi Beach, Egypt?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-13, 10:46   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Noen som har vært på Sunwing Waterworld Makadi Beach, Egypt?

Vi har generelt vært skeptiske til å dra til Egypt siden mange vi kjenner har blitt matforgiftet der, men hvordan er det på et slikt resort? Er det helt uproblematisk å spise maten på buffetene og det som ellers serveres der? Vi kommer ikke til å spise utenfor resorten. Må legge til at vi aldri har blitt dårligere tidligere når vi har vært ut på tur i Middelhavsområdet.

Det er jo tidvis urolig i Egypt. Velger dere bort Egypt av den grunn som feriemål? Vi har vært skeptiske til å dra ditt med barn av den grunnen.

Hvordan er dette ift andre Sunwing resorts?

Badelandet de har frister enormt, og i tillegg få med alt hva Sunwing resort tilbyr.

Det er snakk om tur i juni.

Gammel 28-01-13, 10:50   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært på Sunwing Waterworld Makadi Beach, Egypt?

Følger interessert med på tilbakemeldinger.

Gammel 28-01-13, 10:51   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De anbefaler jo visse vaksier før en drar til Egypt, og en av disse vaksinene er jo mot turistdiare. Mange drar til Egypt uten å ta disse vaksinene og blir dermed lett syke når det dukker opp ukjente bakterier. Vi har vært i Egypt flere ganger, men jeg har aldri tatt ekstra vaksine, men har heller aldri blitt syk. Det er anbefalt å holde seg langt unna alt av salater og uskrellede frukt og grønnsaker samt desinfisere hendene så for du har tatt i pengene der nede. Antibac er bestandig med i lomma. Bor dere på resort så blir det jo ikke pengehåndtering noe vanlig. I juni er det ganske så varmt der bare for og advare. Det er ikke uvanlig med 40 grader da, og jeg var innom Egypt på cruise en gang i juni for mange år siden og da var det opp mot 50 grader i ørkenen. Var glad vi hadde buss med aircondition som bare gjorde det nødvendig med korte opphold ute av gangen.

Jeg synes Egypt er kjempeflott å reise til høst, vinter og vår, men har ikke erfaring med Makadi Bay. Vi har bare vært på Sinai halvøya og i Sharm el Sheik og i Nama Bay når vi har bodd på hoteller i Egypt. Garantert sol og varme, men juni til september hadde jeg ikke reist dit pga. varmen og jeg er i utgangspunktet veldig glad i varme og trives veldig godt i 30 grader+ og oppover.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 10:52   #4
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke vært på den resorten, men på en annen i Makadi beach. Det var veldig bra standard og kvalitet på maten. Ingen av oss ble syke.

Hvordan er temperaturen i juni? Jeg ble skikkelig matforgiftet i Kairo en sommer (på en av de beste restaurantene der). Mest sannsynlig fordi det var så varmt og dermed en mye større baketrievekst og risiko for matforgiftning...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 11:04   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Hvordan er temperaturen i juni?

Gjennomsnitt: 35 grader, 21 grader på natten, 12 soltimer og 27 grader i vannet.

Elisabet: Vi har vært flere ganger på Kyrpos midt på sommeren og da ligger det gjerne rundt 35 grader, men temperaturene er vel kanskje allikevel litt lavere enn Egypt. Vi trives veldig godt i den varmen, men denne gangen skal vi jo også ha med oss familien nye tilskudd som da vil være 10 mnd. Vi aner jo ikke hvordan han vil takle varmen. Dog er det jo gjerne svalt og godt på hotellrommet, noe vi bruker flittig noen timer på dagen ellers når vi er på tur. Godt å få en pause fra sol og varme. Takk for tips og erfaring

Gammel 28-01-13, 11:06   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Vi har ikke vært på den resorten, men på en annen i Makadi beach. Det var veldig bra standard og kvalitet på maten. Ingen av oss ble syke.

Jeg tenker jo litt slik at hvis det var tilfelle at mange ble syke på resortene der nede så ville det jo vært mer snakk om det?! Jeg tror de fleste vi kjenner har blitt syke når de har spist andre steder enn på hotell/resort, og blitt syke når de har vært på utflukter e.l.

Gammel 28-01-13, 11:07   #7
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge en har rom med aircondition (og passer på å ikke sette denne for kaldt så noen blir syke) så klarer en seg jo bra selv om det er varmt og en kan ta pauser både på rommet og i skyggen, men jeg er typen som elsker å ligge i sola hele dagen, og det blir det mest sannsynlig for varmt til å kunne orke da på den tiden.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 11:12   #8
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Vi har vært på resort i Egypt med ettåring, og hun ble syk. Hun gikk ikke enda, så det ble endel krabbing og sitte på bakken. I tillegg er de jo lynkjappe til å putte ting i munnen i den alderen der. Ingen av oss andre ble syke, inkludert storesøsteren på fire.

