Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kakeutfordring: Mamma, kan du lage ninjakake til bursdagen min?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-13, 10:38   #1
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Kakeutfordring: Mamma, kan du lage ninjakake til bursdagen min?

Ja, kan jeg det, mon tro?

Barnet blir 6 år og ønsker seg en blå Ninjakake.

Han liker ikke marsipan, så jeg bør lage en annen type lokk.

Hvordan lager jeg lokk av annet "materiale"?
Hvordan får jeg lokket skikkelig blått?
Hvilken kake lager jeg som basis?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 10:39   #2
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kakeutfordring: Mamma, kan du lage Ninjakake til bursdagen min?

Bill. mrk.: Tar gjerne en utfordring.

Fake it 'til you make it
Gammel 29-01-13, 10:40   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jadda! Du kjøper ferdig sukkerfondant som du farger blå med gelefarge fra cacas. De smaker ikke så vondt, og er drøye i fargen. Du kan også tilsette litt smak med smaksoljer, for de fondantene er ikke akkurat superdigge. Men bedre enn marsipan. Eventuet så kan du lage marshmallowfondant selv. Den smaker (marginalt) bedre, men jeg syns det er et forbasket kliss å lage.

Jeg ville brukt saftig sjokoladekake som basis.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 10:41   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ligger et bilde av min i bursdagskakebildetråden. Jeg laget sjokoladekake med marshmallowfondantlokk. Jeg synes mmf er lett å lage, og det er mindre styr å farge den når man kan ha farge i mens massen fremdeles er flytende.

Gammel 29-01-13, 10:49   #5
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jadda! Du kjøper ferdig sukkerfondant som du farger blå med gelefarge fra cacas. De smaker ikke så vondt, og er drøye i fargen. Du kan også tilsette litt smak med smaksoljer, for de fondantene er ikke akkurat superdigge. Men bedre enn marsipan. Eventuet så kan du lage marshmallowfondant selv. Den smaker (marginalt) bedre, men jeg syns det er et forbasket kliss å lage.

Jeg ville brukt saftig sjokoladekake som basis.

Hvor kjøper jeg sukkerfondant i Oslo? Og hvor drar jeg for å finne blå geléfarge fra cacas?

Fake it 'til you make it
Gammel 29-01-13, 10:50   #6
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jernia har blå gelefarge.

Sukkerfondant vet jeg ikke. Kanskje Jernia har det også?

Ja, også kul kake da!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 10:51   #7
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Hvor kjøper jeg sukkerfondant i Oslo? Og hvor drar jeg for å finne blå geléfarge fra cacas?

Jernia.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 10:51   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På Cacasbutikken! i kongensgate 14. Der kan du gå helt kakebananas. Eventulet på Bakeshop på Sagene.

Gammel 29-01-13, 10:53   #9
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det ligger et bilde av min i bursdagskakebildetråden. Jeg laget sjokoladekake med marshmallowfondantlokk. Jeg synes mmf er lett å lage, og det er mindre styr å farge den når man kan ha farge i mens massen fremdeles er flytende.

Jeg fant bildet, kjempekul kake!

Hvordan lager du mmf? Har du en oppskrift som fungerer for denne typen kake?

Fake it 'til you make it
Gammel 29-01-13, 11:15   #10
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Jeg fant oppskrift til marshmellowfondant på sidene til Cacas. Og så må jeg selvsagt en tur på Cacas-butikken.

Fake it 'til you make it
Gammel 29-01-13, 11:18   #11
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Skal vi se. Jeg kommer til å trenge blå, hvit, svart og hudfarget fondant. Trenger jeg å kjøpe hvit farge for å farge fondant hvit, eller blir fondanten hvit? Marshmellows er jo hvite. I tillegg trenger jeg en smakstilsetning til fondanten. Regner med de har hundre ulike hos Cacas.

Så skal jeg kjevle ut fondanten. Jeg har bakeunderlag fra Tupperware, det pleier å duge til marsipanlokk. Funker det bra til fondantkjevling også? Det er nok på dette punktet det er rom for frustrasjon.

Fake it 'til you make it
Gammel 29-01-13, 11:22   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Kaprifol, det er ganske lett å kjevle ut. Jeg bruker melis som mel. Også bør det være tørt, og ikke badstuvarmt i rommet.

Gammel 29-01-13, 11:25   #13
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Takk, Tallulah. Jeg forsøker meg på kjevlinga med melis i beredskap, etter barnas leggetid.

Forresten artig hvordan du har staket opp kursen for meg i det siste i sentrum. Fra skate-butikk til cupcakes-butikk. Allsidighet er tingen.

Fake it 'til you make it
Gammel 29-01-13, 11:28   #14
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MMF er mye lettere å kjevle enn marsipan. Den revner ikke like lett.

Gammel 29-01-13, 11:49   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Forresten artig hvordan du har staket opp kursen for meg i det siste i sentrum. Fra skate-butikk til cupcakes-butikk. Allsidighet er tingen.

Takk! Jeg kan fortelle at det ligger en fin kjolebutikk vegg i vegg med cacas-butikken også, om du skulle trenge noe retro. Når jeg først er i gang, liksom.

Gammel 29-01-13, 12:10   #16
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Skal vi se. Jeg kommer til å trenge blå, hvit, svart og hudfarget fondant. Trenger jeg å kjøpe hvit farge for å farge fondant hvit, eller blir fondanten hvit?

Fondante blir helt hvit, ja. Og det er mye enklere å farge fondaten mens man lager den, enn å farge ferdig marsipan.
Jeg bruker fargen "Ivory" til å få hudfarget marsipan/fondant.

Gammel 29-01-13, 23:00   #17
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kakeutfordring: Mamma, kan du lage ninjakake til bursdagen min?

Den blir sikkert populær. Jeg måtte lage Ninjago-Kai til seksåringens bursdagsselskap. Da bygde jeg om en Byggmester Bob kake, og pyntet med vanlig farget smørkrem. Fordelte kremen med spatel i stedet for sprøyte, og fikk til en kul kake. Lykke til!

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 23:16   #18
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Siden det er Lego ville jeg brukt gul istdenfor hudfarget. :bidrar med det lille jeg kan bidra med her:

Gammel 29-01-13, 23:23   #19
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan få blå Wilton-farge av meg, hvis du ikke har kjøpt selv allerede. Jeg kan legge en boks med blå farge på plassen til yngstemann - jeg tok nemlig nylig av litt (mer enn nok) til en kollega, men han ble så gira at han endte med å kjøpe selv - så han ga meg det tilbake. Si fra hvis du vil jeg skal ta med i morgen!

Gammel 29-01-13, 23:24   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håper på å få se resultat og gjerne betraktninger om vanskelighetsgrad

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.