Gammel 28-01-13, 11:16   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Vi har vært på resort i Egypt med ettåring, og hun ble syk. Hun gikk ikke enda, så det ble endel krabbing og sitte på bakken. I tillegg er de jo lynkjappe til å putte ting i munnen i den alderen der. Ingen av oss andre ble syke, inkludert storesøsteren på fire.

Herregud, ja, der sa du noe, Zulu ALT skal jo inn i munnen - det er jo det største problemet av dem alle, og taler nok sterkt imot en tur til Egypt i den alderen...

Gammel 28-01-13, 11:44   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Planlegge reise til Egypt med hele familien? Det hadde jeg aldri gjort slik situasjonen er der nede nå.
Her er hva ambassaden i Egypt sier:
http://www.norway-egypt.org/Norsk/Re...ise/sikkerhet/

For å være helt ærlig, sjønner jeg ikke at dere i det hele tatt vurderer det.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 15:20   #11
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Herregud, ja, der sa du noe, Zulu ALT skal jo inn i munnen - det er jo det største problemet av dem alle, og taler nok sterkt imot en tur til Egypt i den alderen...

Ja, jeg tror et halvt år til halvannet år kanskje er den verste risikoalderen hva gjelder å få i seg uhumske magebakterier på tur.

Gammel 28-01-13, 15:23   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ventet med Egypt. I år blir minsten 3 år, og jeg kunne nok dratt til Egypt nå. Men ikke tidligere.

Gammel 28-01-13, 15:27   #13
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg tenker jo litt slik at hvis det var tilfelle at mange ble syke på resortene der nede så ville det jo vært mer snakk om det?! Jeg tror de fleste vi kjenner har blitt syke når de har spist andre steder enn på hotell/resort, og blitt syke når de har vært på utflukter e.l.

Det er mitt inntrykk også! Vi var ihvertfall veldig godt fornøyd med både kvaliteten på maten, samt utvalget på den resorten vi var på.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 15:35   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Planlegge reise til Egypt med hele familien? Det hadde jeg aldri gjort slik situasjonen er der nede nå.

Jeg har liksom tenkt at de "verste" turistområdene og særlig resorthotellene var ganske skjermet for opptøyene. Men når UD kommer med innsigelser så pleier det å være ganske graverende.

Egypt står uansett ikke på reiseplanen for 2013, og det er kanskje greit nok. Så får vi se om ting har bedret seg til vinterferien 2014.

Gammel 28-01-13, 15:38   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Store deler av familien min (voksne/tenåringer) har vært på fin resort i Sharm el Sheik to ganger de siste par årene, og mange av dem ble magesyke i varierende grad.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 15:42   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville aldri ha dratt til Egypt slik situasjonen der er nå.
Jeg ville heller aldri tatt med en på 10 måneder dit ift putte i munnen greia.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 18:49   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har liksom tenkt at de "verste" turistområdene og særlig resorthotellene var ganske skjermet for opptøyene. Men når UD kommer med innsigelser så pleier det å være ganske graverende.

Slik har jeg tenkt også. Mannen har vært skeptisk all along. Det skal endel til før UD uttaler seg offisielt ja, så da er det selvsagt uaktuelt for oss.

pøbelsara: Leser du hovedinnlegget mitt så ser du at vi er skeptiske og lurer på hva andre tenker om situasjonen der nede pr. idag. Jeg visste ikke at UD hadde råd ift nå, så takk for link. Men da er mitt spørsmål: hvem drar da liksom?! Ihvertfall på familieferie?! Jeg har reist i krigsområder før jeg altså, men da selvsagt ikke med barn. Det står jo ingenting på nettsidene til turoperatøren, ihvertfall ikke åpenlyst da jeg tittet på dette reisemålet.

Gammel 28-01-13, 18:59   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Enig! Jeg hadde aldri vurdert det mtp. situasjonen der nå og mat osv.

Jeg vet om folk som har blitt veldig syke etter å ha spist på buffeter på hotell. Buffetmat er nå en av de verste synderne, mange som forsyner seg av samme mat osv. osv.

Gammel 28-01-13, 19:37   #19
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Ingen personlig erfaring, men jeg leste nettopp en artikkel i Politiken om forskjeller i sykdomsfrekvens mellom turister til Hurghada og Sharm. Der fremkommer det at det er klar overvekt av sykdomstilfeller i Hurghada.

Vi skal til Egypt i februar, og jeg har ikke de helt store sikkerhetsmessige bekymringene. Det er snakk om en uke på en resort og ingen planer om ørkenvandring eller klatring på Sinaifjellet, og da er ikke reiserådene avskrekkende i forhold til hva de har vært for mange andre land jeg godt kunne tatt med barn til.

Gammel 28-01-13, 19:45   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Matforgiftning bekymrer meg aldri nevneverdig, men vi er nok at typen som slipper lett unna sånt. Jeg har reist rundt på de mest bisarre steder, og den eneste gangen jeg har blitt skikkelig matforgiftet var i Oslo. Men vi får aldri omgangssyken heller, så vi tåler visst en del. :banker ekstremt hardt i bordet:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.